Iskolák, diákok, oktatáspolitika a XIX-XX. században
Paraméterek
Szerző | Feitl István – Sipos András |
Cím | Iskolák, diákok, oktatáspolitika a XIX-XX. században |
Alcím | Tanulmányok |
Kiadó | Napvilág Kiadó |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 224 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 9350 42 7 |
Miféle társadalmi stratégiák fedezhetők fel a reformkori Pozsony lakosságának iskoláztatási szokásai mögött? Mely igények követelték ki a nők középiskolai szintű képzésének megszervezését, és milyen útkeresések jellemezték ennek korai szakaszát? Hogyan alakult az egymásra következő reformok nyomán a középfokú oktatási intézmények társadalmi funkciója és arculata a két világháború között? |
|
|
Leírás
Miféle társadalmi stratégiák fedezhetők fel a reformkori Pozsony lakosságának iskoláztatási szokásai mögött? Mely igények követelték ki a nők középiskolai szintű képzésének megszervezését, és milyen útkeresések jellemezték ennek korai szakaszát? Hogyan alakult az egymásra következő reformok nyomán a középfokú oktatási intézmények társadalmi funkciója és arculata a két világháború között? Miképpen befolyásolta a diszkrimináció és az üldözés a zsidó diákok helyzetét a főváros középiskolai piacán, majd hogyan alakultak a vészkorszak túlélőinek pozíciói? Többek között ezekről a kérdésekről szólnak a kötetben összegyűjtött tanulmányok.
Szerkesztette: Feitl István – Sipos András