Élettan, anatómia
Ez a kézikönyvként is használható tankönyv világosan tárgyalja a gerinc és a végtagok fizikális vizsgálatának folyamatát, így funkcionális vezérfonalként szolgál a gyakorló orvosok, orvostanhallgatók, ápolók és egészségügyi szakemberek számára.
A gyakorlati ismereteket tartalmazó kötetben a rehabilitációs medicina diagnosztikai és terápiás eljárásainak széles arzenálja jelenik meg. A könyv az első és utolsó fejezetcsoportjaiban keretet ad a szakterület jelenlegi szakmai, szakmapolitikai és jogi környezetéről. Felsorakoztat olyan eljárásokat és területeket is, amelyek a könyv készítésének időszakában váltak aktuálissá.
Minden sportolónak, aki az edzőtermi gyakorlatok végrehajtásakor dolgozó izmok működésébe mélyebben kíván betekinteni, azoknak, akik az izom működésének ismeretében edzéseket szeretnének tervezni, vagy akik saját, illetve mások testének szobrászai kívánnak lenni, a könyv ajánlott!
A könyvet mindazoknak (egyetemi hallgatóknak és középiskolásoknak) ajánljuk, akik érdeklődnek az emberi test biológiája és szerkezete iránt, illetve, akik tanulmányaik során valamilyen formában tanulnak az emberi testről. Így nemcsak az orvostanhallgatók, hanem a gyógyszerészhallgatók, az egészségügyi főiskolák hallgatói, a tanárképzésben részt vevő hallgatók és a pszichológus hallgatók is haszonnal forgatják majd.
Ez a tankönyv a szakközépiskolák egészségügyi szakmacsoportos tanulói számára készült, de ajánlott az érettségire épülő egészségügyi szakképzésben részt vevők számára is. A könyv az emberi test felépítésének és működésének alapvető kérdéseit tárgyalja, ezáltal kíván egységes alapokat adni az emberi szervezet megismeréséhez.
Egy élő szervezet – könyvünk esetében az emberi szervezet – megismerése egyet jelent a szerkezet és működése megismerésével. Az emberi test szerkezetét, felépítését az anatómia, működését, életjelenségeit az élettan tárgyalja.
Akár alkalmanként ülünk kerékpárra, akár versenyszerűen tekerünk, fontos tudnunk, miként hozhatjuk ki a legtöbbet pedálos kalandozásainkból a csúcsteljesítmény és a jó egészség elérése érdekében. A könyvből bármilyen korú és edzettségű kerékpáros gyakorlati ismereteket szerezhet a kerékpársport biomechanikájáról, a helyes mozgásformákról és műszaki beállításokról, a nyújtó és a regenerálódást segítő módszerekről – és még sok egyéb hasznos tanácsot kaphat, amelyekkel teljesebbé teheti a kerékpározás örömét.
A kötet a nagy sikerű, immár fogalommá vált Donáth-féle atlasz tizenkettedik kiadása. Olyan anatómiai atlasz, amely a részletek mellőzésével az emberi test valamennyi régióját ábrázolja. Fő célkitűzése, hogy használójának egyetlen kötet keretében olyan ábragyűjteményt nyújtson, amelyben a munkája során felmerülő legkülönbözőbb anatómiai kérdésekre képi választ találhat. A képi ábrázolás, a vizuális élmény a szervezet valós térbeli megismerésének nélkülözhetetlen eszköze, hiszen csak szöveges leírásból az emberi test felépítését nem lehet megismerni.
A könyvben megtalálható a vázizmok működésének és funkcióik szintjének megállapításához szükséges eljárások részletes leírása lépésről lépésre. Sőt kiegészítésként az egyes izmok anatómiai leírását és beidegzésének részletes ismertetését is tartalmazza.
A könyv orvostan- és gyógytornászhallgatóknak, valamint gyakorló orvosoknak, sebészeknek szól, akik szeretnék bővíteni ismereteiket a mozgásszervek funkcionális anatómiájával kapcsolatban.
A tankönyv harmadik, javított kiadását az egyetemi hallgatók mellett a testnevelő tanárok, sportszakemberek, sportorvosok kézikönyvként is használhatják. A könyv nem tartalmaz külön élettan és sportélettan fejezeteket, az egyes szervrendszerek ismertetésekor mindig a sport, a teljesítmény szempontjából lényeges alapvető törvényszerűségekkel, valamint sportélettani jellegzetességekkel foglalkozik.
A Fascia, a testtartás szervrendszere az első magyar nyelvű átfogó mű a kötőszövetről és azon belül is a fasciáról. Szakmai körökben egyre ismertebbé válnak a fascialis technikák, használatuk terjedőben van, mégis beható és rendszerezett ismereteket most először kapnak kezükbe a szakemberek (érintéses terápiák gyakorlója, gyógytornász, pszichológus, edző, táncos vagy testnevelő tanár) és az egészségük iránt érdeklődő olvasók.
A tankönyv a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kara és az egészségügyi szakiskolák tanulói részére készült. Célja, hogy a hallgatók számára biztosítsa azokat az ismereteket, melyek elsajátítása lehetővé teszi a szakmai tárgyak megértését, megtanulását.
Ez a könyv elsősorban gyógytornászhallgatóknak készült. Számukra rendkívül fontos az emberi test egzakt ismerete, tanulmányaik és később munkájuk során naponta kell ezirányú ismereteiket gazdagítani, frissíteni.
A gerincfájdalmak előfordulási gyakorisága évről évre növekszik, becslések szerint összességében 1,9-2,6 millió magyar ember lehet érintett napjainkban. A könyv célja a gerinc megbetegedéseivel kapcsolatban felmerülő kérdések megválaszolása, a betegek ismeretanyagának bővítése, mely hozzájárulhat a teljes testi és lelki gyógyuláshoz.
Vannai Judit könyve gyermekgyógyászok és utánpótláskorú sportolókkal foglalkozó edzők számára alapvető információs forrás, szülők számára pedig az a megbízható tudásanyag, amely segít eligazodni az internet világában ránk zúduló hatalmas és ellentmondásos információ-tömegben.
A könyv a rendszeres testedzés és az egészséges létezés kapcsolatát taglalva rávilágít arra, hogy a vészesen mozgásszegény életmód okozta gyenge fizikai állapot, miképpen rontja az életminőséget. Részletes útmutatót ad ahhoz, hogyan tudjuk megbízhatóan megmérni a pillanatnyi edzettségi szintünket.
Delavier könyve a sporttudomány területén hézagpótló könyv, amely útmutatót nyújt az edzésekhez és részletes anatómiai tájékoztatót ad az izmok mozgásáról. A legfőbb előnye az, hogy a tudomány oldaláról, az anatómiai ismeretek alapján bizonyítékot sorakoztat fel, hogy miképp lehet az izmokat, az izomerőt, az ízületi mozgásokat úgy fejleszteni, hogy ne használjunk doppingszereket.
A tudományos, multidiszciplináris alapokon nyugvó sportorvoslás tömör kézikönyve. „Ma már kevés csak jól edzeni, jól játszani, mögötte kell, hogy rengeteg tudomány is álljon.” (Benedek Tibor)