Orvostudomány
Az emberré válás folyamatát kezdettől fogva a kreativitás határozta meg, hiszen ez az alkotó tevékenység emelte ki az embert az állatvilágból. Az emberi agy és az emberi kéz működésének egymásrautaltsága hozta létre többek közt a táplálkozás fejlődését, vagy az energiák használatát.
A védőnők, a gyógypedagógusok, a gyógytornászok épp úgy érdekeltek a korai fejlődés ismeretében, mint a neonatológusok, gyermekorvosok és gyermek-ideggyógyászok. Az idegrendszer szoros egységben foglalja össze különböző szabályozó rendszereit a légzéstől a gondolkozásig. Így a különböző szakmai ágazatoknak is összehangoltan kell működniük, hogy ennek az összetett rendszernek kóros fejlődése áttekinthető legyen. A kezelés is csak így válhat hatékonnyá. A „fejlődésneurológia" elnevezés ezt az egységet fedi.
Az Orvosi biokémia c. egyetemi tankönyv mind tartalmában, mind koncepciójában, mind pedig kinézetében megújult. A korábbi kiadás minden fejezetét a szerkesztő és szerzők újragondolták, a legtöbbet újraírták, mert az első kiadás óta eltelt húsz év felismerései a biokémia számos területét átírták vagy továbbírták.