Humán tárgyak
A személyiség fejlődése során a gyermek egyes pszichikus folyamatai és tulajdonságai egy-egy életkorban erőteljes változást mutatnak. Ugyanez az élet első pillanataitól induló szocializációs folyamatokra is igaz. Könyvünkben a gyermeki Én, illetve az emberi személyiség kialakulásának folyamatát vizsgáljuk meg a biológiai érés és fejlődés, valamint a külső, környezeti (szocializációs) hatások tükrében.
A tankönyv felhasználható az Országos Képzési Jegyzékben lévő, iskolarendszerű 500 óra feletti szakképesítésekhez, illetve a felnőttképzéshez. Megtalálhatóak a könyvben a munkavállaláshoz, a munkaviszony létesítéséhez szükséges alapismeretek, valamint az álláskeresés, a karriertervezés módszerei, technikái.
A munkaerőpiaci folyamatok megismerése és megértése a kutatóktól, gyakorlati szakemberektől, de a témakörrel ismerkedőktől is racionális közgazdasági gondolkodást és ezzel egyidejűleg társadalmi érzékenységet igényel. A kézikönyv szerzői szakszerű pontossággal definiálják és értelmezik, teszik kézzelfoghatóvá e sokrétű témakör összefüggéseit.
A tankönyv felhasználható az Országos Képzési Jegyzékben szereplő 500 óra feletti szakképesítésekhez. A tankönyv a 11500-12-es számú közös modul tantárgyának összes témakörét tartalmazza.
A tankönyv a Művészet, közművelődés, kommunikáció szakmacsoporton belül elsősorban a Népi kézműves szakma szakirányaihoz készült.
Az esetfelvetésekkel bevezetett fejezetekre a válaszok a szakmai információtartalomban megtalálhatók, illetve a fejezetekben lévő gyakorlatok és feladatok elvégzésével fejleszthetők a képzésben résztvevők készségei, képességei és kialakíthatók speciális szakmai kompetenciái.
A színészmesterség szerteágazó és komplex ismereteket feltételez. Gyakorlása során nem válik szét szakmai elmélet és gyakorlat. A könyvet használhatják a középfokú színészképzésen túl az amatőr, ill. diákszínjátszó körök is.
Ez a gyakorlati kézikönyv a kezdő televízióműsor-készítőknek próbál támpontokat adni a mindennapi munkához, áttekintve a mozgóképes híranyagok, magazinműsor-bejátszások, televíziós riportok, stúdióbeszélgetések elkészülésének folyamatát, e folyamat feltételeit, szereplőit, eszközeit.
A könyv leírja a betegekkel, gondozottakkal való bánásmód alapjait, betekintést ad a beteg emberben, a gyógyító közösség tagjaiban és a hozzátartozókban zajló lelki, érzelmi folyamatokba. Megismertet a nővértípusokkal, a nővér okozta pszichikus ártalmakkal.
A pszichológia témájú tanagyag elsajátítása nem könnyű a tizenéveseknek, ezért a könyv felépítése során elsődleges szempontunk volt az áttekinthető felépítés és diákbarát megfogalmazás.
Az emberi erőforrások menedzselése a 21. században olyan komplex kihívás, amely nemcsak a HR-szakembereket készteti komoly fejtörésre, hanem a szervezetek vezetőit is. A folyamatosan változó környezetben a HR-szakmának is lépést kell tartania a gyors fejlődéssel. A könyv azokat a módszertanokat mutatja be, amelyek bizonytalan körülmények között is képesek útmutatást adni az olvasónak.
A kötet elsősorban a felsőfokú gyógypedagógiai asszisztens-képzés számára készült.
Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak a pedagógusoknak és pedagógusjelölteknek, akik tudatosan szeretnék elfogadó és demokratikus nevelési attitűdjüket fejleszteni, és rendszerben leírva szeretnék látni azt, amit eddig is spontán módon alkalmaztak, vagy ezután szeretnének alkalmazni.
Ez a felsőoktatási tankönyv az életmód és azon belül is az aktív szabadidőeltöltés alapismereteibe kívánja az olvasót bevezetni, elsődlegesen segítséget nyújtva az életmód és az egészségfejlesztés területén szakképzettséget szerző hallgatóknak az ezirányú kurzusukra történő felkészülésben, de ugyanolyan jól használható minden olyan alap-, mester- vagy szakirányú továbbképzés segédanyagaként is, ahol a jelen ismeretek fontossággal bírnak.
A könyv elsősorban azoknak hasznos, akiknek fő feladatuk a rendezvények szervezése, a hoszteszeknek, akik a különféle események sikerét közreműködőként biztosítják. Emellett praktikus információkat tartalmaz a PR-ügynökségek, kommunikációs cégek munkatársai számára is.
A könyv célja elsősorban gyakorlati segítséget adni a mindennapi hivatalos kapcsolatokhoz és a nem mindennapi protokolláris eseményeken való viselkedéshez.
Ez a tolmácsoláspedagógiai kötet nemcsak összegyűjti a hazai képzőintézményekben tevékenykedő tolmácsoktatók által legfontosabbnak ítélt problémákat, de egyúttal kijelöli azokat az irányokat, amelyek meghatározzák, meghatározhatják a modern tolmácspedagógiát.
A könyv a játékról, vagyis a gyermekkor természetes, életkornak megfelelő tevékenységéről és „nyelvéről” szól, melynek ismerete és tiszteletben tartása a felnőtt-gyerek közti gyümölcsöző kapcsolat alapja. A gyermekkori játék hatásai beépülnek a személyiségbe, ezért életre szólóak. Pszichológiai oldalról közelíti meg a játszást: nem annyira a felszínre, a láthatóra irányítja az olvasó figyelmét, hanem sokkal inkább a háttérben zajló – lényegi – folyamatokra.
A kommunikáció életünk szerves része, még ha alkalmazása nem is mindig tudatos. Fontosságát napi munkánk során folyamatosan érezzük. Sikereink, kudarcaink meghatározó eleme a kommunikációnk eredményessége. Hogyan tudjuk a leghatékonyabban közvetíteni gondolatainkat, érvényesíteni akaratunkat? Hogyan juthatunk leggyorsabban a szükséges, de hiányzó ismeretekhez? Melyek a legeredményesebb eszközök?
A fordítástudományban a korpuszalapú kutatások nyomán újra több figyelem fordul a nyelvi különbségek hatásaira. A kötetben szereplő tanulmányok fő témája a kontrasztív szövegnyelvészeti kutatások, illetve ezen eredmények hasznosítása a fordítás oktatásában.