Gazdaság, marketing
Ez a HRM jegyzet érthetően próbálja meg bemutatni ezen szakma alapfogalmait. A szerző nem HRM kézikönyvnek szánta, hanem azért íródott, hogy átfogó képet adjon a humán erőforrás menedzsment területeiről, megismertesse olvasóját a fontosabb HRM fogalmakkal és módszerekkel, eljárásokkal.
A tanulmánykötet szerzői, a BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék munkatársai, újabb kutatási eredményeiket teszik közzé a műszaki menedzsment aktuális kérdéseiről.
Ez a tankönyvsorozat teljes terjedelmében lefedi az 54 345 01 Logisztikai ügyintéző szakképesítés 10035-12 Szállítás, fuvarozás, szállítmányozás szakmai követelménymoduljának témaköreit, valamint a közlekedési szakmacsoporthoz tartozó 54 841 04 Szállítmányozási ügyintéző szakképesítés 10501-12 Szállítmányozási ügyintéző feladatai követelménymodul ismeretanyagát.
Ez a tankönyv a népi kézműves vállalkozásismeret és marketing alapjait ismerteti. A vállalkozásismereti részben olyan gyakorlati vállalkozási tudnivalókat szeretnénk átadni, ami segít abban, hogy alkotásait mindenki megfelelő módon legyen képes értékesíteni. Aki csak évi néhány alkalommal vásározna, ő is kapjon ehhez útmutatót. Aki pedig saját kis üzletében szeretne tartós megélhetést a maga, sőt, esetleg alkotótársai számára, ő se kényszerüljön a tudáshiány miatt céljait feladni.
A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet a két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza.
A könyv a kereskedelemben leggyakrabban alkalmazott gazdasági számításokhoz nyújt segítséget. Elsősorban az iskolarendszeren belüli kereskedő, kereskedelmi ügyintéző szakképesítés követelményeinek elsajátítását célozza.
A feladatgyűjtemény a kereskedelmi szakoktatás fontos segédanyaga. Elsősorban az iskolarendszeren belüli kereskedő, kereskedelmi ügyintéző és kereskedelmi menedzser szakképesítés követelményeinek elsajátítását, gyakoroltatását célozza.
A kommunikáció életünk szerves része, még ha alkalmazása nem is mindig tudatos. Fontosságát napi munkánk során folyamatosan érezzük. Sikereink, kudarcaink meghatározó eleme a kommunikációnk eredményessége. Hogyan tudjuk a leghatékonyabban közvetíteni gondolatainkat, érvényesíteni akaratunkat? Hogyan juthatunk leggyorsabban a szükséges, de hiányzó ismeretekhez? Melyek a legeredményesebb eszközök?
Kiadványunk egy olyan receptes könyv, amely elsősorban a táplálékallergiák, táplálékintoleranciák esetén biztosítandó diétás étkeztetést nyújtó közétkeztetőknek kíván segítségére lenni – a közétkeztetési rendeletben előírtaknak megfelelően – változatos, zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonákban gazdag, allergénmentes ételek készítéséhez.
A „Közétkeztetők kézikönyve” sorozat egy rendkívül gyakorlatias, nagyon sok támpontot és szakmai segítséget kínáló gyűjtemény, melynek IV. kötete az iskolás korosztály (6–18 éves) táplálkozását vette górcső alá.
A marketing alapjai című könyv nem csak a száraz elmélet bemutatására törekszik, hanem példákon, esettanulmányokon keresztül bárki számára befogadhatóvá teszi e tudományt.
A Marketingkommunikáció című könyv minden olyan eszközt igyekszik bemutatni, mely egy cég, intézmény vagy akár magánszemély kommunikációját elősegítheti, fejlesztheti.
A szakközépiskola 11. osztályában már megismerkedhettek a marketing alapjaival, 12. osztályban pedig a kommunikáció alapjaival. Ehhez a két tankönyvhöz illeszkedik a 0062-06-os Marketing és PR alapismeretek modulhoz készült esettanulmány-gyűjtemény.
A könyv részletesen foglalkozik a kereskedelemi marketing tendenciáival, és jelentős hangsúlyt fektet a kereskedelmi reklámanyagok bemutatására, elemzésére.
A Modern árazás széles körűen bemutatja, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az árképzésben a 21. század legújabb technológiáit is felhasználva. Hiánypótló munka, ajánljuk minden kereskedelmi szereplőnek, legyen az hagyományos áruház vagy éppen webshop.
A tankönyv a Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció szakmacsoporton belül az eladó szakképesítéshez készült. Felhasználható még a kereskedő szakképesítéshez és a műszakicikk-eladó részszakképesítéshez is. A tankönyv az áruforgalmazás tantárgy műszaki cikkek témaköreit dolgozza fel.
Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk.
A könyv elsősorban azok számára készült, akik ügyintézési, ügyviteli területen szándékoznak munkát vállalni, és a szerteágazó részfeladatok közötti összefüggésekkel is tisztában szeretnének lenni. Azoknak is hasznos lehet, akik már gyakorlott ügyintézők, de frissíteni, bővíteni szeretnék ismereteiket. Végül szól azoknak is, akik nincsenek ugyan közvetlen kapcsolatban az irodai munkával, de bizonyos tájékozottságot akarnak szerezni az iratok világában és az azzal összefüggő alapvető jogi, gazdasági, kommunikációs kérdésekben.