A pszichológia gyakorlata
Napjainkban igen nagy számban fordulnak elő és a pszichológiai-pszichoterápiás ellátás számára komoly kihívást jelentenek a hangulatzavarok különböző formái. A kötet ezen problémák megértéséhez és kezeléséhez kínál támpontokat a tudományos kutatás és a klinikai gyakorlat hátterére támaszkodva.
E könyv témája különösen fontos, és hazai aktualitását a pszichiátriai betegséggel élők közösségi ellátásának során felmerülő nehézségek és a jelenleg előtérben álló intézménykiváltási törekvések kifejezetten hangsúlyossá teszik.
Kötetünk a pandémia sokfajta problémáját feltérképező hazai pszichológiai kutatások gazdag válogatását mutatja be, a szakemberek és a laikus érdeklődő olvasók számára egyaránt figyelmet érdemlő stílusban. A pandémia hatásainak bemutatásával arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy világunkban szokatlanul intenzív változások zajlanak, amelyeket azonban kellő tudatossággal és konstruktív összefogással kezelni tudna az emberiség.
A maga nemében egyedülálló kötetben található történetek a kisgyerekek és a kiskamaszok nyelvén szólnak pszichés betegségekről, azok tüneteiről és gyakran családi drámákba forduló következményeiről.
Könyvünk célja, hogy összefoglalja azokat a hatásokat, amelyek a fiatalabb korosztályt érik az okoseszközök használatakor. Elsősorban szülők, iskolai és óvodai pedagógusok számára ajánljuk, hogy elősegíthessék a gyermekek és serdülők megfelelő okoseszköz-használatát, csökkenjenek a használattal együtt járó potenciális veszélyek.
A kötet egy olyan problémára keresi a választ, ami egyre élesebben rajzolódik ki: azok az oktatási módszerek, amelyek korábban beváltak, sok esetben a jelenlegi diákság körében már kevésbé hatékonyak, vagy élesebben fogalmazva a jelenlegi oktatási struktúra nem tudja kielégíteni a tanulók igényeit, illetve az oktatók céljainak elérését sem támogatja. Ezért időszerűnek éreztük egy olyan könyv közreadását, amely egyenlő mértékben hangsúlyozza az oktatás elméleti, kutatói és gyakorlati megközelítését.
Nyelvet tanítani a közoktatásban izgalmas, de sok nehézséget rejtő feladat. Kötetünk tanulmányai többféle nézőpontból közelítenek a nyelvtanítás „forró” témáihoz. Bemutatjuk azt a biológiai és kulturális hátteret, ami a fiatalok nyelvtanulását meghatározza. Olvasóink új inspirációt meríthetnek a tanulók motiválásával foglalkozó írásokból.
A Pszichológiai gyakorlatok 1. kötete négy nagy témát ölel fel: kommunikáció, motiváció, problémamegoldás és megküzdés. Egy olyan sorozat első kötete, amely arra vállalkozik, hogy megismertesse az olvasóval azt, ahogyan az általános pszichológia jól ismert jelenségei megjelennek a minket körülvevő világban, valamint bemutatja, hogy milyen módszerek és eszközök révén tudjuk azokat megvizsgálni.
A gyermekkori bántalmazás és elhanyagolás, ahogyan más traumatikus élmények is, bármely korban és bárhol előfordulhatnak. Ugyanígy nem köthető sem helyhez, sem időhöz az a jelenség, hogy az emberek (közöttük a mentális egészséggel foglalkozó szakemberek is) hajlamosak átnézni az érintettek életét uraló, felnőttkorba is átívelő szenvedések felett.
Nincs élet válság nélkül. Könyvünk az emberi lét különböző dimenzióit bemutatva vizsgálja, hogy a személyes vagy társadalmi válságok hogyan jelentkeznek, és hogyan válnak a változás folyamatának mozgatóivá. A globális krízisek (mint a világjárvány) és a minden emberre ható katasztrófák, az egyéni válsághelyzetek (a születéssel, a tanulási folyamatokkal, a kamaszkorral, a digitális környezettel együtt járó változások, a munkahelyi stressz és következményei, a betegségekkel és az időskorral való megküzdés) egyaránt témát adnak kötetünk szerzőinek.
Viselkedésproblémás gyerekek mindig is voltak és lesznek. Számuk azonban a szűkebb és tágabb környezeti-szociális hatásoknak köszönhetően ijesztő mértékben emelkedik. Kötetünk a szülőknek és a nevelőknek, pedagógusoknak, fejlesztőknek és pszichológusoknak kíván segítséget nyújtani a deviáns magatartású gyermekek fejlesztésében, a mindennapi konfliktusok kezelésében.