Robert Fisher
Robert Fisher (1943) a Centre for Thinking Skills – a londoni, tanulási és gondolkodási készségek fejlesztésére létesített intézet – igazgatója, a West London Institute, College of Brunel University tanára, aki minden korosztályt tanított már Angliában és külföldön, valamint dolgozott iskolaigazgatóként is. Húsznál több könyve jelent meg, amelyek a gondolkodás és a tanulás elméletével és módszertanával foglalkoznak.
A könyv mintegy 200 fejtörő játékot tartalmaz, amelyek zöme különösebb eszközök nélkül, bárhol játszható. A könyvben szereplő játékok segítenek „beindítani” gyermeke agyát: fejlesztik a gondolkodását és az önbizalmát.
A szerző azt mutatja be, hogyan tanítható a gondolkodás, hogyan alkalmazható a gondolkodás tanítása az iskolában. A könyv nem egy új módszert ismertet, hanem azokat a szemléletformáló eljárásokat elemzi, amelyek alkalmasak arra, hogy ne passzív befogadó, hanem önállóan gondolkodó felnőtt váljon minden gyerekből.
A gyerekeknek ahhoz, hogy képesek legyenek megbeszélni a különbségeket, információn alapuló döntéseket hozni és megoldani a konfliktusokat, segítségre van szükségük. Az értékek és meggyőződések megfogalmazásának folyamatában azzal tudunk segíteni, ha gondolkodásukat a morális eszmék és fogalmak ismeretével gazdagítjuk. A Tanítsunk gyermekeinket gondolkodni erkölcsről és erényekről Robert Fisher gondolkodásfejlesztő sorozatának következő kötete.
Több mint száz olyan játék található a műben, amelyek a gondolkodást, a tanulást, illetve a logikai és nyelvi készségeket fejlesztik. Kiscsoportban, iskolai osztályokban vagy akár otthon is kipróbálhatók a nyelvi, a logikai-matematikai vagy a vizuális, tér- és mozgásjátékok.
A kötet történetei forrásul szolgálnak az elemi iskolás korú gyerekek gondolkodási, tanulási és nyelvi készségeinek fejlesztéséhez. 7-11 éveseknek nyújt élvezetes és gondolkodtató multikulturális történeteket.