Osztályfőnöki munka
A szerző 12 fejezetben, 33 táblázattal, 217 oldalon foglalja össze az öngyilkos magatartással és az öngyilkosság megelőzésével kapcsolatos fontosabb megállapításait. Leírja az öngyilkossággal kapcsolatos ismereteket az őskortól napjainkig, a jelenlegi helyzetet, a sikeres és kevésbé sikeres megelőzési programokat.
Françoise Dolto könyve érdekes és hasznos olvasmány mind a serdülők, mind a velük foglalkozó felnőttek számára.
A konstruktív életvezetés pedagógiájának koncepciója egy olyan iskolamodell megalapozására irányul, amely a személyiségfejlesztés szempontjából kiemelkedő hatékonyságúnak ígérkezik. Ennek az iskolamodellnek a funkcionális elemei minden strukturális átalakítás nélkül beépíthetők az iskolarendszer személyiségfejlesztést megalapozó fokozataiba, tehát az általános iskola mellett a középiskolai intézmények működési folyamatába, sőt az óvodai és a családi nevelés megoldásmódjaiba is.
A könyv a szerző több évtizedes praxisából vett példákkal szemlélteti, hogy miként lehet betartatni gyermekkel az együttélés legelemibb szabályait. A csecsemőkortól a kamaszokat érintő problémákig fogalmaz meg a mindennapi nevelési gyakorlatba könnyedén átültethető tanácsokat az aktív odafigyeléstől a kreatív problémamegoldási ötletekig.
Ez a könyv egyfajta „bédekker”, a lelki egészségvédelemre épülő iskolai szervezetfejlesztés útját mutatja be. Ez az út göröngyös, buktatói vannak, hol lassítani szükséges, hol meg kell állni, hol gyorsítani lehet a lépteket, hol vissza kell fordulni és új útvonalat keresni. Ennek ellenére az úton érdemes végig menni, mert a lelki egészségvédelem elsajátításának mindenki csak nyertese lehet.
A nemzetközi kutatások fényében állíthatjuk, az erőszak körébe tartozó jelenségek és ezek hatása legérzékenyebben a gyermek- és fiatalkorúakat érinti. Az erőszakos magatartás, a zaklatás, az agresszív beszéd legkülönbözőbb formái jelen vannak az intézményes nevelés szereplőinek életében, a diákok agresszorként és áldozatként egyaránt érintettek, ezért az agresszióval való megküzdés kérdése kiemelten fontos területe a jelenség kutatásának.
Miért fontos az apák szerepéről beszélnünk? Milyen az élet a Javítóban? Milyen problémákkal találkozik egy iskolapszichológus? Milyen kérdések foglalkoztatják a kamaszokat? Mit kezdhet a pedagógus az iskolai agresszióval, zaklatással, mássággal?
A kötet a társadalom-, szociál- és családpolitika témaköreit szeretné megismertetni az olvasóval a keresztény társadalometika szemszögéből.
A szorongás korunkban népbetegségnek számít. Az állandó nyugtalanságtól a pánikrohamokig sokféle formában jelentkezhet. Ezek a problémák gyakran vezetnek újabbakhoz, például a teendők halogatásához, stresszevéshez, közösségi médiafüggőséghez, konteókkal való azonosuláshoz. Súlyosabb esetben a szorongás melegágya lehet az alkoholizmus vagy más szerfüggőség kialakulásának is.
A nevelésről elsősorban a szűkebb vagy tágabb család, a pedagógusok és edzők szerepe jut eszünkbe – és sokszor alig számolunk azzal az erőteljes formáló (és gyakran romboló) hatással, amelyet a kortárscsoport jelent. Körülbelül kilencéves kortól a kortársak visszajelzései elemi módon befolyásolják a kiskamasz önértékelését.
Az, hogy egy gyerek ki tudja-e hozni magából mindazt a jót, ami lehetőségként benne rejlik, a környezetétől függ. Hogyan segítheti, és miként hátráltatja ebben a szülő, a pedagógus, az iskola? A tömör és rendkívül olvasmányos kis zsebkönyv Vekerdy Tamás legfontosabb tanításainak esszenciáját nyújtja.
Mind a szülő, mind a gyermek alapvető kérdése, önmarcangoló dilemmája: jó vagyok, vagy inkább rossz? Elég jó vagyok? Túl rossz vagyok? Szorongáskeltő kérdések. Rossz a gyerek? Zsebkönyv szülőknek – gyorssegély a problémák megoldásához a játékos megértő nevelés módszerével.
Könyvünk célja, hogy összefoglalja azokat a hatásokat, amelyek a fiatalabb korosztályt érik az okoseszközök használatakor. Elsősorban szülők, iskolai és óvodai pedagógusok számára ajánljuk, hogy elősegíthessék a gyermekek és serdülők megfelelő okoseszköz-használatát, csökkenjenek a használattal együtt járó potenciális veszélyek.
A könyv írója, Karen Bryant-Mole évekig tanárként dolgozott, már számos népszerű tudományos ismeretterjesztő könyvet írt gyerekeknek.
Ha valakit elveszítünk, azzal saját múlandóságunkkal is szembesülünk. Ha szülőként nem beszélünk hitelesen a veszteségekről, a gyermek megérzi a lappangó titkot, és még sokkal jobban fog félni. Őszintének kell hát lennünk vele, de önmagunkkal is, hogy az, amit mondunk, összhangban legyen mindazzal, amit gondolunk, érzünk és teszünk.
A kötet az első olyan összefoglalás a bűnmegelőzés lehetőségeiről, amit kiváló szakemberek írtak. Ajánljuk fiataloknak, felnőtteknek, aggódó szülőknek és felelős tanároknak, mindazoknak, akik tenni tudnak és akarnak saját maguk és környezetük nyugalmáért, biztonságáért.
Mit is nevezünk családnak? Erre a sokrétű kérdésre most neves pszichológusok, szociális szakemberek, gyógypedagógusok és családterapeuták adják meg saját válaszaikat, miközben részletesen be is mutatják a különféle családtípusokat. Hiszen a családok nagyon sokfélék lehetnek.
Képzési segédlet az Életminőség és emberi jogok, Demokráciára nevelés gyakorlata, Nem formális nevelés, Készség- és személyiségfejlesztés tantárgyak gyakorlati ismereteinek elsajátításához.
A lelki sérülések megelőzése és feldolgozása baleset, orvosi beavatkozás, válás vagy egy szeretett személy halála esetén. A könyvet nemcsak szülők, hanem pedagógusok, edzők, mentálhigiénés szakemberek és az egészségügyben dolgozók is haszonnal forgathatják.
Mielőtt bárki autóvezetésre adná a fejét, el kell, hogy sajátítsa a KRESZ alapvető szabályait. Viszont a digitális világba legtöbbször úgy lépnek be a gyerekek, egyre fiatalabb korban, hogy nem kaptak kellő felkészítést az internet megannyi előnyével és egyre súlyosbodó hátrányaival kapcsolatban.