Fejlesztés
Ennek a hasznos gyűjteménynek köszönhetően a gyerekek akkor is élvezhetik az egyedülálló varázslatot, ha épp nincs cirkuszi előadás, sőt ők maguk válhatnak porondmesterré vagy akár cirkuszigazgatóvá! A kötetben szereplő 100 mutatvány, játék sikerrel alkalmazható születésnapokon, táborokban, projektheteken, dráma- vagy tornaórákon – de akár szűkebb családi körben is.
A Montessori-pedagógia nem a tekintélyre alapozza a nevelői hatást, mert azt nem tekinti hatékonynak, hanem ötletes fejlesztő módszerekre. Ehhez motiváló, az érzékszervi fejlődést kreatívan támogató játékos eszközöket dolgoztak ki a gyermeket számára, és olyan módon építették fel a környezetét, hogy az mindenben a gyermek sajátosságaihoz igazodjon.
A kötet feladatai a világ, a természet megismerését segítik. Egyben utat mutatnak a tapasztalati tudás megszerzéséhez, a belőle megszerezhető tudás kialakításához. A felnőtt szerepe most sem más, mint az útmutatás, a mintaadás és az érdeklődés felkeltése. Minden további lépés a gyerek dolga.
Amikor egy baba világra jön, természetes, hogy telve vagyunk várakozással – féltve óvjuk őt, és gondoskodunk róla. Ezek mellett fontos az is, hogy békés, nyugodt környezetet teremtsünk a számára, bátorítsuk felfedezőkedvét, fejlesszük figyelmét, és megtanítsuk koncentrálni. A Maria Montessori pedagógiáján alapuló könyv ötleteket és gyakorlatokat ajánl a szülőknek a születéstől a baba 15 hónapos koráig.
A nyelvi készségek, a nyelvi (később metanyelvi) tudatosság (életkorilag) megfelelő fejlettségi szintje elengedhetetlen az olvasás megtanulásához, magas szintű elsajátításához, továbbá a tanulási képességek, készségek kifejlesztéséhez, annak önállóvá válásához, vagy akár az idegennyelv-tanulás sikerességéhez.
A játék- és feladatgyűjtemény új kiadása bővíti a készség megismerésének lehetőségét, és még ennél is többet kínál. A fejlesztés tervezése a kiscsoportos óvodáskortól kezdődik és folytatódik az első osztálytól a hatodik osztály végéig. A könyv a DIFER programcsomagot megálmodó és megszervező Nagy József szemléletét követi, célkitűzéseiben arra ráépül, de célközönségében, a mérés felvételi módjában és a kapott adatok értelmezésében már eltér attól.
Minden szülő tisztában van azzal, hogy tudatosan és tudattalanul is nagymértékben befolyásolja gyermeke alakuló személyiségét. A könyv ajánlott olvasmány minden kisgyermeket nevelő szülőnek és pedagógusnak, azoknak is, akik nem csupán gyakorlati útmutatásra vágynak, hanem szeretnék mélyebben megérteni a téma neurobiológiai hátterét is.
A dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.
A gyermekek fejlődésbeli megkésettsége jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetők. A hatékony fejlesztéshez több évet átfogó programokat kell egységes módszertanra alapozva megvalósítani. Olyan programokat, amelyek hidat képeznek az óvoda és az iskola között. Az új DIFER gondolkodásfejlesztő programunk is ezek közé tartozhat.
„A gyermek” a gyermeki tudatosság kialakulását vizsgáló egyik legjobban kidolgozott elmélet az analitikus pszichológiában. Olvasása során választ kapunk arra a kérdésre, hogy az „őskapcsolat” miért olyan nagy jelentőségű életünkben, megismerhetjük továbbá társas viselkedésünk alapmintáit és azok hátterét is.
Könyvünk bemutatja, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvoda lehetőségeire a tudásvágy megalapozásában, és az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.
A szerzők (játékmódszertannal foglalkozó – kutató, pedagógus, (gyermek)pszichológus, óvodapedagógus – szakemberek) célja, hogy az óvodáskor mindennapjaiban sűrűn előforduló játékhelyzetek leírásával és elemzésével az olvasó számára érthetőbbé tegyék a kisgyermekek belső világát, segítsenek felkészültebb partnerré válni a játékban.
Közvetlen és tágabb környezetünkben, közéletünkben egyre gyakrabban találkozhatunk súlyos hangképzési és beszéd-rendellenességgel küszködő emberrel. A rendellenességek képzeletbeli rangsorában igen előkelő helyet foglal el a gyermekkori funkcionális dysphonia.
A DVD tartalmazza a szakmai összejövetel plenáris üléseinek teljes előadásait, a szekcióülések részleteit, a csatolt fájlban a hozzá tartozó szakanyagokat és az összes előadás prezentációit.
A könyv megmutatja, hogyan lehet beépíteni, cselekedtetve, tapasztalatok útján, játékosan észrevétlenül „megtanítani”, megszerettetni a 3-7 éves korosztállyal a matematikát. A havi ütemterv pedig sok jó ötletet ad, mert így a játékba beágyazva fejlesztik tudatosan az óvodáskorú gyermekeket.
Sally Goddard Blythe A kiegyensúlyozott gyermek című új könyvében praktikus tanácsokkal látja el a szülőket, pedagógusokat és egészségügyi szakembereket a tanulási és viselkedési problémákkal küzdő gyermekek nevelésével kapcsolatban.
A könyv abban szeretne segíteni, hogy a szülők és nevelők tárgyilagos figyelemmel tudják kísérni a gyermek fejlődését, feltehessék a kérdéseiket, megfelelően értelmezzék a kapott szakvéleményeket, és szükség esetén hasznosan működjenek együtt egymással. A diagnózis és a tennivalók meghatározásához forduljon olyan szakemberhez, akivel – körültekintő információk alapján – bizalmi kapcsolatot tud létesíteni.
A szerző a korai kétnyelvű fejlesztést támogató pedagóguskompetenciákkal és pedagógusképzéssel foglalkozik. Munkájában – nemzetközi és hazai kutatásokra támaszkodva – evidenciának tekinti a kora gyermekkorban kezdett idegennyelv-tanulás hatékonyságát, a pedagógusok meghatározó szerepét a tanulási-tanítási folyamat sikerében. Ugyanakkor a kétnyelvű programokban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek kompetenciái, nézetei, motivációik, szükségleteik és feladataik a kevéssé kutatott területek közé tartoznak, lényegében feltáratlanok.
A játék kapcsolat, ismerkedés, együttműködés. A gyerekek világa, ahol ahhoz is közel kerülhetünk, aki sérült, akit bántottak, aki nélkülözi a biztonságot, nem érzi, hogy elfogadják, szeretik. Dr. Eigner Bernadett kézikönyve ahhoz nyújt segítséget, hogy megismerkedjünk azokkal a korai dolgokkal, kapcsolati folyamatokkal, érzelmi és szociális fejlődési csomópontokkal, amelyek veszélyeztethetik, traumatizálhatják a gyermek fejlődését.
Bruno Bettelheim gyermekpszichológus a mesék részletes elemzése során bemutatja, hogy a felnőtt ésszel ijesztőnek és kegyetlennek tűnő mesemotívumok milyen módon vesznek részt a gyermek lelki „anyagcseréjében”, és hogyan segítenek megoldani a valóban ijesztő konfliktusokat.
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.