Magyar mint idegen nyelv
A digitális forradalom következtében az írás- és az olvasáskészség jelentősen felértékelődött, az információfeldolgozás azonban más stratégiák mentén történik a jelen kommunikációs térben, mint évtizedekkel ezelőtt. Az emberi agy – jelen ismereteink szerint – kevésbé gyorsan változik, a tanítási és tanulási szokásaink viszont nagy mértékben átalakultak. Egy dolog azonban állandó maradt: olvasni csak olvasva lehet megtanulni, írni pedig csak írva.
A szerző, aki fél évszázadon át több tucat angol nyelvkönyvével szerzett magának nevet, most a magyar nyelv grammatikájának a leírásában igyekszik hasznosítani tankönyvírói tapasztalatait. Hogy műve ne csak a hazai olvasók, tanárok és tanulók számára nyújtson hasznos tudnivalókat, a grammatikai kategóriákat angolul is következetesen megnevezi.
Az Anya – nyelv – játék olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyek az anyanyelvi kompetenciát játékos módon fejlesztik. A kiadvány alkalmazható óvodákban és iskolák alsó tagozatán is egyfelől az anyanyelvi készség fejlesztésére (kiemelten a hátrányos helyzetű gyermekek esetén), másfelől a magyar mint idegen nyelv gyakorlására.
A tankönyv fő célja, hogy megkönnyítse az angol nyelvű oktatásban részt vevő nyelvtanulóknak a magyar szaknyelvi alapismeretek elsajátítását. A könyv végén egy összesített magyar-angol szólista is található. A tananyagot színes képek teszik még érdekesebbé és szemléletesebbé.
Ez a tananyag kezdő és középhaladó szinten kínál biztos nyelvtani alapokra épülő, a mindennapi életben jól felhasználható nyelvtudást. Használható csoportos és egyéni, tanári segítséggel történő, illetve önálló tanulásra.
Ez a tananyag kezdő és középhaladó szinten kínál biztos nyelvtani alapokra épülő, a mindennapi életben jól felhasználható nyelvtudást. Használható csoportos és egyéni, tanári segítséggel történő, illetve önálló tanulásra.
A kiegészítő kötetben megtalálható a feladatok megoldási kulcsa; az ötnyelvű (magyar, angol, német, francia, olasz) szójegyzék és nyelvtani kifejezések gyűjteménye; az egyes leckék új szókincsének és a legfontosabb nyelvtani szerkezeteinek magyar-angol és magyar-német kontrasztív bemutatása.
Tankönyvsorozatunk első kötetét elsősorban 7-11 éveseknek ajánljuk, akik még kezdők, és heti 2-3 órában tanulnak magyarul. A Kiliki nevű űrlényről szóló kerettörténet a tananyagot a gyerekek számára érdekessé és könnyen tanulhatóvá teszi, miközben biztos nyelvtani, lexikai alapot nyújt és arányosan fejleszti a négy alapkészséget (beszéd, beszédértés, írás, olvasás), amely lehetővé teszi a nyelvtudás további bővítését.
Tankönyvsorozatunk második kötetében tovább folytatódik Kiliki regényes története. Azoknak a 10-14 éves korosztályba tartozó kiskamaszoknak ajánljuk a könyvet, akik alapfokon tudnak magyarul írni-olvasni, illetve elvégezték az első kötet anyagát. A képregényt lassan felváltja a folytatásos regény, melynek során mind a földi, mind az almaki világból újabb szereplők lépnek színre.
A Magyar értelmező alapszótár diákoknak egynyelvű értelmező szótár, megmagyarázza, értelmezi a szavakat, azaz megadja a jelentésüket, bemutatja a használatukat. A szótár a magyar nyelv gerincét alkotó leggyakoribb 2000 szót dolgozza fel. A mindennapi beszédben használatos alapszavak, a magyar nyelv leggyakoribb és legfontosabb szavai találhatók meg benne.
A magyar nyelv kultúránk legfőbb hordozója, értő ismerete elengedhetetlen feltétele az idegennyelv-tanulásnak is. A kötet célja, hogy megkönnyítse az átjárást a sajátos szerkezetű magyar és az idegen – elsősorban az indoeurópai – nyelvek között. Újszerű módon, összehasonlító-funkcionális megközelítéssel magyarázza a magyar nyelvi rendszer működését, pontosabban a működés rendszerét.
A könyv szerzői arra tesznek kísérletet, hogy néhány olyan módszertani alapelvet mutassanak be, amelyek a kommunikatív kompetencia fejlesztését tartják szem előtt.
A jelen kötet bemutatja azokat a nyelvpedagógiai megfontolásokat és alapelveket, amelyekre napjaink magyar (mint idegen) nyelv tanítása épülhet a tervezéstől az értékelésig, és módszertani javaslatokkal szolgál a tanítási-tanulási folyamat egyes fázisaihoz a magyar (mint idegen) nyelv (leendő) tanárai számára.
E módszertani segédkönyv a Nyelvi játékok című kurzushoz készült, s célja, hogy gyarapítsa a magyar mint idegen nyelv szakos hallgatók módszertani eszköztárát. A tantárgy keretében a hallgatók megismerkednek a magyar mint idegen nyelv tanításában alkalmazható nyelvi játékokkal: a mozgásos játékokkal, a táblás és egyéb társasjátékokkal, a kártyákkal és az infokommunikációs eszközökkel, alkalmazásokkal.