Módszertani kiadványok, kézikönyvek
A könyv kiemelt célja, hogy a tanító (tanár) látásmódjával adódó feladatmegoldások alapján fejlessze a pedagógus feladatalkotó képességét, megmutatva, hogy már meglévő feladatok (olykor minimális) átalakításával, általános esetek specializálásával hogyan lehet minőségileg új feladatokat alkotni.
Ez a 2000 feladatos gyűjtemény az ún. elemi – a matematikai analízis eszközrendszerétől független – matematika problémáit tartalmazza. Nélkülözhetetlen kelléke a matematikatanárok eszköztárának.
Lakatos Imre (1922–1974) 1956 decemberének első napjaiban változatos és nem kevéssé ellentmondásos évtizedek után választotta az emigrációt az újra szovjet megszállás alá került Magyarországról. A Nagy-Britanniában töltött közel húsz év alatt a matematika filozófiája és az általános tudományfilozófia egyik legelismertebb művelőjévé vált. Kötetünk főleg a matematikával kapcsolatos, eddig magyarul meg nem jelent írásait tartalmazza.
Ez a mű olyan tankönyv, amely közvetlenül tanítóképzős hallgatóknak szól, mindkét témakört, a matematikát és a tantárgy-pedagógiát is magába foglalja.
Ez a könyv tíz vezető matematikatanárnak, a II. világháború utáni nemzedék kiváló képviselőinek visszaemlékezéseit, vallomásait tartalmazza, többségében velük folytatott beszélgetések formájában.
A kötetben található tanulmányok az OTKA által kiírt „A párhuzamos tankönyvcsaládok (1-6. osztály) elemzése a matematikai fogalmak épülése szempontjából.” témájú pályázatában végzett munka kapcsán készültek.
A cím jelentése kettős. Egyrészt utal arra, hogyan kapcsolódik össze három egymástól igen távolról induló témakör. Egy esztétikai, egy számelméleti és egy geometriai feladat: az aranymetszés, a Fibonacci-sorozat és a szabályos ötszög számítása. Másik jelentése egy valóságos derékszögű háromszög...
A kötet az 1775-ben született jeles erdélyi magyar tudósnak, Bolyai Farkasnak állít emléket, elsősorban azzal, hogy életművének sokoldalúságát kívánja az olvasók elé tárni. Több olyan írást is közreadtunk, amelyhez nagyon nehéz hozzáférni, így ez nagyban segíti az irodalomtörténészek, matematikatörténészek, könyvtártudósok, az Erdély történetével foglalkozó kutatók, a középiskolai és a felsőoktatásban dolgozó matematikatanárok, valamint a főiskolások és egyetemi hallgatók munkáját.
A kötet 356, egyedi módon csoportosított geometriafeladat megoldását mutatja be. Mint az a címből is kikövetkeztethető, elsősorban a tanulmányi versenyekre készülők és felkészítő tanáraik munkáját kívánja segíteni, de hasznos minden olyan olvasónak, aki az absztrakt gondolkodás elsajátításában magasabb szintre szeretne lépni.
Ilyen jellegű módszertani kiadvány, amely a praktikumot helyezi előtérbe, de ugyanakkor általános megállapításokat is tesz, hiányzott a magyar matematikatanárok könyvespolcáról.
Sokan szívesen segítenének gyermeküknek a matektanulásban, de túlságosan rettegnek attól, hogy ismét találkozzanak azzal a tárggyal, ami annyi szenvedést okozott nekik fiatalkorukban. A könyv segítséget kínál a szülőnek, aki gyermeke matektanulásának aktív részese szeretne lenni.
Róka Sándor könyvét azoknak ajánljuk, akik keresik a szellemi kihívásokat, rajonganak a rejtvényekért, és akik szeretik átélni a megoldás megtalálása fölött érzett örömöt – amely akkor igazán édes, ha az odavezető út nem mindig sétagalopp.
A kötet egyik fontos jellegzetessége, hogy a jóval többet tárgyalt ókori, főként görög, esetleg középkori arab matematika helyett a hozzánk térben és kultúrájában is közelebb álló Európa matematikájára tekint, s nem is annak kezdeteire, hanem meghatározó modern ágainak kialakulására.
A valószínűség-számítás alapjainak elsajátításához szükségünk lesz a kombinatorika, az eseményalgebra tárgyalására, a függvénytani ismeretekre, jó számolókészségre, valamint a problémamegoldáshoz a feladatok modellezésére, a saját józan eszünkre.
A valószínűség-számítás fogalmainak, összefüggéseinek ismerete, problémáinak megoldása komoly szellemi élményt is jelent, növeli az ember önbecsülését.
Varga Tamás (1919–1987) a magyar matematikatanítás világszerte elismert kiemelkedő személyisége, a 20. századi iskolai matematika megújításának egyik vezetője. Hatása nemcsak Magyarországon, de világszerte számos ország matematikaoktatásában kimutatható.
A Varga Tamás Matematikai Versenyek kezdettől fogva a 12-14 éves korosztály tanulóinak adnak alkalmat, hogy ismereteiket és feladatmegoldó képességüket versenyszerűen felmérhessék.