Olvasmánynaplók
Az olvasmánynapló nem csak az általunk elolvasott kötelező olvasmány tartalmának a rögzítésére szolgál saját szavainkkal, kifejezéseinkkel. Hűséges kísérőként segítőtársunk a könyv rejtelmeinek megismerésében. Feladatait megoldva feltárul a lapok közé zárt cselekmény minden ága-boga. Megoldásuk során jártasságot szerezhetünk a lényegkiemelés, az összefüggések felismerése, a válogató olvasás terén. Jó alkalmunk nyílik az olvasmány egy-egy szereplője iránti érzéseink megfogalmazására is, miközben bővíthetjük szókincsünket, fejlesztjük szövegalkotási képességeinket. Segít nyomon követni a történetet, közelebb hozza a szereplőket a gyerekekhez. Alkalmas mind egyéni, otthoni, mind osztályszintű, iskolai feldolgozásra. Végül a könyv ismerős jóbarátként kerül vissza a könyvespolcra.
Az olvasónapló három nagy szerkezeti egységben foglalja össze A kis hercegben található lényeges gondolatokat, eseményeket. A fejezetekben tömören fogalmazottak a kérdések, amelyek elősegítik a lényeg megragadásának képességét a gyerekekben.
Az általános iskolai kötelező olvasmányok nagy részével szemben felmerül az a probléma, hogy a gyerekek kutatásokból ismert olvasási sebessége mellett ezek végigolvasása szinte fizikai képtelenség. Ugyanakkor roppant káros zanzásított összefoglalókkal pótolni ezek elolvasását.
Ismert legendák szereplői és híres Balaton környéki helyszínek elevenednek meg Helka hercegkisasszony mesés történetén keresztül. Az izgalmas kalandregényhez készült olvasónapló feladatainak megoldása nem csupán a mű megértését segíti, hanem az olvasó képzelőerejét is mozgósítja.
A Mazsola Bálint Ágnes legnépszerűbb, humoros mesekönyve, melyben egy szerethető, kicsit lusta, zöld disznócska kalandjaival ismerkedhetünk meg. Ezzel a játéktárral szeretnénk a mindennapos olvasáshoz kedvet csinálni. Minden fejezethez furfangos feladatokat készítettünk. Sok rejtvény, színező teszi még izgalmasabbá a kalandokat, segítenek a történet feldolgozásában.
Megismerkedhetsz Tádéval, a kis tengerimalaccal, aki Mazsolának, a zöld disznócskának a testvére lesz. Ezzel a játéktárral szeretnénk a mindennapos olvasáshoz kedvet csinálni. Minden fejezethez furfangos feladatokat készítettünk. Sok rejtvény, színező teszi még izgalmasabbá a kalandokat, segítenek a történet feldolgozásában.
Ebben a könyvben tovább ismerkedhetünk a zöld disznócska kalandjaival. Ezzel a játéktárral szeretnénk a mindennapos olvasáshoz kedvet csinálni. Minden fejezethez furfangos feladatokat készítettünk. Sok rejtvény, színező teszi még izgalmasabbá a kalandokat, segítenek a történet feldolgozásában.
Tersánszky Józsi Jenő jól ismert Misi Mókus kalandjai című meséjének olvasónaplója – sok játékos, izgalmas feladattal.
A Csukás István A téli tücsök meséi című könyvéhez készült olvasónapló célja, hogy segítse a második osztályos gyerekek szövegfeldolgozását, szövegértését. A kiadvány feladatai változatosak, játékosak, gondolkodtatók, sok esetben rejtvényszerűek. Segítenek nyomon követni a mese eseményeit, közelebb hozzák a szereplőket a gyerekekhez.
Az olvasónapló – hűséges kísérőként – segítőtársatok lesz a könyv rejtelmeinek megismerésében. Feladatait megoldva feltárul a lapok közé zárt cselekmény minden ága-boga. Végül a könyv ismerős jóbarátként kerül vissza a könyvespolcra.
Az olvasónapló Vlagyimir Szutyejev Vidám mesék című könyvéhez készült, a legkisebbek szövegértését, a szövegek feldolgozását segíti. A mesékhez kapcsolódó feladatok változatosak, játékosak. Segítenek nyomon követni a történetek eseményeit.
A Rumini című regény helyszíne egy különleges mesevilág, amelyben beszélő állatok és mágikus élőlények élnek. Rumini, a bátor kisegér izgalmas kalandjai magukkal ragadják a gyermek és felnőtt olvasókat egyaránt. A regényhez készült olvasónapló hatékony segítséget nyújt a gyerekek számára a mű feldolgozásához.
A regényhez készült olvasónapló hatékony segítséget nyújt a gyerekek számára a mű feldolgozásához. Az egymásra épülő, változatos és kreatív feladatsorok megoldásán keresztül megértik az eseményeket, a szereplők motivációját. A szövegértési feladatok mellett számos olyan feladat is található, amely a gyerekek szókincsét, kifejezőkészségét fejleszti.
A 4-5. osztályosok számára készült olvasónapló három nagy szerkezeti egységben foglalja össze Tündér Lalában található lényeges gondolatokat, eseményeket. A fejezetekben tömören fogalmazottak a kérdések, amelyek elősegítik a lényeg megragadásának képességét a gyerekekben. Az olvasási képesség fejlesztését szolgálják az értelmező olvasást megkívánó feladatok.
A regényt négy részre tagolta az olvasónapló szerzője, és mindegyik résznek címet is adott, amellyel segíti a lényeglátás fejlődését. Az értelmező és a kreatív olvasás képességének fejlesztése hangsúlyosan érvényesül, de emellett emellett az írásbeli szövegalkotás tanult műfajainak (elbeszélés, leírás, jellemzés, tudósítás, kiáltvány) gyakorlását és alkalmazását kívánó feladatok is találhatók a kiadványban. (Digitális extrákkal.)