Kis műterem–sorozat
A monotípia különleges technika, amely egyaránt hordozza a nyomtatott grafika, illetve a festészeti technika sajátosságait, és jól mutatja a kettő közötti szoros kapcsolatot. A monotípia technika egy kissé mostohagyermeke a képzőművészetnek, elsősorban iskolai és játszóházi foglalkozások kedvelt technikája, hiszen egyszerű eszközökkel is kivitelezhető.
Új és még újabb anyagokkal lepik meg a gyártók a művészeket. Új technikák ezek, amelyeket meg kell ismertetni az amatőr és profi művészekkel. A szakmát most kezdőket is bőség fogadja a művészellátó üzletekben. Nehéz tájékozódni – a polcokon sorakozó anyagok az olcsóbb, kommersz és a drága, profi kategóriák termékei, amelynek erényeire föl kell hívni az alkotók figyelmét. Ezt a hiánypótló könyvet ajánljuk minden profi és amatőr művésznek, akik igényes alkotásaihoz az anyagok ismerete nélkülözhetetlen.
Könyvünk célja, hogy eloszlassa a kishitűséget, a fehér laptól való félelmet. A teljesség igénye nélkül bemutatjuk a legfontosabb, illetve könnyen beszerezhető eszközöket, anyagokat, valamint az egyszerű formák, a szögletes és forgástestek rajzolásához adunk néhány jó tanácsot.
Az emberi alakot vagy tárgyakat burkoló, lefedő textíliákat, lepleket, függönyöket drapériának nevezik a képzőművészetben. Az első pillantásra kaotikusan kavargó redők létrejöttének törvényszerűségei vannak, amelyek ismerete nélkül nehezen képzelhető el rajzban történő ábrázolásuk.
A művészi képalkotás alapkérdései közösek, technikától, témától függetlenül. Akár rajzol, fest, fotózik valaki, vagy digitális műveket készít, fontos lehet számára ez a hiánypótló könyv, a képalkotás, komponálás általános tudnivalóinak közérthető összefoglalása.
A kötet a képalkotás formai szempontból megközelíthető részleteihez, a komponáláshoz fogalmaz meg tájékoztató jellegű észrevételeket, tanácsokat.
A könyv fontos útmutató azoknak, akik a témával szeretnének foglalkozni, a művészet- és természetkedvelők számára pedig a fotókhoz képest többet és mást, tanulságos ismereteket is nyújtó esztétikai élmény.
Sokan félnek az olajfestéstől. Mivel a galériákban jobbára olajfestményeket látnak, az iskolákban pedig csak vízfestékkel találkoztak, azt hiszik, hogy kezdőknek az akvarell való, az olajfestéshez magas szintű művészi tudás szükséges. Bármily meglepő, ennek inkább az ellenkezője igaz...
Harsányi Zsuzsanna grafikus festőművész 1962-ben született Kecskeméten, az óta is ott él. A pasztellkréta szerelmese. A könyvben részletesen beavat bennünket a pasztellfestészet titkaiba, az anyagok és eszközök ismertetésétől kezdve, a színelméleten át a portré részletes kidolgozásáig.
A könyv részletesen beavat bennünket a pasztellfestészet titkaiba, az anyagok és eszközök ismertetésétől kezdve, a színelméleten át egészen a kész mű paszpartuzásáig. Néhány kép születését lépésről lépésre nyomon követhetjük, így akár az alapok elsajátításával mi is bátran hozzáfoghatunk a festéshez.