Diszgráfia, diszlexia, diszkalkulia
A kétkötetes könyv azoknak a képességeknek, részterületeknek a fejlesztését tűzi ki célul, amelyek általában sérültek, vagy nem kellően fejlettek az olvasás-írás gondokkal küzdő gyermekeknél. Jelen kötetünkkel a pedagógus kollégáknak és a szülőknek kívánunk segíteni a fejlesztendő képességek összefoglalásával.
A dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.
B. Gaál Katalin Megelőzöm a diszlexiát! című könyvéhez készült egy szép és jól használható hívóképsor. Ebben a betűtanulást a szájforma is segíti. A színek jelentése: a magánhangzók kék betűk, a zöngés mássalhangzók pirosak, a zöngétlen mássalhangzók pedig zöldek.
Az eltérő idegrendszeri fejlődés, az „elakadás” tünetei rendkívül változatosak, és igencsak meg tudják keseríteni a gyermek, majd a felnőtt életét. Ugyanis a szenzomotoros, azaz az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlődésben zavar keletkezik. Dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelő, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel, közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg ezt a könyvet.
Az iskolát kezdő gyermekek számolási készségének fejlettségében években mérhető egyéni különbségek vannak. Az elemi számolási készség játékos módszerekkel mind óvodában, mind iskolában eredményesen fejleszthető.
Nehezen megy az iskola? Lehet, hogy diszlexiás vagy, esetleg autizmussal élsz vagy valamilyen más fejlődési zavarban szenvedsz. A kifejezetten az érintett fiataloknak szóló, abszolút mai hangulatú képregényt az angol ADHD Foundation és a professzionális Dekko Comics készítette, a magyar kiadás szakmaiságát a Vadaskert szakmai háttere garantálja.
A Betűről betűre című könyvsorozatunk folytatásaként a gyakorlatban jól bevált, a gyerekek által kedvelt játékos feladatokból állítottuk össze a Betűbújócskát, amelyben vannak könnyebb és gondolkodtatóbb, illetve a már tanultak begyakorlását szolgáló játékok és mesék.
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
Bár az olvasás- és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. A sorozat köteteit a magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze.
A Betűről betűre 1-7. olvasásfejlesztő füzetsorozat minden egyes tagját feladatgyűjteményekkel bővítjük, amelyekben az olvasási- írási részképesség fejlesztését szolgáló újabb típusú feladatokat, gyakorlóanyagot közlünk. Feladatainkat a gyakorlatban legjobban bevált, a gyermekek által legkedveltebb anyagból válogattuk.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A jól olvasható, nagyméretű betűk, az oldalanként csak néhány, áttekinthető feladat és a kedves képek biztosítják a gyermek motivációjának fenntartását a gyakorlás során. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A könyvünkben különböző játékokkal állítottuk a gyerekeket kihívások elé. A könnyebb és nehezebb társas és nyelvi feladatokkal (kép- és szókép egyeztetés; memória; szótag + betűszintézisek; fejtörők, helyesírási szabályok, figyelemfejlesztők) érdekesebbé, változatosabbá szerettük volna tenni a magyar nyelv szabályainak a begyakorlását.