Olvasásfejlesztés
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
Bár az olvasás és írászavar kialakulásának veszélye korán felismerhető, mégis sok kisgyermeknél csak az első iskolai év után derül ki, hogy hiányosak az olvasás-írás elsajátításához szükséges alapkészségeik. Ebben a szakaszban segít a részképességek fejlesztése. A magyar nyelv betűkészletének megfelelően, az előforduló betűcserék szerint állítottuk össze a kötetet. Így a gyermek egyéni tévesztéseinek megfelelően az a betű, hangcsoport emelhető ki, amely nehézséget okoz számára.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
Az ötkötetes sorozat újabb kiadványa az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti a gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A Betűszelídítő feladatgyűjtemény az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti az alsó tagozatos gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült. A jól olvasható, nagyméretű betűk, az oldalanként csak néhány, áttekinthető feladat és a kedves képek biztosítják a gyermek motivációjának fenntartását a gyakorlás során. A feladattípusok fokozatosan nehezedő szóanyaggal, játékos kihívásokkal és részképességek mozgósításával segítik a komplex fejlesztést.
A fonomimika egy speciális olvasás- és írástanítási módszer, amely egyszerűségének köszönheti hatékonyságát. A természetes megoldási mód a mozgásra való alapozás, valamint a hang/betű asszociáció. Célcsoportjába tartozik minden olyan gyermek, aki az olvasás-írás tanulását könnyedén, játékosan, élvezettel kívánja megtanulni, akár különleges bánásmódot igényel, akár nem.
Ez a könyv lépésről lépésre fogja Neked elmesélni, mi zajlik egy gyerekben akkor, amikor kiszeret az olvasásból. Elmondja, mit tehetsz akkor, ha fel szeretnéd kelteni a gyerekben az olvasás iránti kedvet, és elmondja azt is, mi zajlik a gyerekben akkor, amikor olvasni tanul, de azt is elmondja hogyan utálja meg az olvasást egy olyan gyerek, akinek odahaza kisgyermek korában meséltek és jó példát mutattak.
Hogyan alkalmazhatók a kooperatív módszerek a betűtanítástól a szövegfeldolgozásig az olvasásórákon? Hogyan fejleszthetők az olvasáshoz nélkülözhetetlen részképességek versekkel, játékos feladatokkal? Hogyan lehet használni a kortárs irodalmat és a drámajátékokat az olvasóvá nevelésben, az olvasás megszerettetésében? Sok kérdésre választ adnak a több mint 30 éve pedagógusként dolgozó szerzők a kiadványban, amelyet alsós tanítóknak és főiskolai hallgatóknak egyaránt ajánlunk.