Óvodapedagógia
Kötetünk a biológiai sokszínűség megvalósításának széleskörű lehetőségeit mutatja be az óvodában. Közérthető formában ismerteti a biodiverzitás témáját, erre az elméleti háttérre építve, különböző gyakorlati színtereken mutatja be az óvodai megvalósítás lehetőségeit. Az olvasó többféle nézőpontból ismerkedhet meg az óvodai fenntarthatóság fogalmával, a zöld óvodák változatos tevékenységeivel, kiemelve azokat a teendőket, amelyekkel az óvodapedagógusok, a gyermekek és a szülők hozzájárulhatnak a világ sokszínűségének megőrzéséhez.
Könyvünk bemutatja, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvoda lehetőségeire a tudásvágy megalapozásában, és az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.
Gerő Zsuzsa munkássága kivételes érték a gyermekrajz pszichológiájának nemzetközi irodalmában. Egyedülálló módon elemzi a gyermek élményeinek elaborációs folyamatait és grafikus kifejeződési sajátosságait, a gyermekrajz esztétikumát és keletkezési folyamatát.
ELFOGYOTT!
A könyv megmutatja, hogyan lehet beépíteni, cselekedtetve, tapasztalatok útján, játékosan észrevétlenül „megtanítani”, megszerettetni a 3-7 éves korosztállyal a matematikát. A havi ütemterv pedig sok jó ötletet ad, mert így a játékba beágyazva fejlesztik tudatosan az óvodáskorú gyermekeket.
A Gajdos Zenekar zenéje és a kedves illusztrációkat tartalmazó könyv mesés formában ismerteti meg a legkisebbeket a történelmi Magyarország nyolc tájegységének népi kultúrájával. A könyv CD-mellékletén elhangzó gyermekjátékok könnyen elsajátíthatók a mellékelt játékleírás segítségével. Így az apróságok nem csak meghallgathatják, de akár el is játszhatják a történetet.
ELFOGYOTT!
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat differenciáltan ki tudjuk alakítani. A könyvben található közel háromezer fejlesztő játék illeszkedik az aktuális környezeti témához, hisz e köré épül az óvodában valamennyi műveltségterület, de az egyes témákhoz – pl. időjárás, öltözködés, egészség–betegség stb. – kapcsolt feladatok többsége nem csak ősszel, hanem a többi évszakban, más témaköröknél is kitűnően felhasználható.
A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat differenciáltan ki tudjuk alakítani. A könyvben található közel háromezer fejlesztő játék illeszkedik az aktuális környezeti témához, hisz e köré épül az óvodában valamennyi műveltségterület, de az egyes témákhoz – pl. időjárás, állat- és növényvilág, közlekedés stb. – kapcsolt feladatok többsége nem csak tavasszal, hanem a többi évszakban, más témaköröknél is kitűnően felhasználható.
NEM RENDELHETŐ
A részképességek azok az alapvető képességek, amelyek segítségével a magasabb rendű pszichés funkciókat differenciáltan ki tudjuk alakítani. A könyvben található közel háromezer fejlesztő játék illeszkedik az aktuális környezeti témához, hisz e köré épül az óvodában valamennyi műveltségterület, de az egyes témákhoz – pl. időjárás, öltözködés, állatvilág stb. – kapcsolt feladatok többsége nem csak télen, hanem a többi évszakban, más témaköröknél is kitűnően felhasználható.
Gyűjteményünk célja, hogy az elméleti és gyakorlati tapasztalatainkat összesítve segítséget nyújtsunk az óvodapedagógusoknak megelőzni, időben észrevenni, okosan korrigálni a hiányosságokat.
Könyvünk elsősorban hallgatóknak, valamint gyakornok és kezdő gyakorló óvodapedagógusoknak szeretne segítséget nyújtani az óvodapedagógia legfontosabb elméleti és gyakorlati kérdéseinek megválaszolásában, eligazodni az óvodapedagógia színes világában. Kötetünk szerzőit az oktatásirányítás, a felsőoktatás és a köznevelés területeiről kértük fel, hogy minél szélesebb rálátást biztosítsunk az óvodapedagógia egy-egy területére.
Az egészségesen fejlődő gyermek lételeme a játék. Az általunk tervezett és szervezett játékok folyamata vonzó elsősorban számukra, az abban rejlő szabály megértése, vállalása. A teljesítés eredményessége olyan pozitív érzelmeket válthat ki, amelyek révén mindig szívesen vállalkoznak majd az újabb kezdeményezésekre.
Ősztől őszig című négyrészes fejlesztő játékgyűjtemény-sorozatunk első kötete az őszi témájú játékokat foglalja magába. Olyan játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek valamennyi óvodai témát átölelik, és a helyi óvodai nevelési programokban megjelenő nevelési területek megvalósítását egészítik ki.
Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát.
Gerő Zsuzsa válogatott írásainak második, bővített kiadását elsősorban óvodapedagógusoknak és a velük együtt dolgozó segítő szakembereknek – óvodapszichológusoknak, fejlesztő pedagógusoknak, logopédusoknak, pedagógiai asszisztenseknek – ajánljuk. Érdekes és hasznos olvasmány lehet a neveléspszichológusoknak és a klinikai gyermekpszichológusoknak, az óvóképzők tanárainak és hallgatóinak, valamint a gyermekpszichológia iránt érdeklődő szülőknek és tanítóknak is.
Ez a gyűjtemény az „Ősztől őszig” sorozat téli témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó kötetének – Megjött a tél, hujja-hó, nagy pelyhekben hull a hó – gyakorlati útmutatója. (szépséghibás borítóval)
A gondozás és az ebből „kinövő” munka jellegű tevékenységek – a szabad játék és a gyermeki tanulás mellett – a kisgyermeknevelésnek, így az óvodai nevelésnek is alapvető eszközei. A mindennapi gyakorlatban – sok esetben – kezd eltűnni, megkopni. Nem szabad és nem is érdemes elhanyagolni!