Vándorúton - iskolában
Paraméterek
Sorozat | Paidagogos |
Szerző | Finser, Torin M. |
Cím | Vándorúton – iskolában |
Alcím | Egy Waldorf-tanárnak és osztályának nyolc éves Odüsszeiája |
Kiadó | Kláris Kiadó |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 280 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 86658 5 8 |
Eredeti ár:
1.680 Ft
A Waldorf-pedagógia sajátossága, hogy az osztálytanító nyolc évig kísérheti tanítványait, végigélheti velük nemcsak személyiségük kibontakozását, de az emberi kultúra teljességét is. A könyvből minden pedagógus és pedagógusközösség inspirációt nyerhet munkájához, a szülők pedig támpontokat ahhoz, mit is keressenek az iskolában gyermekeiknek. |
|
|
Leírás
Torin M. Finser könyve megmutatja, hogy a pedagógia egyszerre tudomány és művészet: az emberi kultúra mély ismerete párosul benne a gyermeki lélek ihletett érzékelésével. Szülők és pedagógusok sokat tudnak az iskola tévedéseiről, a tantervekkel és a gyermeki lélekkel való eredménytelen küszködésről. Ebben a könyvben egy ideálisnak tűnő útról olvashatnak beszámolót; arról az útról, amelyet a könyv tengerentúli pedagógus-írója osztályával tett meg – ahogy a könyv alcíme jelzi – Odüsszeiaként, bolyongásként, izgalmas kalandként, az emberi kultúra elsajátításáért, átéléséért.
A Waldorf-pedagógia sajátossága, hogy az osztálytanító nyolc évig kísérheti tanítványait, végigélheti velük nemcsak személyiségük kibontakozását, de az emberi kultúra teljességét is. A könyv mindkettőről beszámol: láthatjuk, hogyan alakul, változik a gyermek testében és lelkében, hogyan jelenik, jelenhet meg egyre inkább szellemi lénye testében; s ezenközben hogyan követi a tanár azt a megismerési vezérfonalat, amit a Waldorf-pedagógia alapítója, Rudolf Steiner mély emberismeretével és világismeretével az 1910-es évek végén mutatott meg. Steiner pedagógiai gondolatai szinte mentőövet kínálnak a folyamatosan válsággal küzdő, vergődő iskolának. Ezért is nagy ajándék a magyar pedagógiának ez a kitűnően, láttatóan megírt könyv, melyből minden pedagógus és pedagógusközösség inspirációt nyerhet munkájához, a szülők pedig támpontokat ahhoz, mit is keressenek az iskolában gyermekeiknek.
Kláris Kiadó, 2005.
Paidagogos-sorozat
Írta: Torin M. Finser
Tartalom
Egyszer volt, hol nem volt
Hegynek fel, völgynek le
A közösségépítés útján
Tűzkeresztség
Egyensúlyban
Szilárd lábakon
Felfedezések kora
A történet kiteljesedése
Joan Almon: A kreatív gondolkodás pedagógiája: A Waldorf-módszer
Jegyzetek
A Waldorf-pedagógiáról magyar nyelven