Leírás
Szemlélődés, megértés, okkeresés. E három irányelv vezérelte a tanárokból és egyetemi hallgatókból álló kutatócsoportot e mű írásakor. Különösen fontos e hármas célkitűzés akkor, amikor olyan kényes témát érint az írók tolla, mint az új vallási irányzatok, történelmi egyházakon belül létrejött megújulási mozgalmak pedagógiai törekvései. Erről pártatlanul írni bárkinek, de főként egy pedagógusnak, nagy erőfeszítés. E háromrészesre tervezett sorozat első kötetével a Szerzők nem titkolt szándéka, hogy tanárok, szülők és diákok számára is elérhetővé tegyenek egy olyan olvasmányt, amely mást is kínál azon túl, hogy beavatja őket e vallási csoportok keletkezésébe, működésük rejtelmeibe.
Szerkesztette: Mikonya György – Szarka Emese
Paraméterek
Szerző | Mikonya György – Szarka Emese |
Cím | Új vallásos mozgalmak és a pedagógia |
Alcím | Sajátos nevelési problémák az iskolában |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 340 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 284 082 6 |
Tartalom
Előszó (Mikonya György)
Bevezetés a vallásos mozgalmak és pszicho-csoportok pedagógiai hatásának értelmezéséhez (Mikonya György)
Új vallási mozgalmakba belépett fiatalok életútjellemzői a megtérést megelőzően (Szenes Márta)
Adventisták (Mesterházy Ágnes)
Jehova Tanúi (Mesterházy Ágnes)
A bahá'í vallási mozgalom kialakulása, hatásmechanizmusa és pedagógiai konzekvenciái – a MESÉD projekt (Szarka Emese)
A tanulási folyamat és a Szcientológia Egyház (Szabó Richárd)
„Egyre jobban!” Az agykontroll és az Erőszakmentes Kommunikáció tanulás-tanításban betöltött szerepe (Szarka Emese)
A japán harcművészet – Budó-barangolás (Verőné Jámbor Noémi)
India – a rítus tánca, a tánc rítusa. Reflektív napló (Túri Virág Réka)
A valláspedagógia tartalmának alakulása (Szarka Emese)