Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Új pedagógiai kultúra

Paraméterek

Szerző Nagy József
Cím Új pedagógiai kultúra
Kiadó Mozaik Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 512 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 697 653 8
Eredeti ár:
6.280 Ft

A kötet az ismeretalapú (ismeret dominanciájú) hagyományos pedagógiai kultúra problémáiról, a kompetencia alapú (kompetencia dominanciájú) kritérium-orientált segítő új pedagógiai kultúra szükségességéről és lehetőségeiről szól.

Leírás

A kötet az ismeretalapú (ismeret dominanciájú) hagyományos pedagógiai kultúra problémáiról, a kompetencia alapú (kompetencia dominanciájú) kritérium-orientált segítő új pedagógiai kultúra szükségességéről és lehetőségeiről szól. A kultúra fogalma pedagógiai szempontból a spontán és a szándékos szocializáció átfogó kategóriájaként használatos. Az új pedagógiai kultúra létrejöttét a hatvanas évektől felgyorsuló gazdasági, társadalmi, globalizációs változások teszik szükségessé, és az ugyanekkor világszerte kibontakozó új kutatási irányok eredményei, néhány ország (például Finnország) megújuló közoktatási rendszerének tapasztalatai teszik lehetővé. Az új pedagógiai kultúra szükségességét világszerte rengeteg megrázó tünet és a problémák sokasága jelzi.
 
MS-9318 
Írta: Nagy József
Lektor: Molnár Edit Katalin, Tóth Mónika, Szőts Katalin, Szőke András

Tartalom

Bevezető
I. Problémák, kihívások és válaszlehetőségek
Bevezető
01. A hagyományos pedagógiai kultúra csődje, az új pedagógiai kultúra feltételei
02. A tanulók fejlődési különbségeinek prokrusztész-ágya, és a fejlődési fáziskülönbségek kezelhetősége
03. A hagyományos és az új pedagógiai kultúra tartalmi (tantervi) szabályozása
04. Késztető és segítő pedagógiai kultúra
II. Általános elméleti alapok
Bevezető
05. Komponensrendszer-elmélet és pedagógia
06. A személyiség kompetenciái és operációs rendszere
07. A kompetenciák komponensfajtái
08. A komponensrendszerek fejlődése, fejlettségi szintjei
III. A perszonális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai
Bevezető
09. Perszonális kompetencia
10. Az önállóvá fejlődés segítése
11. Az énfejlődés segítése
12. Az egyéniséggé fejlődés segítése
IV. A szociális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai
Bevezető
13. Szociális kompetencia
14. A proszociális kulcskompetencia és a proszocialitás fejlődésének segítése
15. A szociális kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése
16. Az együttélési kulcskompetencia fejlődésének segítése
17. Az érdekérvényesítő kulcskompetencia fejlődésének segítése
V. A kognitív kompetencia fejlődéssegítésének alapjai
Bevezető
18. Kognitív kompetencia
19. Kognitív rutinok és kognitív készségek
20. A kognitív kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése
21. A tudásszerző kulcskompetencia fejlődésének segítése
22. A gondolkodási kulcskompetencia fejlődésének segítése
23. A tanulási kulcskompetencia fejlődésének segítése
VI. A komponensrendszerek korrekt feltárása és fejlődési folyamataik korrekt feltérképezése
Bevezető
24. A KORREKT feltárás és a KORREKT értékelés alapjai
25. A (szó)olvasáskészség KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése
26. A rendszerező képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése
27. Az elemi kombinatív képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése
VII. KORREKT fejlődéssegítés
Bevezető
28. A KORREKT fejlődéssegítés általános alapjai
29. KORREKT fejlődéssegítés DIFER programcsomaggal
30. KORREKT fejlődéssegítés SZÖVEGFER programcsomaggal
Irodalom
Ábrajegyzék
Fogalommutató
Névmutató