Új múzeumpedagógiai törekvések
Paraméterek
Szerző | Foghtűy Krisztina – Pirka Veronika – Kempf Katalin |
Cím | Új múzeumpedagógiai törekvések |
Alcím | A hazai felsőoktatásban és a múzeumi gyakorlatban |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2012 |
Terjedelem | 200 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 312 113 9 |
Eredeti ár:
2.000 Ft
A hazai felsőoktatási intézmények múzeumpedagógiával foglalkozó szakemberei és a múzeumi terület jeles képviselőinek tanulmányai olvashatók a kötetben. |
|
|
Leírás
A hazai felsőoktatási intézmények múzeumpedagógiával foglalkozó szakemberei és a múzeumi terület jeles képviselőinek tanulmányai olvashatók a kötetben, mely folytatása és továbbfejlesztése a Zsibongó Múzeumnak (ELTE Eötvös Kiadó, 2010). A könyv tanulmányai a szakterület országos koordinációs tevékenységéről, a gyakorlatra orientált képzésekről, valamint az ehhez kapcsolódó elméleti és gyakorlati vonatkozásokról adnak áttekintést. A kötet témakínálata rendkívül változatos, számos publikáció reprezentálja a hazai múzeumpedagógia jelenlegi helyzetét és az elképzeléseket a további fejlesztési lehetőségekről, a jövőképről. A tanulmányokhoz kapcsolódó irodalomjegyzék segítséget nyújt a további kutatási tevékenységben való elmélyüléshez.
ELTE Eötvös Kiadó, 2012.
Írta: Foghtűy Krisztina – Pirka Veronika – Kempf Katalin
Lektor: Selmeczi-Kovács Attila
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezetés
A módszertan elmélete és gyakorlata a múzeumpedagógiai képzésben című szimpózium programja
I. FEJEZET. MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN
Vásárhelyi Tamás: Új internetes forrás a múzeumok és iskolák együttműködése érdekében (a Mindenki múzeuma projekt pedagógiai anyagairól)
Foghtűy Krisztina: A módszertan elmélete és gyakorlata az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának múzeumpedagógiai szaktanácsadó képzésében
Magyari Márta: Múzeumban lenni – a múzeumi környezet mint a múzeumpedagógia meghatározó közege
Koltai Zsuzsa: A múzeumi kultúraközvetítéssel kapcsolatos kurzusok módszertana a PTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karán
Huszár Zsuzsanna-Pásztor Andrea-Méreg Martin: Múzeumpedagógiai tartalomfejlesztés három nézőpontból
Mészáros Márta: Történelmi múlt – múzeumpedagógiai jelen
Bencze Judit: Elmélet és gyakorlat egysége – a hallgatói műhelymunka lehetőségei a múzeumokban
German Kinga: Múzeum – egyetem – iskola. Tartalmak, lehetőségek és eredmények
Takács Anett: Tanítási-tanulási módszerek a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karának múzeumpedagógiai képzéseiben
Viskolcz Noémi: Múzeumpedagógiai speciális képzés a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán
Tamusné Molnár Viktória: A gyakorlatorientált múzeumpedagógiai képzés a Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Tanítóképző Intézetében
Cserjés Katalin: Múzeumpedagógiai gyakorlatok a Szegedi Tudományegyetem Modern Magyar Irodalmi Tanszékén
II. FEJEZET. HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MÚZEUMPEDAGÓGIAI ÉS MÚZEUMANDRAGÓGIAI TÖREKVÉSEK
Elisabeth Erdmann: A múzeumi bemutatás új formái Berlinben és Nürnbergben
Káldy Mária: MúzeuMOK(K) változásban
Kurta Mihály: Andragógia és múzeumandragógia elmélet-történet a kortárs muzeológiában
Lengyel Emese: „Részben az egész”. Történelemóra 5. osztályos gyerekek számára
Kesik Gabriella: Mozaikdarabok a Magyar Nemzeti Múzeum Múzeumpedagógiai Műhelyéből
A kötet szerzői