Történelem és oktatás
Paraméterek
Szerző | Knausz Imre |
Cím | Történelem és oktatás |
Kiadó | Fővárosi Pedagógiai Intézet |
Kiadás éve | 1998 |
Terjedelem | 244 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 5001 5 68 |
Knausz Imre 1985 és 1998 között keletkezett írásai az oktatás történetéről és a történelem oktatásáról szólnak. A történelem hatalmáról és a történelemmel birkózó emberekről. Az oktatás kiszolgáltatottságáról és az oktatás reformjának esélyeiről. A voluntarizmus veszélyeiről és a realizmus szükségességéről... |
|
|
Leírás
Knausz Imre 1985 és 1998 között keletkezett írásai az oktatás történetéről és a történelem oktatásáról szólnak. A történelem hatalmáról és a történelemmel birkózó emberekről. Az oktatás kiszolgáltatottságáról és az oktatás reformjának esélyeiről. A voluntarizmus veszélyeiről és a realizmus szükségességéről – olyan kérdések kapcsán, mint például az iskolaszerkezet átalakítása, a neveléstudomány szerepének újraértelmezése, állam és egyház viszonya, a helyi tantervek készítése vagy éppen a NAT körüli viták.
Fővárosi Pedagógiai Intézet, 1998.
Írta: Knausz Imre
Tartalom
Előszó
Az oktatás történetéről 1945-1954
Az általános iskola létrehozása 1945-1948
Az iskolák államosítása 1948-ban
Az MDP és a közoktatás kérdései az iskolák államosítása után
Szakszerűség és politikum az Országos Neveléstudományi Intézetben
A magyar „pedológia” pere – 1948-1950
A közoktatás pártfelülvizsgálata 1950 tavaszán
„Új szakasz” az oktatáspolitikában 1953-1954
A történelem oktatásáról 1990-1998
A történelemtantervek aktuális problémái Magyarországon
Merre tart a magyar történelemtanítás? (Remények és aggodalmak)
Tudjuk, de nem tesszük – töprengés a történelemtanításról
Történelemtanítás és tantárgyi integráció – három példa és néhány tanulság
A mélység elve és a történelemérettségi
A történelemtanítás Trianonja – avagy a megújulás esélye?
Főzzük-e puhára a NAT-ot?
A Patyomkin-falu lebontása