Sakk, bridzs
Ebben a könyvben látni fogjuk a leggyakrabban elkövetett hibákat, a licitálás, a lejátszás és a védekezés során. Minden típusú hibát illusztrálunk is néhány leosztással, ahol az eredeti lejátszó valamit elrontott. Minden fejezet néhány tippel ér véget, hogy segítsen el kerülni az ilyen típushibákat.
A sorozat harmadik kötete a 2001-től napjainkig terjedő időszakot tartalmazza. Ezekben az években került be Polgár Judit a világ tíz legjobb sakkozója közé, és gyermekei is megszülettek.
Ha a sakk a király a szellemi játékok között, akkor a bridzs a királynő. Ez a könyv az 1998-ban megjelent Bridzsóvoda javított és Bridzselemivel bővített kiadása. Azoknak szól, akik már hallották, hogy micsoda nagyszerű ész játék a bridzs, de még nem volt alkalmuk kipróbálni.
Engem valahogy mindig körülvett a sakk. Foglalkoztatni viszont emberek és történetek, pontosabban ez emberek lehetséges (és lehetetlen) történetei foglalkoztattak. Ezért szület(het)tek meg ezek az írások.
Papp Márió 2002-ben adta ki Így sakkoztak ők című kötetét, amely a sakk születésétől napjainkig mutatta be világhírességek nevezetes sakkjátszmáit. A szerző most újabb száz nevezetes sakkjátszma hátterét és lefolyását mutatja be, no meg a résztvevőket, akik között császárok és királyok, filozófusok és politikusok, költők és zeneszerzők, mérnökök és orvosok személyiség egyaránt megtalálhatók – természetesen számos profi sakkzseni mellett.
Az alsó tagozatosoknak szóló SAKK-LOGIKA programcsomag a legérdekesebb és egyben legeredményesebb módját választja a gondolkodás fejlesztésének: játszani tanít. Miközben a kisiskolások sakkoznak vagy más logikai játékokat játszanak, megismerik és megtanulják alkalmazni a játékszabályokat, megtervezik és átgondolják a saját lépéseiket, az ellenfél lehetséges válaszait és azok következményeit.
Az alsó tagozatosoknak szóló SAKK-LOGIKA programcsomag a legérdekesebb és egyben legeredményesebb módját választja a gondolkodás fejlesztésének: játszani tanít. Miközben a kisiskolások sakkoznak vagy más logikai játékokat játszanak, megismerik és megtanulják alkalmazni a játékszabályokat, megtervezik és átgondolják a saját lépéseiket, az ellenfél lehetséges válaszait és azok következményeit.
A könyv születését illetően mindaz, amit az első kötetben írtam, túlnyomórészt igaz a második kötetre is. Már régóta kacérkodtam azzal a gondolattal, hogy legjobb játszmáimról könyvet írjak...
Az alsó tagozatosoknak szóló SAKK-LOGIKA programcsomag a legérdekesebb és egyben legeredményesebb módját választja a gondolkodás fejlesztésének: játszani tanít. Miközben a kisiskolások sakkoznak vagy más logikai játékokat játszanak, megismerik és megtanulják alkalmazni a játékszabályokat, megtervezik és átgondolják a saját lépéseiket, az ellenfél lehetséges válaszait és azok következményeit.
Az alsó tagozatosoknak szóló SAKK-LOGIKA programcsomag a legérdekesebb és egyben legeredményesebb módját választja a gondolkodás fejlesztésének: játszani tanít. Miközben a kisiskolások sakkoznak vagy más logikai játékokat játszanak, megismerik és megtanulják alkalmazni a játékszabályokat, megtervezik és átgondolják a saját lépéseiket, az ellenfél lehetséges válaszait és azok következményeit.
A könyv első része mindennapi szorongásainkat sorra vevő lélektani fejtegetés. Ezek a lelki megpróbáltatások többé-kevésbé minden sakkozót megkörnyékeznek élete, küzdelmei során. A kötet második része az elsőben felvázolt pszichés törésvonalakat a gyakorlatban, „működés közben” mutatja be, egyetlen példán: Adorján életének legnagyobb teljesítménye ölt testet előttünk.
Ez a „munkafüzet” fokozatosan vezeti be a gyerekeket a játék rejtelmeibe és a sakkozás logikájába, amelynek értő gyakorlása életre szóló élmény, s útravaló lehet. Az ehhez vezető utat könnyíti meg és teszi élvezetesebbé a szöveg játékossága.
Egylépéses matt minden rejtvény. Lássatok neki! A Sakkjátszótér-könyvsorozat második köteteként megjelent komplex „sakk-munkafüzet” – az alapfokú kiadvány után – következetesen halad tovább a táblán. Szórakoztató példákon 16 témakört tíz szempontból körüljárva vezet egyre beljebb a sakkozás rejtelmeibe.
A sakk haszna a közoktatásban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, képessé tesz az elavult információk elvetésére és az új információk beépítésére, vagyis egészében a jövőre készít elő. (A Sakkpalota 1. tankönyvhöz tartozó munkafüzet.)
A sakk haszna a közoktatásban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, képessé tesz az elavult információk elvetésére és az új információk beépítésére, vagyis egészében a jövőre készít elő.
A sakk haszna a közoktatásban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, képessé tesz az elavult információk elvetésére és az új információk beépítésére, vagyis egészében a jövőre készít elő. (A Sakkpalota 2. tankönyvhöz tartozó munkafüzet, 64 oldal + melléklet.)
A sakk az egyik leghatékonyabb képességfejlesztő eszköz, amelynek segítségével a gyerekeket az óvodáskor végén, illetve az iskoláskor első éveiben be lehet vezetni a tudatos ismeretelsajátítás világába.
A sakk haszna a közoktatásban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, képessé tesz az elavult információk elvetésére és az új információk beépítésére, vagyis egészében a jövőre készít elő.
A sakk haszna a közoktatásban abban rejlik, hogy előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, képessé tesz az elavult információk elvetésére és az új információk beépítésére, vagyis egészében a jövőre készít elő.
Ezek a sakkfeladványok jellegzetes detektívrejtélyek. Nyomozni kell az ügyükben! Valamennyit a detektívregényekből ismert „krimi-logika” jellemzi, és Holmes ezeket a rejtvényeket már csak a hangulatuk miatt is érthető rajongással kezeli.
A nagymesteri fokozatú Anders Tibor könyve hiánypótló mű, terjedelmével és hozzáértő alaposságával nagy érdeklődésre számíthat. A bridzsjátékhoz szükséges tudás elsajátításában elemző magyarázatok, szemléltető példák és gyakorlatok segítenek.