Módszertani kiadványok
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlatgyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel.
A kötet tanulmányai foglalkoznak többek között az edző pedagógiai szerepével, a fogyatékossággal élő személyek vagy az SNI tanulók szomatikus fejlesztésével, a tantervvel, mint a fejlesztés iránytűjével és főként azzal, hogy a személyiség mely területeire hat elsősorban a mozgás, a sport, a testnevelés.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
Ez a hiánypótló könyv összefoglalja mindazt, amit ma a sporttehetségről, a tehetségek eredményes gondozásáról, fejlesztéséről elméletben és gyakorlatban tudni érdemes. Bemutatja a tehetséggondozás módszereit, melyekkel a tehetséges sportolók fejleszthetők, és ismerteti azokat a pedagógiai-módszertani szempontokat, melyekkel a sportszakemberek hatékonyan fejleszthetik a jó adottságú, képességű sportolókat.
Minden sportolónak, aki az edzőtermi gyakorlatok végrehajtásakor dolgozó izmok működésébe mélyebben kíván betekinteni, azoknak, akik az izom működésének ismeretében edzéseket szeretnének tervezni, vagy akik saját, illetve mások testének szobrászai kívánnak lenni, a könyv ajánlott!
Ez a tankönyv szerkezetében újszerűen közelíti meg a testnevelés elméleti és módszertani kérdéseit. Elsősorban testnevelő tanár szakos hallgatók számára készült, de haszonnal forgatható mindenkinek, aki a testnevelésben, sportban tevékenykedik.
A testnevelés sajátos feladatai közül az egyik legfontosabb a sokoldalú, arányos fejlesztés és az egészséges testi fejlődés biztosítása. Az optimális terhelés megtervezésénél figyelembe kell venni a 3-10 éves gyermek mozgásfejlődésének ütemét.
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra.
Az iskola nevelő-oktató munkáját szabályozó, jelenleg érvényben lévő törvény a mindennapos testnevelés bevezetésével jelentősen megemelte a tantárgy rangját, megerősítette a testnevelő tanár szerepét az iskolában...
A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
A fizikai aktivitás és a sedens viselkedés minden területét (közlekedés, iskola, munkahely, szabadidő, otthon) elemző többszintű modellek jobb, kontextusra szabott beavatkozásokhoz, azaz intervenciók kidolgozásához kínálnak lehetőségeket. Ebben rejlenek azok a nevelési eljárásmódok, amelyeket javasolt kiaknázni mind a gyermekek, mind a fiatalok és a felnőttek körében.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
Az akciós csomagot a testnevelés- és sporttudomány (ezen belül az edzéstudomány) négy alapvető szakkönyve – Nádori László: Edzés, versenyzés címszavakban; Harsányi László: Edzéstudomány; Szakály Zsolt: Sportedzés; Farmosi István: Mozgásfejlődés – alkotja, összesen 1098 oldalnyi terjedelemben.
A négy kötet egy csomagban 30% kedvezménnyel rendelhető.
A kötet azokat a sportokat mutatja be, melyek a természetben űzhetők. Ma már nemcsak a hagyományosnak mondható természetjárás tartozik az Erdők, hegyek sportjai közé, hanem a különböző autó- és motorsportok, barlangászás, kerékpározás, íjászat, ló- és lovassportok, öttusa, repülősportok, sziklamászás, terepfutás, triatlon, tájékozódási sportok.
Kötetünk a 2017-ben életbe lépő, új érettségi követelményrendszer alapján készült. Összefoglalja azokat az elméleti ismereteket, amelyeket a vizsgázónak a sikeres érettségi vizsgához tudnia kell. A kötet közép- és emelt szintű tételei a valódi vizsgahelyzet modellezik, minden érettségi feladattípust és témakört érintenek, ezáltal összefoglalásra és ismétlésre is alkalmasak.
A szerző szakavatottan követi nyomon a gyermeki személyiség fejlődését 3-18 éves kor között. Elemzi, hogyan járulhatnak hozzá a különböző játékok a gyermekek lelki fejlődéséhez. Segítségükkel megérthetjük, hogy mi a szerepe az egyes életkorokban a játékoknak.
A közel 60, képpel illusztrált recepttel színesített könyv iránymutatást és gyakorlati, a napi rutinban is használható tanácsokat ad az utánpótlás sportolók ideális egészséges fejlődéséhez és teljesítményének növeléséhez.
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk.