Tehetséges gyerekekről mindenkinek
Paraméterek
Szerző | Duró Zsuzsa |
Cím | Tehetséges gyerekekről mindenkinek |
Alcím | Amit a tehetségfejlesztésről tudni kell |
Kiadó | Codex Print |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 166 oldal |
Formátum | B/6, ragasztókötött |
ISBN | 963 202 620 9 |
Eredeti ár:
1.990 Ft
1.890 Ft
Online kedvezmény:
5%
A pedagógusok fontos feladata, hogy minden nehézség ellenére segítsék a tehetséges gyermek képességeinek maximális kibontakozását. |
|
|
Leírás
A pedagógusok fontos feladata, hogy minden nehézség ellenére segítsék a tehetséges gyermek képességeinek maximális kibontakozását. Azért lényeges felhívni erre a figyelmet, mert komoly vizsgálati eredmények jelzik, hogy a tehetségesnek tekinthető gyerekek sok esetben érzékenyebbek, érzelmileg sérülékenyebbek, kiegyensúlyozatlanabbak társaiknál.
A szükséges iskolai támogatás nem egy esetben azért is elmaradhat, mert esetleg fel sem ismerjük a tehetségeseket. Hiszen lehetnek olyan gyerekek, akiknek az átlagosat meghaladó képességei esetleg rejtve maradnak introvertáltabb, gátlásosabb személyiségjellemzőik miatt.
Fokozott erőfeszítésekre van tehát szükség a géniuszok problémáinak megértésére, és ezek ismeretében lehetséges védelmükre. Hogy életük és tehetségük megvalósításakor ne érhesse őket indokolatlanul a deviáns jelző. Ennek érdekében egyfelől a kivételes tehetségekben kell tudatosítani személyiségük sajátosságait, hogy ők is értőbbek legyenek önmagukkal, és megértőbbek a társadalommal szemben. Másfelől a társadalomnak és különösen hivatott vezetőinek nagyobb türelemmel, önfegyelemmel és bölcsességgel kell a rájuk bízott kivételes tehetségek és talentumok sorsára ügyelniük. Hogy ne legyen hátrányos helyzet a kivételes szellemi adottság-képesség!
Ezért célunk, hogy...
— felismerjük a tehetséget az összes társadalmi rétegben,
— megértsük a tehetséget és megjelenési formáit, segítsünk a tehetségeseknek abban, hogy felismerjék és fejleszthessék képességeiket,
— kielégítsük a tehetséges gyerek szükségleteit (meg ismerési, alkotási, biztonsági, elfogadottsági),
— ösztönözzük intellektusát és kreativitását,
— bevonjuk a tehetségeseket társadalmunk jelenlegi problémáiba,
— erősítsük a tehetséges személyiséget, hogy képes legyen vezető szerepet vállalni,
— felkészítsük a gyereket arra, hogy kreatív és tehetséges felnőtté válhasson a jövőben.
Mindezekből egyértelmű, hogy a tehetségfejlesztés – az előítéletekkel szemben – korántsem azonos az elitképzéssel, a privilegizált helyzetben lévőknek további előnyök nyújtásával, hanem annak elősegítése, hogy azok, akik potenciálisan nagyobb teljesítményre képesek, ezt mindannyiunk hasznára meg is tudják valósítani.
Írta: Duró Zsuzsa
Tartalom
Bevezetés
I. A tehetséggondozás története Magyarországon
II. Mi a tehetség?
III. A tehetség eredete
IV. Melyik gyerek a tehetséges
A tehetséggondozásról röviden
V. A tehetséges gyermekek tulajdonságai
VI. Lehetséges módszerek – a tehetségfejlesztés útjai
VII. Tehetséges gyermek az iskolában
VIII. Milyen az ideális pedagógus a tehetséges gyermek számára
IX. Optimális otthoni környezet, és szülői attitűd
X. A tehetséggondozás során felmerülő nevelési problémák
Befejezés / Utószó
Felhasznált irodalom
Melléklet: tesztek, feladatlapok
A Human Club vendégkönyvéből