Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tedd élménnyé az olvasást!

Paraméterek

Szerző Benkő Zsuzsanna – Csájiné Knézics Anikó
Cím Tedd élménnyé az olvasást!
Alcím Kooperatív technikák – kortárs irodalom az alsó tagozaton
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2020
Terjedelem 120 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 4787 7
Eredeti ár:
2.480 Ft
2.232 Ft
Online kedvezmény: 10%

Hogyan alkalmazhatók a kooperatív módszerek a betűtanítástól a szövegfeldolgozásig az olvasásórákon? Hogyan fejleszthetők az olvasáshoz nélkülözhetetlen részképességek versekkel, játékos feladatokkal? Hogyan lehet használni a kortárs irodalmat és a drámajátékokat az olvasóvá nevelésben, az olvasás megszerettetésében? Sok kérdésre választ adnak a több mint 30 éve pedagógusként dolgozó szerzők a kiadványban, amelyet alsós tanítóknak és főiskolai hallgatóknak egyaránt ajánlunk.

Leírás

Hogyan alkalmazhatók a kooperatív módszerek a betűtanítástól a szövegfeldolgozásig az olvasásórákon? Hogyan fejleszthetők az olvasáshoz nélkülözhetetlen részképességek versekkel, játékos feladatokkal? Hogyan lehet használni a kortárs irodalmat és a drámajátékokat az olvasóvá nevelésben, az olvasás megszerettetésében? Sok kérdésre választ adnak a több mint 30 éve pedagógusként dolgozó szerzők a kiadványban, amelyet alsós tanítóknak és főiskolai hallgatóknak egyaránt ajánlunk.

 

Műszaki Könyvkiadó, 2020.

MK-1906

Írta: Benkő Zsuzsanna – Csájiné Knézics Anikó

 

Kapcsolódó témakör:

Olvasásfejlesztés

 

Miért írtam le a tapasztalataimat, ötleteimet?

Azért, mert meggyőződtem róla, hogy ez a tanulásszervezési mód nagyon sok területen segítheti a munkánkat, és azért is, mert a tanfolyamokon részt vevő kollégák is biztattak arra, hogy tegyem elérhetővé ezeket a gyakorlati ismereteimet, megfigyeléseimet. Talán nincs is ma olyan osztály, ahol ne lenne figyelemproblémákkal küzdő gyerek, ahol ne lenne olyan, akinek a szókincse elmarad az életkorának megfelelő szinttől. Mindenhol van olyan gyerek is, akinek gondot okoz pár percig csendben maradni, vagy akinek éppen az okoz gondot, ha beszélnie kell. Tapasztalataim szerint a csoportokban végzett, a gyerekek aktivitására épülő tanulásszervezési móddal sokat tehetünk azért, hogy a tanulás, az iskola vonzó hely maradjon minden tanulónak, és egyben segítse kompenzálni azokat a negatív hatásokat, amik ma érik őket. Az elmúlt évek meggyőztek arról, hogy sokkal hatékonyabb élvezetesebb és sokrétűbb a tanulás, tanítás, nevelés a kooperatív struktúrákat használva. Szeretnék kedvet csinálni az érdeklődő, megoldásokat kereső kollégáknak ahhoz, hogy kipróbálják, és ha tetszik, rendszeresen használják a kooperatív tanítási módszereket. Persze hozzá kell tennem, nem csodamódszer az, amit kínálok. Sokfélék vagyunk, sokféle módon tudunk hatni a gyerekekre, és mivel a személyiségünkön keresztül hatunk, más és más módszereket részesítünk előnyben. Egy próbát azonban érdemes ezzel is tenni, egy-egy struktúrát kipróbálni, és ha már jól megy, akkor a többit is szép fokozatosan bevezetni. Amit biztosan állíthatok, hogy a gyerekek élvezni fogják.

Természetesen nem vállalkozhattam arra, hogy minden területet átölelve mutassam be a kooperatív tanulás módszertanát, csupán a saját tapasztalataimat, jól bevált ötleteimet, megfigyeléseimet osztom most meg kedvcsinálóként. A kooperatív tanulásszervezési módot minden tantárgy tanításához alkalmazhatjuk, legyen az fő- vagy készségtárgy. Én először az olvasásórákon alkalmaztam, így ebből adok ízelítőt.

Tartalom

ELŐSZÓ

RÖVID ELMÉLETI BEVEZETŐ

I. GYAKORLATI TAPASZTALATOK, TANÁCSOK

II. A FELDOLGOZOTT ANYAGOKHOZ KAPCSOLÓDÓ KOOPERATÍV STRUKTÚRÁK

III. KOOPERATÍV STRUKTÚRÁK ALKALMAZÁSA AZ OLVASÁSÓRÁKON

A) Kooperatív struktúrák alkalmazása az olvasástanítás előkészítő szakaszában

B) Kooperatív struktúrák alkalmazása a betűtanulás időszakában

C) Mesék feldolgozásának lehetőségei 1-2. osztályban

MELLÉKLET

OLVASÁS, SZÖVEGÉRTÉS, KORTÁRS IRODALOM

IV. MOZGÁS, RITMUS, VERS, MONDÓKA

V. OLVASÁS, OLVASÁSTECHNIKA

VI. A DRÁMAPEDAGÓGIA SZEREPE, FELHASZNÁLÁSA

Kortárs irodalom bevezetése első osztályban az első tanítási naptól

Mivel kezdjünk első osztályban?

Drámás játék, amit bármelyik kortárs irodalomnál fel lehet használni

Szövegértés fejlesztése a kortárs irodalom megismertetése során

KÖNYVAJÁNLÁSOK

FELHASZNÁLT IRODALOM

Kapcsolódó kiadványok

Raktáron
3.900 Ft