Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében
Paraméterek
Sorozat | DIFER |
Szerző | Kasik László |
Cím | Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében |
Alcím | Módszertani segédanyag óvodapedagógusoknak gyakorlatokkal, játékokkal |
Kiadó | Mozaik Kiadó |
Kiadás éve | 2017 |
Terjedelem | 168 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 697 803 7 |
Eredeti ár:
3.680 Ft
A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető. |
|
|
Leírás
Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről.
A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető.
A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól.
Mozaik Kiadó, 2017.
MS-9343
A könyv szerzői: Gál Zita, Havlikné Rácz Andrea, Kasik László, Özvegy Judit, Pozsár Éva, Szabó Éva Zsuzsanna dr., Zsolnai Anikó dr.
Lektor: N. Kollár Katalin
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezető |
A kötet szerzői |
Személyközi problémák az óvodában |
Személyközi probléma és feltárásának folyamata |
A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk |
A személyközi problémák elemzése és értelmezése |
Esetleírás és reflexió |
Óvodások szociálisprobléma-megoldása |
A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban |
A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező |
A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása |
Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel |
A szülők szerepe az óvodai nevelésben |
Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei |
Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással, családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel |
A kapcsolatot segítő és gátló tényezők |
Az információkezelés etikája |
Gyakorlatok, játékok |
Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról |
1 Kacagj vagy sírj! |
2 Boldog/szomorú száj |
3 Érzelmes szobor |
4 Filmforgatás |
5 Szobor áll a főtéren |
6 Bűvös kalap |
7 Közvetítés szavak nélkül |
8 Néma üzenet |
9 Titkos segítő |
10 Kedves üzenet |
11 Küldök egy ölelést |
12 Gombolyagvándor |
13 Boldogság ajándékba |
14 Csengőszó |
15 Színészek és nézők |
16 Add tovább! |
17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba |
18 Mímes gyakorlatok mesékhez |
19 Tortás játék |
20 Befejezősdi |
21 Jó tündérek |
22 Hogyan döntenél? |
23 Merre húz a karom? |
24 „Én Ezt Is Tudom” Úr |
25–28 Baglyos mesék |
29–33 Minimesék |
29 Ez az enyém, nem adom! |
30 Velem nem játszik senki |
31 Nem leszek a barátod! |
32 A verekedős kisegér |
33 Csúfolódós mese |
34–37 Zsákmesék |
34 Ez az enyém, add vissza! |
35 Nem játszom veled! |
36 Ne bánts! |
37 Ne csúfolódj! |
38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez |
Zárszó |
Melléklet |
I Problémakezelés |
II Problémaazonosítás |
III Problémaelemző szempontsor |
IV Problémanapló |
V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői |
VI Problémamegoldás és érzelmek |
Irodalom |