Társas-kommunikációs készséget fejlesztő csoportos foglalkozások óvodás gyermekek számára
Paraméterek
Szerző | Szigeti Zsófia |
Cím | Társas-kommunikációs készséget fejlesztő csoportos foglalkozások óvodás gyermekek számára |
Alcím | 143 játékos fejlesztő feladattal |
Kiadó | Neteducatio Kft. |
Kiadás éve | 2023 |
Terjedelem | 73 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5718 54 0 |
Ebben a könyvben segítséget nyújtunk ahhoz, hogy megértsük az autizmus és az ADHD esetén tapasztalható, gyakran érthetetlennek tűnő viselkedések hátterét. Röviden összefoglaljuk az autizmus és hiperaktivitás-figyelemzavar jellegzetes tüneteit, a viselkedés hátterében meghúzódó okokat. Kitérünk az akadálymentesítés alapvető szempontjaira is. |
|
|
Leírás
Ebben a könyvben segítséget nyújtunk ahhoz, hogy megértsük az autizmus és az ADHD esetén tapasztalható, gyakran érthetetlennek tűnő viselkedések hátterét. Röviden összefoglaljuk az autizmus és hiperaktivitás-figyelemzavar jellegzetes tüneteit, a viselkedés hátterében meghúzódó okokat. Kitérünk az akadálymentesítés alapvető szempontjaira is. Ismertetjük a nálunk már jól bevált, kutatásokon alapuló elemeket tartalmazó módszertant a csoportfoglalkozások vezetésében, melyek a gyakorlati tapasztalat alapján nagyon jól alkalmazhatóak tipikusan fejlődő gyerekeknél is.
A Feladatgyűjtemény rész 143 játékos fejlesztő feladatot mutat be, melyek segítik az autizmussal élő gyermeket, az ADHD-s gyermeket, de tulajdonképpen a tipikusan fejlődő gyermekek képességeinek fejlesztésére is alkalmazhatóak.
Biztatjuk a kollégákat, hogy bátran használják ezeket a módszereket, játékokat, ötleteket bármelyik gyerekcsoportban, függetlenül attól, hogy jár-e oda autizmusban vagy ADHD-ban érintett gyerek! Ez a kiadvány segítséget nyújt a különleges bánásmódot igénylő gyermekek óvodai, iskolai – és később a társadalomba való – beilleszkedését.
Neteducatio Kft., 2023.
Írta: Szigeti Zsófia
További ajánlatunk:
A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban
Tartalom
MÓDSZERTANI ÚTMUTATÓ
Bevezető
Röviden az autizmus spektrum zavarról
Röviden az ADHD-ról
Mi állhat a megszokottól eltérő viselkedések hátterében
Tévhitek az autizmussal és az ADHD-val kapcsolatban
Hogyan szervezzük meg a csoportfoglalkozást
Viselkedési szabályok és jutalmazás
Egy kis kitérő: a problémás viselkedések oka
Segítségadás
Együttműködés más szakemberekkel
A foglalkozások célja
A készségek általánosítása
A foglalkozás menete
FELADATGYŰJTEMÉNY
I. Figyelem
I.1. Vizuális figyelem fejlesztése
I.2. Hallási figyelem fejlesztése
I.3. Közös figyelem fejlesztése
II. Emlékezet
II.1. Vizuális emlékezet fejlesztése
II.2. Hallási emlékezet fejlesztése
III. Szociális készségek fejlesztése
III.1. Énkép, önismeret fejlesztése
III.2. Alapvető viselkedési szabályok tanítása
III.3. Kortársakkal való együttműködés fejlesztése
III.4. Érzelmek felismerése és kimutatása
III.5. Mentalizáció tanítása
IV. Kommunikációs készségek fejlesztése
IV.1. Beszédészlelés fejlesztése
IV.2. Beszédértés fejlesztése
IV.3. Beszédprodukció fejlesztése
IV.4. Nonverbális kommunikáció használatának és megértésének fejlesztése
UTÓSZÓ
Felhasznált és ajánlott szakirodalom
Ajánló