Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanulmányok a konduktív pedagógia köréből 2.

Paraméterek

Szerző Földesi Renáta – Kollega Tarsoly István – Túri Ibolya
Cím Tanulmányok a konduktív pedagógia köréből 2.
Alcím Válogatás a Tudomány és Hivatás folyóiratban megjelent írásokból
Kiadó MPANNI
Kiadás éve 2020
Terjedelem 312 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 81451 1 4
Eredeti ár:
5.800 Ft

A kötet célja a tudományosan megalapozott konduktív pedagógia közvetítése, valamint az értelmiségi létre felkészítő oktatás segítése. Az összeállításkor szem előtt tartottuk, hogy az elkészült kiadvány reflektáljon a konduktív nevelés gyakorlatának innovációira, illetve a konduktív pedagógiához kapcsolódó és a képzés tartalmát meghatározó tudományok eredményeire.

Leírás

Hári Mária már az 1970-es években megfogalmazta, hogy a szakmai-tudományos térben való legitimitáshoz nagy szükség van arra, hogy a konduktív pedagógia képviselői rendszeresen publikáljanak, és legjobb volna, ha ezt egy saját maguk által létrehozott és működtetett, rendszeresen megjelenő kiadványban tennék. 2016-ban, hosszú évek várakozása, próbálkozásai és előkészületei után a Pető András Főiskola útjára indította a Tudomány és Hivatás szakmai folyó iratot abból a célból, hogy felületet biztosítson a szűkebb és tágabb konduktív világ számára a közös „Ügy”-ről való többszempontú gondolkodásra. A petői örökséget szem előtt tartva a célból következett a feladat: a tudományosan megalapozott konduktív pedagógia közvetítése, valamint az értelmiségi létre felkészítő oktatás segítése. Az elmúlt öt év távlatából kijelenthető, hogy a lap beváltotta a hozzá fűzött reményeket, képes volt a kihívások mentén fejlődni, alakulni. Működésének kezdete óta évente két alkalommal ad lehetőséget tudományos közlemények, szakmai műhelymunkák, hallgatói kutatások bemutatására, emellett a konduktív közösség számára fontos események dokumentálására, szakmai interjúk közlésére. Az eltelt évek alatt számos olyan írás jelent meg a lap hasábjain, amelyről azt gondoltuk – és ma is azt gondoljuk –, hogy fontosak közösségünk számára, hogy általuk valódi párbeszédre van lehetőség akár diszciplináris színtéren, akár a praxis tekintetében.

Jelen kötet ezeknek az írásoknak az összefűzéséből született, de reméljük, az egész ebben az esetben is több lett, mint pusztán a részek összessége. Az összeállításkor szem előtt tartottuk, hogy az elkészült kiadvány reflektáljon a konduktív nevelés gyakorlatának innovációira, illetve a konduktív pedagógiához kapcsolódó és a képzés tartalmát meghatározó tudományok eredményeire. Olyan munkáknak az együttes bemutatása volt a célunk, amelyek egymás mellé állítva kellőképpen tükrözik a Semmelweis Egyetem Pető András Kar konduktorainak, oktatóinak, hallgatóinak, valamint közvetlen szakmai környezetünknek sokrétű és sokszínű munkáját.

 

SE Pető András Kar, 2020.

Szerkesztette: Földesi Renáta – Kollega Tarsoly István – Túri Ibolya

 

További könyvek a témában:

Konduktív pedagógia

Tartalom

Előszó

A cerebrális parézis intervenció-kutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések témamodellezésével (Pintér Henriett – Molnár Pál)

A konduktív pedagógia mint transzformatív gyakorlat (Balogh Brigitta)

Pető András és a konduktív mozgásterápiai koncepció (Kállay Zsófia)

Konduktori szakértelem a hallgatói nézetek tükrében (Túri Ibolya)

A konduktív nevelés helye és szerepe a sérült gyermekek és felnőttek habilitációjában és rehabilitációjában. Múlt–jelen–jövő (Pásztorné Tass Ildikó)

Kvalitatív módszerek a konduktív pedagógiai rendszer vizsgálatában. Felnőttkorú mozgássérültek csoportos rehabilitációjának vizsgálata konduktív pedagógiai kontextusban (Szögeczki László)

Az önfeledt tanulás. Az ortofunkciós spontaneitás tanuláselméleti és neuroposzichológiai kapcsolatai (Hammer István)

A CP-s gyermeket nevelő családok pszichoedukációja a Semmelweis Egyetem Pető András

Gyakorló Óvodájában (Gruber Mónika)

Szubjektív életminőség-mérés a SE Pető András Karának gyakorló óvodájában és gyakorló általános iskolájában (Vissi Timea)

Cerebrális parézises tanulók számára kidolgozott szövegértési stratégia próbamérésének tanulságai (Pintér Henriett – Kovács Adrienn – Bacsó Gizella – Gál Franciska)

A mesemondás és a mesebefogadás hatásai az óvodás gyermekekre és a halmozottan sérült cerebrális parézises gyermekek mesélési folyamatainak tipikustól eltérő vonásai (Pintér Henriett)

A testnevelés és a sport szerepe a Semmelweis Egyetem Pető András Kar Gyakorló Intézetében – szakdolgozati témák összegzése az elmúlt harmincöt év távlatában (Sáringerné Szilárd Zsuzsanna)

A leterheltség hatása az egészséges életmódra a hallgatók körében (Korsós Borbála Erzsébet)

A Corsi kocka, mint neuropszichológiai teszt bemutatása (Baumann Noémi)

CPQOL – Egy életminőség-mérő kérdőív cerebrális parézissel élő gyerekek számára (Szabó Regina)

A tájékozódási futás adaptációs lehetőségei és tapasztalatai a cerebrál paretikus gyermekek körében (Kis Viktória)

Érzékenyítési vizsgálati lehetőségek magyar nyelv és irodalom órán 3–4. évfolyamosok körében (Pekár Panna)

Kapcsolódó kiadványok