Tanulásmódszertan tanári kézikönyv (általános iskola)
Paraméterek
Szerző | Oroszlány Péter |
Cím | Tanulásmódszertan tanári kézikönyv (általános iskola) |
Alcím | Tanítási tanácsok, módszerek a tanulási képesség fejlesztéséhez az általános iskolákban |
Kiadó | Tankönyváruház.hu |
Kiadás éve | 2021 |
Terjedelem | 160 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 60890 7 6 |
A tanulásmódszertan feladata azoknak a tanulási módszereknek és annak a viszonyulás-formának a megtanítása, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és tanulóink további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adnak. |
|
|
Leírás
Tartalom
Bevezető szavak
Tanulásmódszertan tanterv
Célok és feladatok
Pedagógiai szemléletmód
A tananyag tartalma
Fejlesztési követelmények
Tanítási stratégia és óraterv
Ellenőrzés és értékelés
Tankönyvek, taneszközök, módszerek
Személyi és tárgyi feltételek
A tantárgyi program „minőségbiztosítása”
Tanítási javaslatok és módszerek
Napkezdő és órakezdő énekek tanítása
Memoriterek tanítása
A testi-lelki-szellemi rekreáció tanítása
A tanuláshoz való viszonyulás tanítása
Helyes tanulási szokások tanítása
A figyelmi képesség fejlesztése
A tiszta és helyes beszéd tanítása
A szókincsgyarapítás tanítása
A gördülékeny élőbeszéd tanítása
A felolvasás tanítása
A szövegértés tanítása
Az emlékezés tanítása
A gondolkodás tanítása
Haladási tervek
Hogyan készítsünk haladási tervet?
Ötödik-hatodik osztály – I. félév
Ötödik–hatodik osztály – II. félév
Hetedik osztály – I. félév
Hetedik osztály – II. félév
Nyolcadik osztály – I. félév
Nyolcadik osztály – II. félév
Listák haladási tervek készítéséhez
Feloldások a tankönyv feladataihoz