Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanulásmódszertan (középiskolásoknak)

Paraméterek

Szerző Oroszlány Péter
Cím Tanulásmódszertan (középiskolásoknak)
Alcím Tanácsok, módszerek, gyakorlatok a tanulási képesség fejlesztéséhez (bővített kiadás középiskolásoknak)
Kiadó Metódus-Tan
Kiadás éve 2015
Terjedelem 288 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 871 331 5
Eredeti ár:
2.790 Ft
2.511 Ft
Online kedvezmény: 10%

A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz a középiskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni. Tanáraid is sokat segíthetnek, azonban mégis arra biztatunk, hogy magad láss hozzá a könyv feldolgozásához.

Leírás

Franklin Benjámin szerint a zsenialitás 1% tehetségből és 99% szorgalomból jön létre. Valószínűleg van egy kis túlzás ebben az állításban, mégis jól kifejezi a szándék, az erőfeszítés és az akarat jelentőségét szellemi képességeink kibontakozásában. Ahogy haladsz előre a különböző iskolafokokon, egyre inkább érvényes ez a megállapítás, mert növekszik a tananyag, és egyre kevesebb a gyakorlásra szánt idő. A tanulásban szinte magadra maradsz, ezért nem közömbös, hogy milyen módszerrel tanulsz, és mennyi időt töltesz elmélyült tanulással.
A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz a középiskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni. Tanáraid is sokat segíthetnek, azonban mégis arra biztatunk, hogy magad láss hozzá a könyv feldolgozásához. A tanulásban ugyanis a legnagyobb jelentősége az aktivitásnak, a kedvvel végzett munkának van – ha a tanulás számodra kényszerrel, a helyzet passzív elszenvedésével jár, kevés maradandó tudásra számíthatsz. A tanulás nem öncél, és nem is az érvényesülésért vívott küzdelem eszköze, hanem lehetőség arra, hogy az emberlét teljességét megélhesd, és ezáltal emberségre, az idő haladásával pedig megtartó bölcsességre juss. Ebből a bölcsességből a memoriterek egy része is ízelítőt ad, más részük viszont szépségével gyönyörködtet, és érzelmekben gazdagít, ugyanakkor mindkettő próbára teszi akaratodat is. Értelem, érzelem és akarat, a három együtt adja lényed harmóniáját.
Talán meglepő számodra, hogy egy tanulással foglalkozó könyv énekekkel kezdődik. Ha megtanulsz a hangokra, bármilyen hangra figyelni, nem lesz kérdés számodra, miért életreszóló ajándék minél több dal ismerete és a dalos kedv. Figyelem nélkül semmit nem tudhatsz meg a világról. Ezért találsz sok figyelmi gyakorlatot a könyvben – ha kitartóan végzed őket, az elmélyülés, a valamibe való belemerülés képességét erősíted magadban. A szép beszéd és a pontos fogalmazás lehetővé teszi, hogy másokkal kedvedre való kapcsolatokat építs ki. Gondolataidat szavakkal tudod a legárnyaltabban kifejezni, beszédedben nyilvánul meg legelevenebben, hogy ki vagy és mire törekszel. A beszédhez a szavakat olvasással gyűjtheted a legeredményesebben. Az élőbeszéd a hatalmas magyar szókészlethez képest kevés szót használ – ha csak erre hagyatkozol, nem leszel jó szövegértő. Pedig az írott szöveg hordozza legteljesebben az emberiség kultúráját, ezért ha nem válik kincseddé a könyv, nemcsak a tanulásban lesznek nehézségeid, hanem szellemi fejlődésed is belefullad a hétköznapiságba. Az emlékezet segít abban, hogy amit már tudsz, eszedbe is jusson. A bevésési és felidézési módszerek használata jelenti a legnagyobb segítséget a mindennapi iskolai munkában. Ha ezeket a módszereket jól begyakorolod és használatukat napi szokásoddá teszed, a számodra oly fontos sikerek sem maradnak el.
Önmagadban csak akkor jutsz előbbre, ha időnként tükörbe nézel, hogy lásd magad. A tanulással kapcsolatos önismerethez segítenek hozzá az önvizsgálat kérdőívei. Tekintsd ezeket saját magad felfedezéséhez fontos eszközöknek.
 
 

Tartalom

KEDVÉBRESZTŐ SZAVAK

NAPKEZDŐ ÉS ÓRAKEZDŐ ÉNEKEK

MEMORITEREK

TANULÁSI TANÁCSOK ÉS MÓDSZEREK

A TANULÁSRA ALKALMAS ÁLLAPOT ELŐKÉSZÍTÉSE

MEMORITEREK TANULÁSA

A TANULÁSHOZ VALÓ VISZONYULÁS FORMÁLÁSA

HELYES TANULÁSI SZOKÁSOK KIALAKÍTÁSA

FIGYELMI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE

A TISZTA ÉS HELYES BESZÉD ELSAJÁTÍTÁSA

A SZÓKINCS GYARAPÍTÁSA

AZ ÉLŐBESZÉD GÖRDÜLÉKENNYÉ TÉTELE

A FELOLVASÁS GYAKORLÁSA

A SZÖVEGÉRTÉS FEJLESZTÉSE

AZ EMLÉKEZET ERŐSÍTÉSE

A GONDOLKODÁS MŰVELÉSE

GYAKORLATOK

PIHENÉS, REKREÁCIÓ

FIGYELEMFEJLESZTÉS

BESZÉDTECHNIKA

SZÓKINCSGYARAPÍTÁS

ÉLŐBESZÉD

FELOLVASÁS

SZÖVEGÉRTÉS

EMLÉKEZETFEJLESZTÉS

GONDOLKODÁS

SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

MEGOLDÁSI MINTÁK

ÖNVIZSGÁLATOK

FÜGGELÉK