Taníts meg engem!
Paraméterek
Szerző | Rosta Katalin |
Cím | Taníts meg engem! |
Alcím | Fejlesztő program logopédiai óvodák számára |
Kiadó | Logopédia Kiadó |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 216 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 85186 8 5 |
Eredeti ár:
2.900 Ft
2.755 Ft
Online kedvezmény:
5%
A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban. |
|
|
Leírás
A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban. Ismerteti a logopédiai óvodában történő fejlesztés általános kérdéseit, a kiválasztás szempontjait, a gyermekek fejlődési sajátosságait. Bemutatja az egyes fejlesztési területeket, ezeknek módszertani kérdéseit, a csoportos és egyéni fejlesztés formáit, szakirodalmat, fejlesztőanyagokat ajánl azok számára, akik szakemberként vagy szülőként e problémákkal szembesülnek. A szerzők valamennyien gyógypedagógusok, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájának és Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének munkatársai.
Logopédia Kiadó, 2004.
Szerkesztette: Rosta Katalin
Lektor: Gerebenné Várbíró Katalin
Tartalom
Bevezető
Általános rész
A logopédiai óvoda a gyógypedagógiai intézményrendszerben
A logopédiai óvodai csoport érvek és ellenérvek tükrében
Fejlődéslélektani szempontok
A logopédiai óvodába kerülő gyermekek kiválasztásának szempontjai
Pszichikus funkciózavarok a beszédben akadályozott 4-7 éves gyermekeknél
A felvétel módja a logopédiai óvodába
Személyi feltételek a logopédiai óvodában
Tárgyi feltételek a logopédiai óvodában
A logopédiai óvodai fejlesztés alapelvei
A logopédiai óvodai fejlesztés koncepciója
Foglalkozási körök a logopédiai óvodában
A foglalkozások heti rendszeressége
A tanköteles gyermekek lehetőségei
Nevelési, szoktatási feladatok a logopédiai óvodában
A szokások szerepe a személyiségfejlődésben
A szokásalakítás folyamatának sajátosságai, körülményei
A szokások kialakításának módszerei, eszközei
A szokások kialakításának területei
Speciális rész
Az alapkultúrtechnikák elsajátítását fejlesztő terápiás eljárások
Az Ayres terápia
Frostig Terápiás Program a vizuális észlelés fejlesztésére
A mozgás és a kommunikáció fejlesztését szolgáló terápiák
A mozgásfejlesztés
A logopédiai ritmika foglalkozás
A rituálinnovatív terápia (RIT)
Az anyanyelvi fejlesztés
Az anyanyelv és környezetismeret foglalkozás
Az egyéni fejlesztés
A vizuomotoros készség fejlesztése
A testséma és az egyensúlyérzékelés fejlesztése
A vizuális észlelés fejlesztése
A finommotorika és a taktilis észlelés fejlesztése (grafomotoros fejlesztés)
A diszlexia prevenció
Az olvasás tanításához szükséges alapkészségek fejlesztése
Az olvasás tanítása
A diszkalkulia prevenció
A diszkalkulia tünetei
A diszkalkulia prevenciós terápia
A speciális matematikai készségek fejlesztése
Ajánlótár a logopédiai óvodai foglalkozások szervezéséhez
Névmutató