Leírás
Szóról szóra, mondatról mondatra haladó – szóra késztető – könyvünk a kisgyermekek beszédnevelését, kiejtésgondozását segítő szándékkal készült. Az óvodapedagógusok és az alsóbb évfolyamokon tevékenykedő tanítók számára nyolc témakörben foglaltuk össze – gyakorlatias céllal – a beszéd- és kiejtésgondozáshoz nélkülözhetetlen háttérismereteket:
légzéstechnika
artikuláció
beszédritmus
időtartam
hangsúly
hanglejtés
beszédfolyamat-váltás
beszédszünet
Minden témakörhöz számos feladatot, gyakorlatot állítottunk össze, és a kézikönyv egyben szemelvénygyűjtemény is: a kezdő és gyakorló óvodapedagógusoknak és tanítóknak kíván ösztönzésül szolgálni a beszéd- és kiejtésgondozás tervezéséhez, annak körültekintő, játékkal körülvett tevékenykedtetésben történő megvalósításához.
Flaccus Kiadó, 2016.
Írta: H. Tóth István
Lektor: Harnóczi Erzsébet és Zóka Katalin
Paraméterek
Szerző | H. Tóth István |
Cím | Szóra késztető |
Alcím | Háttérismeretek, fejlesztési lehetőségek óvodáskorúak beszéd- és kiejtésgondozásához |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2016 |
Terjedelem | 160 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5278 26 6 |
Tartalom
Beszélni: helyesen, pontosan, érthetően, választékosan – csak így érdemes
A beszédhallás és a beszédmozgás fejlesztése
A) A légzéstechnikáról
Ismeretek – háttér-információk a légzéstechnikáról
Követelmények – normaalkalmazás a légzéstechnikával kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a légzéstechnikával kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a légzéstechnikával kapcsolatban
B) Az artikulációról
Ismeretek – háttér-információk az artikulációról
Követelmények – normaalkalmazás az artikulációval kapcsolatban
Módszerek – javaslatok az artikulációval kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár az artikulációval kapcsolatban
C) A beszédritmusról
Ismérvek – háttér-információk a beszédritmusról
Követelmények – normaalkalmazás a beszédritmussal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédritmussal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédritmussal kapcsolatban
D) Az időtartamról
Ismérvek – háttér-információk az időtartamról
Követelmények – normaalkalmazás az időtartammal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok az időtartammal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár az időtartammal kapcsolatban
E) A hangsúlyról
Ismérvek – háttér-információk a hangsúlyról
Követelmények – normaalkalmazás a hangsúllyal kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a hangsúllyal kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a hangsúllyal kapcsolatban
F) A hanglejtésről
Ismérvek – háttér-információk a hanglejtésről
Követelmények – normaalkalmazás a hanglejtéssel kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a hanglejtéssel kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a hanglejtéssel kapcsolatban
G) A beszédfolyamat-váltásról
Ismérvek – háttér-információk a beszédfolyamat-váltásról
Követelmények – normaalkalmazás a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédfolyamat-váltással kapcsolatban
H) A beszédszünetről
Ismérvek – háttér-információk a beszédszünetről
Követelmények – normaalkalmazás a beszédszünettel kapcsolatban
Módszerek – javaslatok a beszédszünettel kapcsolatban
Bővíthető, formálható példatár a beszédszünettel kapcsolatban
Az óvodai nevelésben–gondozásban résztvevő gyermekek kiejtési típushibáiról, ezek korrekciójáról
A kiejtési hibák és javításuk
A beszédhibák és javításuk
A beszédhibás gyermekekkel való bánásmód
Szemelvény- és ötlettár
Felhasznált és ajánlott szakirodalom