Szókincsfejlesztő munkafüzet
Paraméterek
Sorozat | Anyanyelvi Kompetenciafejlesztő Munkafüzetek |
Szerző | Szőcsné Antal Irén |
Cím | Szókincsfejlesztő munkafüzet |
Alcím | Játékos szókincsbővítő feladatok a 3-6. évfolyam számára |
Kiadó | Tinta Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2024 |
Terjedelem | 48 oldal |
Formátum | B/5, irkafűzött |
ISBN | 978 963 409 444 9 |
A Szókincsfejlesztő munkafüzet elsősorban az általános iskolák 3–6. évfolyamában tanuló diákok számára készült, de más évfolyamba járó iskolások is eredményesen használhatják szókincsük növelésére. A munkafüzet játékos formában vidám, gondolkodtató, nyelvi kreativitást igénylő feladatokkal igyekszik fejleszteni a szókincsünket. |
|
|
Leírás
A Szókincsfejlesztő munkafüzet elsősorban az általános iskolák 3–6. évfolyamában tanuló diákok számára készült, de más évfolyamba járó iskolások is eredményesen használhatják szókincsük növelésére. A diákok könnyebb és nehezebbnek tűnő feladványok közül válogathatnak. Van itt eszperente, anagramma, szólások, szavak bújócskája, toldozgatás-foldozgatás. A feladatok alkalmasak egyéni vagy csoportos munkára. Iskolában tanítási órákon, szakköri foglakozásokon, de versenyre való felkészüléshez is segítséget nyújtanak. Alkalmasak családi együttléten gyermekekkel való önfeledt játékra is. Keresse meg ki-ki a kedvére valót! Merüljön el minden Olvasó anyanyelvünk csodálatos világában!
A munkafüzet játékos formában vidám, gondolkodtató, nyelvi kreativitást igénylő feladatokkal igyekszik fejleszteni a szókincsünket. Íme erre egy példa: Vajon milyen a mesében szereplő kiskacsa? Csúnya, ronda, csúf, pocsék avagy rusnya? Egyik sem. A mese főhőse a RÚT kiskacsa. Ez a három betűből álló szó is alkalmas a játékra. Visszafelé olvasva: TÚR. Megbújik benne még két szó: ÚR és ÚT. Mennyi lehetőség van ebben a három betűben! Ilyen és ehhez hasonló feladatok ösztönöznek minden olvasót új szavak alkotására, felfedezésére, majd ezek mindennapi használatára.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a társas érintkezés az okoseszközök használatával egyre jobban háttérbe szorul. Csökken az aktív szókincsünk, feledésbe merülnek szavaink, egyre nehezebb formába önteni mondanivalónkat. Állítsuk meg ezt a folyamatot! Ehhez próbál segítséget nyújtani ez a kiadvány.
A szerző közel negyvenéves tapasztalattal rendelkező magyartanárként olyan feladatokat gyűjtött össze ebbe a munkafüzetbe, amiket a gyakorlatban is kipróbált. Ajánljuk tehát az általános iskolai tanítóknak is, akik akár a tanórára, akár azon kívülre is válogathatnak a feladatok közül.
Tinta Könyvkiadó, 2024.
Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek 40.
Írta: Szőcsné Antal Irén
Tartalom
Előszó
Felhasznált és ajánlott irodalom
Feladatok
1. Betűpótló – szókirakó
2. Mesébe illő
3. Meseírók, mesegyűjtők
4. „Neves” fejtörők
5. Növények és állatok
6. Ki milyen?
7. Toldozgató
Megoldások