Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Száz eset, ezer tanulság
Eredeti ár: 1.980 Ft
1.782 Ft
Online kedvezmény: -10%

Száz eset, ezer tanulság

Eredeti ár: 1.980 Ft
1.782 Ft
Online kedvezmény: -10%

Pedagógus-továbbképzések, konferenciák előadójaként azt tapasztaltam, hogy ha az iskola világából hozom a példát, erősödik az érdeklődés, életszerűvé válik a közös gondolkodás. Az oktatás-nevelés világa, sajátos világ. Közös a nyelvünk, fél szavakból, utalásokból is értjük egymást...

Leírás

Pedagógus-továbbképzések, konferenciák előadójaként azt tapasztaltam, hogy ha az iskola világából hozom a példát, erősödik az érdeklődés, életszerűvé válik a közös gondolkodás. Az oktatás-nevelés világa, sajátos világ. Közös a nyelvünk, fél szavakból, utalásokból is értjük egymást. A közelmúltban történt, hogy az egyik budapesti kerületben előadás közben, akaratomon kívül, belenyúltam a méhkaptárba. Szorongtam az előadás előtt, mert szokatlan volt a helyszín és a körülmények. Nagy színpadra kellett felállni egy mikrofon elé. A kétszáz fős hallgatóság lent a nézőtéren. Hogyan lehet itt írásvetítőt használni, szemkontaktust tartani? Ilyen és hasonló kérdések tolongtak bennem. Az előadás közepén szűk látókörűnek neveztem az olyan városvezetést, amely a közoktatási intézmények bezárásával akar pillanatnyi költségvetési pozíciókat javítani. Vastaps! Jólesett, de érzékeltem a felelősséget is. Itt is napirenden van az intézménybezárás; mindegy, gondoltam, már végig kell mondanom. Levezettem tételemet: az adófizető polgár joga és lehetősége, hogy hatalomba emeljen vagy hatalomból kirekesszen képviselőket. Négy évenként ugyanis a szülő aszerint mérlegel, hogy a fenntartó a gyermeke egyszeri és megismételhetetlen diákévei alatt biztosít-e színvonalas óvodai, iskolai, kollégiumi intézményrendszert. Ha megteszi, akkor hatalomba segít, ha nem akkor megvonással büntet. A civil társadalomnak ez az érzékenységi pontja. A jó hangulatú előadás szünetében megtudtam, hogy a következő nap lesz az oktatási bizottság ülése a megszüntetések, összevonások ügyében. Ezért volt a beletapsolás, mert aktuális volt a probléma felvetése. Elindult a panaszáradat.

Okker Kiadó, 2000.

Írta: Dr. Benedek István

Lektor: Dr. Trencsényi László

Paraméterek

Szerző Benedek István
Cím Száz eset, ezer tanulság
Alcím Történetek a nevelés-oktatás világából
Kiadó OKKER Kiadó
Kiadás éve 2000
Terjedelem 280 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN OKKER14

Tartalom

BEVEZETÉS

ELSŐ FEJEZET

A gyermekek

1. „Gyermekszeretet, oh!”

2. Zoli tanköteles

3. Asztmásan nehezebb

4. Áldozat a meg nem valósult álmokért

5. A matek az más világ?!

6. A meg nem értés ára

7. Közös, rögös tanulás

8. A mester és a tanítvány

9. Légy hű önmagadhoz?

10. A vizsgálat

11. Kétszer ad, ki gyorsan ad

12. A példa erej

13. Új taktika

14. A szökevény

15. Kódfeltörés

16. Gyermek vagy (és) testület?

MÁSODIK FEJEZET

A vezető és vezetettek

17. Kálvárián

18. A hála jegyében

19. Az ütközet és a remény?

20. Hatalom, oh!

21. Önfejlesztő lépések

22. Ha fontos valami

23. Emelt fővel nem lehetne?

24. Egyedül nem megy, avagy változásmenedzselés a gyakorlatban

25. Konfliktus a jövőért

26. Alternatívák és oroszlánkörmök

27. A pályázat színe és fonákja

28. Változatok egy témára

29. A precedens per

30. A nehéz kezdés

31. Ha nem jelez, akkor 2003-at jelent!

32. Az okos enged

33. Ne keress, ne kutass, nem fogsz csalódni?

34. Együtt könnyebb, de kivel?

35. Lépés vagy döntéskényszer

36. Kinek az érdeke?

37. Kinek spórolunk?

38. Aki nincs ott, az nem veszélyes

39. Az elmaradt jubileum

40. Keserű cukor

41. Latinból és bölcsességből elégtelen?

HARMADIK FEJEZET

A kollégák

42. Több szólamban

43. Kinek a vizsgája?

44. Ha kevés a gyermek

45. Az új kihívás

46. Fő a változatosság?

47. Jut is, marad is!?

48. Kompetenciák

49. Az értékrend szerepe

50. A két dudás esete

51. A katarzis

52. Édenkertben

53. Rend a lelke mindennek

54. Nyújtsd a kezed

55. A kirakatóra ára

56. Ha segíteni nem tudunk, nem muszáj ártani!

57. Az érem harmadik oldala

58. A jó matekos – rossz pedagógus esete

59. Az emberi kapcsolatok léggömbjei

NEGYEDIK FEJEZET

A szülő

60. Az anyu is, a nagyi is hiányzik

61. A mélyebb összefüggés?

62. Azok a fontos, szép napok

63. Bíróság vagy közös megegyezés?

64. Kinek szól az ének és kinek az éneke?

65. Van másik!

66. Lyukas a háló

67. Levélária

68. Az ígéret hitele

69. Székeket fel!

70. Lenni vagy megsemmisülni

71. Magasan a léc

72. Iskolai háromszög

73. Az instrukció

ÖTÖDIK FEJEZET

A fenntartó

74. Egy sikertörténet vázlata

75. Községi hétköznapok

76. Az ellenőrzés helyi módszerei

77. Az én házam, én váram

78. Lássuk a medvét!

79. Jusztícia háta mögött, avagy kísér a múlt?

80. A fenntartói irányítás, ellenőrzés gyakorlata a „végeken”

81. Fenntartói fenntartások

82. Se gát, se gyerek? A gyermeknevelés gátjai

83. De kinek az érdekében?

84. Ami törvényes, az nem biztos, hogy etikus

85. Nem az a legény, aki adja, hanem aki állja!

86. Az önállóság és az egymásrautaltság

87. Önállóság minden áron?

88. Revans

89. Gyorsleves

90. A bűvös F

91. Az F-ről máshol, másképpen

92. Akarata ellenére nehéz boldoggá tenni valakit

93. Az összevonás sűrűjében

94. Csak fiataloknak!

95. Igazam van, állásom nincs

96. Minek a szakértő?

97. Inkoherencia

98. Ha kilépünk a rendből

99. „Visszaélés”?

100. A szó elszáll, az írás megmarad!

101. A ráadás. A „romhelyzet magaslatán”