Leírás
A feladatgyűjtemény egy általános fejlesztéshez, diszlexia és diszkalkulia terápiához is használható sorozat első tagja, a habilitációs programcsomag része. A szerző számolási zavarokkal küzdő gyermekekkel történt több évtizedes tapasztalatai alapján állította össze a játékosan tanulható, gazdagon illusztrált, tanulási részképességeket fejlesztő, alapvető matematikai fogalmakat, majd számfogalmakat előkészítő feladatsorokat. A könyv jól használható az óvodában, az iskola előkészítőben, a fejlesztő-, logopédiai- és az általános iskola 1. osztályaiban, illetve diszkalkulia terápia során alsó tagozatban. Ajánlható olyan pedagógusoknak és szülőknek egyaránt, akik gyermekeikkel közös játékok során szeretnék megtaníttatni a fent említett fogalmakat. A sorozat további tagjai (Számolás 2., Számolás 3. és Számolás 4.), és a Logopédiai társasjáték a tanulási képességek fejlesztéséhez tovább mélyíti 6-10 éves gyermekeink tudását.
Logopédia Kiadó, 2018.
Írta: Csonkáné Polgárdi Veronika
Lektor: Juhász Ágnes – Dékány Judit – Tálas Józsefné
Paraméterek
Sorozat | Habilitációs programcsomag |
Szerző | Csonkáné Polgárdi Veronika |
Cím | Számolás 1. |
Alcím | Tanulási részképességeket fejlesztő feladatgyűjtemény (általános fejlesztéshez, diszlexia és diszkalkulia terápiához is használható) |
Kiadó | Logopédia Kiadó |
Kiadás éve | 2018 |
Terjedelem | 112 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 963 86203 3 1 |
Tartalom
Az olvasás és a számolás tanulását segítő, valamint általános készségfejlesztő feladatok
Tájékozódás saját testen, térben, síkban és időben
Vizuális észlelés
Figyelem, emlékezet
Gondolkodás
Auditív észlelés
Szerialitás
Beszéd és nyelv
Mozgás-beszéd-ritmus koordináció
Az alapvető matematikai fogalmak kialakítása, a számfogalom előkészítése 5-ös számkörben. Készségfejlesztő gyakorlatok
Sok, kevés, semmi
Növekszik, csökken
Számlálás növekvő és csökkenő sorban
Tő- és sorszámnevek
Megszámlálás
Mennyiség egyeztetése számnévvel, mennyiséggel
Mennyiségi relációk alkotása
Egyenlőség, egyenlőtlenség
Alapvető matematikai szimbólumok értelmezése
A számkép /korongkép/ fogalma
Melléklet