Sprint Kiadó – Óvodai Nevelés
A könyvben található sok ötlet, kínált/választható tevékenységek, együttes tervezés és együttmunkálkodás, élményekben dús programok a 3-7 éves gyerekeknek, akik saját fejlődési állapotuknak megfelelően vesznek részt benne.
A DVD tartalmazza a szakmai összejövetel plenáris üléseinek teljes előadásait, a szekcióülések részleteit, a csatolt fájlban a hozzá tartozó szakanyagokat és az összes előadás prezentációit.
A DVD tartalmazza a szakmai összejövetel: plenáris üléseinek teljes előadásait, a szekcióülések részleteit, a csatolt file-ban a hozzájuk tartozó szakanyagokat és az összes előadás prezentációit.
A kézikönyv az alapprogram szellemisége alapján készült sok-sok gyakorlati példával. A példák elemzése során minden új, korszerű vagy kevéssé ismert fogalmat értelmez azért, hogy nevelőmunkánkat segítse az óvodapedagógiai fogalmak tisztánlátása, és így sikeressé válhasson.
A DVD tartalmazza a 22. Országos Óvodai Szakmai Összejövetel a gyermekek mindenek felett álló érdekében plenáris előadásait, a szekcióülések részleteit, valamint csatolt fájlokban valamennyi előadás prezentációját.
A kötet szerzőjének szándéka olyan dokumentumszerkezet kínálata, amely a jogszabályi elvárások kötelező és egységes tartalmából indul ki, teret ad a szakmai-módszertani szabadságnak, lehetőséget ad az óvodák helyi sajátosságainak megjelenítésére a gyermek fejlődésének követésében is oly módon, hogy az óvodapedagógus a hozzá járó gyermekekhez illesztett eszközöket sajátosan alkalmazhassa.
Ez a személyes hangvételű óvodapedagógiai kézikönyv „az óvodás gyermekek mindenek felett álló érdekét” képviseli azáltal, hogy az óvodai szabad játék védelmét hirdeti, miközben az Alapprogram szellemisége tükrében elemzi és értékeli az óvodai mindennapok gyakorlatát.
A DVD a hasonló című szakmai összejövetel teljes anyagát tartalmazza, valamint csatolt fájlban a hozzá tartozó szakanyagokat. Így a plenáris előadásokat és a szituációs játékhoz tartozó, a minősítés folyamatában megjelenő dokumentumokat is. (2 lemezes DVD)
A DVD tartalmazza a 16. Országos Óvodai Szakmai Összejövetel a gyermekek mindenek felett álló érdekében című konferencia (2016. április 15.) plenáris ülésének előadásait, a szekcióülések részleteit és csatolt fájlban az összejövetelhez tartozó szakanyagokat és dokumentumokat.
Ez a kézikönyvünk is a „Gyermekek mindenek felett álló érdekeit” szolgálja. Hitvallásunkat az eddigi összes kiadványunk sugallja, ebben az esetben is, az egészségnevelés területén.
Egy fejlesztő óvodapedagógus munkájának bemutatása magatartási, beilleszkedési és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek csoportjában, a Szín–Kör–Játék Óvodában: vegyes csoportszervezéssel; projektmódszerrel; a tervezőmunkák bemutatásával.
Dr. H. Tóth István óvodapedagógiai kézikönyve szerkezetét tekintve áttekinthető, vezeti az óvodapedagógus gondolatait, a gazdagodás igényét kelti életre, olyan háttérismereteket nyújt, amelyek korszerűek, tudományosak, de közérthetőek, valamint megkönnyítik az óvodapedagógusok felkészülését a mindennapi nevelőmunkára.
Mester Györgyi mesekönyve azért oly különleges, mert módszertani segédlettel van kiegészítve. Az alkotó szerkesztő olyan tárgymutatókkal vértezte fel, amely sokoldalú segítséget ad a pedagógusok és szülők számára a felhasználáshoz. (Körmöci Katalin)
Módszertani kézikönyv a gyermekek matematikai tapasztalatszerzésének óvodai lehetőségeihez, gyakorlati megközelítésben. A kötet eligazít az alapprogram szerint történő matematikai tapasztalatszerzés mindennapi lehetőségeiben, a matematikai szakmai fogalomhasználat értelmezésében, és játékos ötleteivel, módszertani ajánlásaival segíti a tudatos felkészülést.
A tevékenységekben megvalósuló tapasztalatszerzés tervezhetősége a mindennapi nevelőmunkában. A könyv ezt a tervezői ívet mutatja be, de nem időzik a nevelési tervek bemutatásával, hanem csak a tevékenységek tervezésével foglalkozik (tanulási tevékenységek). A közölt tervek kiegészítése kötelező az óvodapedagógus számára.
Matematikai gondolkodás fejlődését segítő munkafüzet 5-7 éves gyermekek számára. (Útmutatásokkal a feldolgozáshoz.) Az óvodás korú gyermek számára a matematikai tapasztalatok szerzésének lehetősége minden tevékenységében, így a mesehallgatás során is megmutatkozik, és azok megtapasztalása természetes módon átélhető a gyermekek számára. Ebben a kötetben Körmöci Katalin a mesét választotta a matematikai tapasztalatszerzés és a matematikai gondolkodás fejlődésének elősegítésére.
A napirendi tevékenységek folyamatában megnyilvánuló problémamegoldó gondolkodást és matematikai képességek fejlődését segítő lehetőségek. A kötet kijelöli az óvodapedagógus feladatát, hogy hogyan tegye lehetővé a gyermekek számára a környezet tevékeny megismerését, és folyamatosan biztosítson spontán és szervezett tapasztalat- és ismeretszerzési alkalmakat.
A Jeles napok meséi című kötetben szereplő írások nemcsak a lelki feltöltődést segíthetik az óvodapedagógusok és a tanítók számára, hanem a pedagógiai munkájukra való felkészülést is. Mivel a történetek az egész nevelési évet átölelve követik az ünnepek, jeles napok időrendi sorrendjét, hiteles néprajzi és egyéb tényszerű adatokat közvetítenek, ötleteket kínálnak, így megkönnyíthetik az ünnepekre való ráhangolódást, felkészülést.
Kötetünk célja: az ünnepekre való készülődés, a multikulturalitás, a hagyományok és szokások sokszínűségének és árnyaltságának bemutatása, miközben nem feledkezünk meg az alapvető emberi jogokról sem, amelyek egyben gyermeki jogok is. Mindehhez elméleti és óvodapedagógiai gyakorlati segítséget kínálunk.
A projektmódszer az óvodai nevelésben bármilyen csoportszervezésben alkalmazható, és nem kötődik életkorhoz. A könyv a projektmódszerrel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók összefoglalására törekszik.
A könyv konfliktuskezelési és viselkedésrendezést segítő módszereket, illetve olyan hatékony eljárásokat, szervezeti és szervezési formákat, alternatív technikákat mutat be, melyeket a szerző konfliktusprevencióként vagy konfliktusmegoldó, viselkedésrendező stratégiaként saját gyakorlatában sikeresen alkalmazott.