Sportpedagógia
Paraméterek
Szerző | Bognár József |
Cím | Sportpedagógia |
Alcím | Elmélet, módszertan és gyakorlat |
Kiadó | Krea-Fitt Kft. |
Kiadás éve | 2023 |
Terjedelem | 376 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 82097 2 4 |
A sportpedagógia a neveléstudomány és a sporttudomány olyan közös metszéspontján helyezkedik el, mely kifejezetten fejlesztő céllal egyrészt a sportban folyó nevelőmunka elméletét és gyakorlatát vizsgálja, másrészt a sporttevékenységre épülő célokat és erre épülő szisztematikus tevékenységeket foglalja magában. |
|
|
Leírás
Ebben a – 6 hazai egyetem 12 kiváló szerzője által írt – fantasztikusan gazdag tartalmú könyvben a sportra vonatkozó fontos pedagógiai tudnivalók korszerű szemléletben, a modern tudományosság elvei szerint összegződnek – mind elméleti, mind módszertani, mind gyakorlati megközelítésben. A leendő testnevelő, edző és más sportszakember a saját tevékenységi körében a szakmai munkáját megszabó normákat és cselekvési lehetőségeket ismerheti meg belőle, segítségével ráláthat a sportbeli tevékenységek bonyolult sporttudományos és pedagógiai összefüggéseire, megértheti saját szerepét a sportoló ember és szélesebb értelemben a társadalom fejlesztésében.
Kinek készült, kinek szól ez a könyv? Röviden: az edzőkön és testnevelőkön kívül a nem oktatással foglalkozó sportszakemberek (a sportvezető, a sportszervező, a sportmenedzser, a rekreációs szakember, a sportpszichológus stb.) is megtalálhatják a maguk számára releváns sportpedagógiai tudást megalapozó fejezeteket e könyvben.
A szerzők hat hazai, sportszakemberképző felsőoktatási intézmény kiváló szakemberei, így a korszerű elmélet, a tudományos megközelítés, valamint az erre épülő problémacentrikus szemlélet mind könnyen értelmezhetővé és a gyakorlatban jól használhatóvá válik. A sportpedagógia a neveléstudomány és a sporttudomány olyan közös metszéspontján helyezkedik el, mely kifejezetten fejlesztő céllal egyrészt a sportban folyó nevelőmunka elméletét és gyakorlatát vizsgálja, másrészt a sporttevékenységre épülő célokat és erre épülő szisztematikus tevékenységeket foglalja magában. Ismert, hogy az egymáshoz szorosan kapcsolódó értelmi, érzelmi, szociális és pszichomotoros tanulás eredményeképpen fejlődhet optimálisan a fiatalok öntevékenysége, szokás- és tevékenységrendszere, valamint ezek együttes jelenléte vezethet a sporttevékenység tökéletesítéséhez, a teljesítmény javulásához. A sporttevékenység során megmutatkozó problémakörök mind teljesebb megértése felé vezető úton a sport színterei szerint elsősorban a versenysportot, a szabadidősportot és a fogyatékosok sportját érdemes megkülönböztetni. Ez a megközelítés az életkorra, fejlettségi- és képességszintre épülő pedagógiai módszereket, eszközöket és értékelést is kiemelten kezeli, illetve célja a pozitív szokásrendszerek élethosszig tartó fenntartása.
Krea-Fitt Kft., 2023.
Szerkesztette: Prof. Dr. Bognár József
Írta: Beregi Erika (Miskolci Egyetem); Dr. Boda Eszter (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem). Prof. Dr. Bognár József (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem); Dr. Csáki István (Testnevelési és Sporttudományi Egyetem); Dr. habil Fügedi Balázs (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem); Prof. Dr. Géczi Gábor (Testnevelési és Sporttudományi Egyetem); Herpainé dr. Lakó Judit (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem); Dr. habil Révész László (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem); Dr. habil Simon István (Soproni Egyetem); Prof. Dr. Szakály Zsolt (Széchenyi Egyetem); Dr. Trzaskoma-Bicsérdy Gabriella (Testnevelési és Sporttudományi Egyetem); Prof. Dr. Vajda Ildikó (Nyíregyházi Egyetem)
Szakmai lektor: Prof. Dr. Gombocz János, professzor emeritus (Testnevelési és Sporttudományi Egyetem); Dr. Makszin Imre, nyugalmazott egyetemi docens (Testnevelési és Sporttudományi Egyetem)
További ajánlatunk:
Adam R. Nicholls: Sportpszichológia az edzői munkában
Harsányi László: Edzéstudomány
Hamar Pál: A mozgás mint személyiségfejlesztő tényező
Kapcsolódó témakörök:
Tartalom
A sportpedagógiáról
Szerzők
Ajánlások
Bevezetés
1. rész. A sportpedagógia fogalomrendszere
2. rész. Személyiség- és jellemfejlesztés a sporttevékenységben
3. rész. A sportszakember szerepei és feladatkörei
4. rész. A kommunikáció és konfliktus szerepe a sportszakember munkájában
5. rész. A sportszakember tudásrendszere és kompetenciája
6. rész. Az edzéstervezés pedagógiai rendszere
7. rész. Tehetséggondozás a sportban
A tehetséggondozás alapvetései
Tehetséggondozás a sportakadémiákon
A hosszú távú sportfejlesztési program - Long Team Athlete's Development (LTD)
8. rész. A sport és egészség főbb kérdéskörei
9. rész. A szabadidősport, mint a nevelés speciális színtere
10. rész. Speciális élethelyzetben élők sportja és adaptív mozgásos rekreáció
11. rész. A sportpedagógia kutatásmódszertana