Leírás
A könyv azt a jelentős időszakot dolgozza fel, melyben a közösségi oldalak használata a magyar felhasználók körében is általánossá vált. Itthon is dinamikusan bővült az amatőr tartalom-előállítók köre, tömegessé vált az ilyen jellegű tartalmak fogyasztása, és mindez az új reklám- és marketingmegoldásokat keresők számára is egyre vonzóbb lehetőségeket kínált. A könyv olvasója a legújabb produkciós eljárások, marketingtechnikák, fogyasztási attitűdök térhódítását követheti nyomon a korszak emblematikus közösségi médiafelületén, a YouTube videómegosztón, a hozzá kötődő jellegzetes tartalomtípusra, az online amatőr videóra fókuszálva. A szerző vizsgálódásai a média kulturális tanulmányozásának nagy hatású megközelítésén, a Henry Jenkins nevéhez kötődő részvételi kultúra koncepcióján alapulnak, amely a kortás színházi, múzeumi, pedagógiai, képzőművészeti gyakorlatokra, valamint a társadalomtudományi akciókutatás módszertanára is komoly hatást gyakorolt. A kötet fejezetei a participatory culture tanulmányozásának fénykorára jellemző koncepciókat, a főbb értelmezéseket, illetve Jenkins önkritikus reflexióit egyaránt magukban foglalják. Némi leegyszerűsítéssel azt mondhatnánk: a könyv a részvételi kultúra gyakorlatának és elméletének felemelkedését, virágzását és újragondolását követi végig.
Gondolat Kiadó, 2022.
Írta: Glózer Rita
Paraméterek
Szerző | Glózer Rita |
Cím | Részvétel, média, kultúra |
Alcím | A videóblogok a részvételi kultúrában |
Kiadó | Gondolat Kiadó |
Kiadás éve | 2022 |
Terjedelem | 186 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 556 409 5 |