Rajz és vizuális nevelés 2. osztály
Paraméterek
Szerző | Kiss Ilona |
Cím | Rajz és vizuális nevelés 2. osztály |
Alcím | Tankönyv 2. osztályosoknak (MK-4364-0) |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 64 oldal |
Formátum | A/4, irkafűzött |
ISBN | 978 963 16 4364 0 |
Eredeti ár:
690 Ft
621 Ft
Online kedvezmény:
10%
A Rajz és vizuális nevelés 2. tankönyv – az elsős rajzkönyvvel szervesen összekapcsolódva – a gyerekek spontán igényére, a felszabadult, élményszerű alkotás örömére alapozva kelti fel a gyerekek érdeklődését a vizuális kultúra és az alkotás különböző tevékenységei iránt. |
|
|
Leírás
A Rajz és vizuális nevelés 2. tankönyv – az elsős rajzkönyvvel szervesen összekapcsolódva – a gyerekek spontán igényére, a felszabadult, élményszerű alkotás örömére alapozva kelti fel a gyerekek érdeklődését a vizuális kultúra és az alkotás különböző tevékenységei iránt. A gyerekek számára igen fontos, hogy kifejezhessék gyermeki fantáziájukat. A tankönyv ezért teret enged a tanulói kreativitásnak, az alkotó személyiségnek. A könyvben az ehhez szükséges technikák játékos ismertetése mellett több műalkotással, valamint – viszonyítási alapként – gyerekek elkészült munkáival is találkozunk. A tankönyv készségfejlesztő feladatai koncentráltan fejlesztik a manuális képességeket, a kézügyességet. A technikák között a síkbeli, ezen belül a grafikai és festészeti, valamint a térbeli technikák egyaránt megtalálhatók, sokoldalú fejlesztési lehetőséget nyújtva a finommotorika fejlesztésének.
A tankönyvben a rajzi, művészeti feladatok szervesen összekapcsolódnak a magyar nyelv és irodalommal, valamint a többi művészeti tárggyal (ének-zene, báb- és drámajáték, körrnyezetismeret). A számos keresztkapcsolódás a gyerekeknek élményszerűvé varázsolja a tanulást, a pedagógus számára pedig könnyedén feldolgozhatóvá teszi az elsajátítandó ismereteket. Ezt a tankönyvbe gondosan szerkesztett szövegértő-szövegalkotó, képfelismerő, képelemző, képalkotó, gondolkodtató komplex feladatok segítik elő. Mindez a vizuális élményt és ismereteket többféleképpen is megerősíti.
A tankönyv szemléletében a szövegértés, szövegalkotás fejlesztése kulcsszerephez jut. Ez a vizuális és verbális kommunikáció tényleges, a valóságban is létező összekapcsolódását modellezi. Megmutatja az ábrázolás sokféleségében a közöset: az azonos közlési szándékot és az azonos üzenetértéket. A vizualitással kapcsolatos feladatok a vizualitást mint a valóság értelmezési lehetőségét mutatják meg a gyerekeknek. Az ehhez élményszerűen feldolgozott feladatok tovább folytatják a gyerekek művészettörténethez való viszonyulásának megalapozását, a képolvasás fejlesztését.
Műszaki Könyvkiadó, 2009.
MK-4364-0
Írta: Kiss Ilona
Lektor: L. Ritók Nóra
Kapcsolódó témakör: