Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Rajz és vizuális nevelés 2. osztály

Paraméterek

Szerző Kiss Ilona
Cím Rajz és vizuális nevelés 2. osztály
Alcím Tankönyv 2. osztályosoknak (MK-4364-0)
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 64 oldal
Formátum A/4, irkafűzött
ISBN 978 963 16 4364 0
Eredeti ár:
690 Ft
621 Ft
Online kedvezmény: 10%

A Rajz és vizuális nevelés 2. tankönyv – az elsős rajzkönyvvel szervesen összekapcsolódva – a gyerekek spontán igényére, a felszabadult, élményszerű alkotás örömére alapozva kelti fel a gyerekek érdeklődését a vizuális kultúra és az alkotás különböző tevékenységei iránt.

Leírás

A Rajz és vizuális nevelés 2. tankönyv – az elsős rajzkönyvvel szervesen összekapcsolódva – a gyerekek spontán igényére, a felszabadult, élményszerű alkotás örömére alapozva kelti fel a gyerekek érdeklődését a vizuális kultúra és az alkotás különböző tevékenységei iránt. A gyerekek számára igen fontos, hogy kifejezhessék gyermeki fantáziájukat. A tankönyv ezért teret enged a tanulói kreativitásnak, az alkotó személyiségnek. A könyvben az ehhez szükséges technikák játékos ismertetése mellett több műalkotással, valamint – viszonyítási alapként – gyerekek elkészült munkáival is találkozunk. A tankönyv készségfejlesztő feladatai koncentráltan fejlesztik a manuális képességeket, a kézügyességet. A technikák között a síkbeli, ezen belül a grafikai és festészeti, valamint a térbeli technikák egyaránt megtalálhatók, sokoldalú fejlesztési lehetőséget nyújtva a finommotorika fejlesztésének.
A tankönyvben a rajzi, művészeti feladatok szervesen összekapcsolódnak a magyar nyelv és irodalommal, valamint a többi művészeti tárggyal (ének-zene, báb- és drámajáték, körrnyezetismeret). A számos keresztkapcsolódás a gyerekeknek élményszerűvé varázsolja a tanulást, a pedagógus számára pedig könnyedén feldolgozhatóvá teszi az elsajátítandó ismereteket. Ezt a tankönyvbe gondosan szerkesztett szövegértő-szövegalkotó, képfelismerő, képelemző, képalkotó, gondolkodtató komplex feladatok segítik elő. Mindez a vizuális élményt és ismereteket többféleképpen is megerősíti.
A tankönyv szemléletében a szövegértés, szövegalkotás fejlesztése kulcsszerephez jut. Ez a vizuális és verbális kommunikáció tényleges, a valóságban is létező összekapcsolódását modellezi. Megmutatja az ábrázolás sokféleségében a közöset: az azonos közlési szándékot és az azonos üzenetértéket. A vizualitással kapcsolatos feladatok a vizualitást mint a valóság értelmezési lehetőségét mutatják meg a gyerekeknek. Az ehhez élményszerűen feldolgozott feladatok tovább folytatják a gyerekek művészettörténethez való viszonyulásának megalapozását, a képolvasás fejlesztését.
 
MK-4364-0
Írta: Kiss Ilona
Lektor: L. Ritók Nóra 
 
Kapcsolódó témakör: