Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Pszichológiai gondolkodás és pedagógiai gyakorlat

Paraméterek

Szerző Demeter Katalin – Rókusfalvy Pál
Cím Pszichológiai gondolkodás és pedagógiai gyakorlat
Alcím Út a Lénárd-módszerig
Kiadó ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás éve 2011
Terjedelem 244 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 312 068 2
Eredeti ár:
3.200 Ft

A kötet Lénárd Ferenc születésének 100. évfordulója alkalmából jelent meg. A pszichológia és a neveléstudomány neves kutatói és gyakorlati szakemberei elemzik, értékelik nagy ívű pályafutásának több fontos állomását, munkásságának számos területét a gondolkodás logikai, filozófiai és általános pszichológiai kutatásától a gyakorlati neveléslélektani fejlesztő munkáig, a variációs tanítás elveinek és eredményeinek bemutatásáig.

Leírás

„S amint igaz, hogy a szerző helye ott van a legjelentősebb XX. századi magyar pszichológusok sorában, könyvei is távlatos, megbecsült sorsnak néznek elébe.'” Ezzel a szerkesztői gondolattal jelent meg Lénárd Ferenc A lélektan útjai című könyvének reprint kiadása 1989-ben. Ahogy Lénárd Ferenc könyvei, úgy a munkásságát bemutató, értékelő jelen kötet is széles érdeklődésre tarthat számot, mivel a pszichológia, a neveléstudomány és a közoktatás képviselőinek munkáját egyaránt szolgálhatja. Forrásmunkaként is jelentős mind kutatók, mind gyakorló pedagógusok számára az utolsó fejezetét alkotó Lénárd-bibliográfia révén. A kötet Lénárd Ferenc születésének 100. évfordulója alkalmából jelent meg. A pszichológia és a neveléstudomány neves kutatói és gyakorlati szakemberei elemzik, értékelik nagy ívű pályafutásának több fontos állomását, munkásságának számos területét a gondolkodás logikai, filozófiai és általános pszichológiai kutatásától a gyakorlati neveléslélektani fejlesztő munkáig, a variációs tanítás elveinek és eredményeinek bemutatásáig. Több tanulmány foglalkozik a tudós szakírói és szerkesztői tevékenységével, méltatva széles körű műveltségét, tudományszervező tevékenységét, a pszichológia és a közoktatás odaadó szolgálatát.

Szerkesztette: Demeter Katalin – Rókusfalvy Pál

Tartalom

A kötet elé

ELŐSZÓ

Hunyady György: Lénárd Ferenc és a pszichológiatörténeti kontinuitás

I. PSZICHOLÓGIA, PROBLÉMAMEGOLDÁS, KÖZOKTATÁS

Fekete József: Vázlat egy tudós életútjáról

Rókusfalvy Pál: A tevékenység szerepe Lénárd Ferenc pszichológiai és pedagógiai munkásságában

Porkolábné Balogh Katalin: A gondolkodáskutatás Lénárd Ferenc munkásságában

Salamon Jenő: A variációs tanítás hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére

Bánfai József: A képességfejlesztés és a tehetséggondozás Lénárd Ferenc munkásságában

Balogh László Gábor: A differenciálás elmélete és gyakorlata Lénárd Ferenc munkásságában

Benedek András: Lénárd Ferenc hatása a szakképzés fejlesztésére

Gáspárné Zauner Éva: Az emberismeret és az önismeret szempontjai Lénárd Ferenc kutatásai nyomán

Csoma Gyula: Az első önálló pszichológia tantárgy a gimnáziumokban

Demeter Katalin: Egy neveléslélektani iskola

Nyirkos Tibor: Lénárd Ferenc kapcsolata a nevelési gyakorlattal

Lux Alfrédné: A vita szerepe az olvasóvá nevelésben

Kovács Gábor: Egy kísérlet és egy iskola 20 éve

Lengyel Boldizsárné: Egy magyar humanista tudós

II. A SOKKÖNYVŰ EMBER

Hordnszky Nándor: Egy tudóspálya az írások tükrében

Hanzséros György: A sokkönyvű ember

Karlovitz János: Lénárd Ferenc és a tankönyvek

Szabó Imre: Két egyedülálló sorozat

III. ZÁRSZÓ

Lénárd Ferenc: Válasz

IV. LÉNÁRD FERENC SZAKIRODALMI MUNKÁSSÁGA

Dr. Lénárd Ferenc műveinek bibliográfiája

FÉNYKÉPEK