Fekete György, a Magyar Művészeti Akadémia elnökének köszöntője
Bevezető
Pintér Judit: „Feledheted-e ezeket az arcokat?” – Tanulmánykötet Sára Sándor 80. születésnapja tiszteletére
Születésnapi köszöntők, laudációk
Csoóri Sándor: Sára Sándornak születésnapjára
Kósa Ferenc: Sára Sándor köszöntése
Lugossy László: Emlékszel, Sándor!
Tóth István: Köszönjük, hogy megmaradtál turainak
Dr. Szabó Tamás: Jászberényben mindig itthon van
Dr. Dobos László: E képeken megállt az idő
Kende János: Tanulni igazándiból Sára Sándortól tanultam
Kisfaludy András: Sára Sándor 80 éves
Mihályfy László: A 80 éves Sára Sándor köszöntése – Laudáció
Péterffy András: Nyolcvan dobütés – Laudáció tőmondatokban
Két dokumentum a hetvenes évekből
Szekfü András: Az ember a hatvanas években sokkal lelkesebb volt – Kiadatlan beszélgetés Sára Sándorral (1972. január 24.)
Csoóri Sándor – Sára Sándor: Gyászba öltözött csillag – Megvalósulatlan filmterv
Tanulmányok
Rövid- és nagyjátékfilmek alkotója
Bakos Gábor: „Valaha madarak voltunk” – Sára Sándor modernista filmképének kialakulása a hatvanas években készített rövidfilmjei tükrében
Weigert Evelin: Sára Sándor képi virága – A Virágát a napnak… elemzése
Rudolf Dániel: Filmkészítővé érni – Nemzedéki attitűd és önreflexió Sára Sándor Feldobott kő című filmjében
Szilágyi Erzsébet: A „filmül” beszélő Sára Sándor – A „papa mozija” elleni lázadás
Bene Bálint: Sára Sándor zenéje – Tudatos kompozíció a Feldobott kő hangi világában
Pócsik Andrea: A Sára-életmű korai darabjainak szerepe a filmemlékezetben
Benke Attila: A szocialista tábor legvidámabb kempingje – Sára Sándor: Holnap lesz fácán
Hermann Róbert: A 80 huszár történész szemmel
Benke Attila: A rendszerváltás elmarad(t) – Sára Sándor: Tüske a köröm alatt
Gelencsér Gábor: Befejezett múlt – Rendszerváltó Sára-adaptációk
Kajtorné Som Erzsébet: Az igazság arcai – Gondolat-töredékek Sára Sándor A vád című filmjéről
Mozgó- és állóképek mestere
Fazekas Eszter: Tájarcok és emberarcok – Sára Sándor operatőri művészete és a modernista filmkép
Könyü Árpád: Sára Sándor operatőri világa a hatvanas és hetvenes években – a Tízezer nap és a Húsz óra összehasonlító elemzése alapján
Kincses Károly: Mozgó állóképek – A fotográfia Gaál István és Sára Sándor életművében
Tabudöntő dokumentumfilmes
Pörös Géza: A nemzet napszámosai: Néptanítók
Murai András: Monológokból közös múlt – Az emlékezet struktúrája Sára Sándor Krónika című filmjében
Győri Zsolt: Traumák, áldozatok és túlélők – a Krónika emlékezetpolitikai olvasata
Sárközy Réka: A Krónika humánuma
Móser Zoltán: Háborúban nem hallgatnak a múzsák – A Pergőtűz legszebb vallomása
Halász Péter: Szívdobbanások – ráismerések, felismerések Sára Sándor „Sír az út előttem...” című dokumentumfilmjével való újabb szembesülésem során
Szabó Péter: Lefegyverzett ellenséges erők, avagy magyarok a második világháború nyugati hadifogolytáboraiban – történész szemmel
Benkő Levente: Amiről a levéltári iratkilométerek nem beszélnek – Néhány gondolat Sára Sándor Magyar nők a Gulágon című filmje kapcsán
Lugossy László: Nehézsorsúak
Bognár Zalán: Csonka-Bereg elcsatolási kísérlete és tragikus előzményei (1944–1945) – Történeti háttér sorstörténetekkel
Horváth Miklós: Mint „cseppben” a tenger – 1956 Sára Sándor filmművészetében
Juhász Pál: A Bábolna jelenség, a Bábolna film és a történelem
Keserü Katalin: Amritával Indiában – Sára Sándor (rendező, operatőr): Amrita Sher-Gil I–III. (dokumentumfilm, 2001)
Függelék
Bakos Edit: Sára Sándor, a teremtő ember
Sára Sándor filmjei és fesztiváldíjai
Sára Sándor fontosabb díjai
Filmek Sára Sándorról
Sára Sándor kiállításai
Válogatott bibliográfia
A kötetben szereplő születésnapi programok
Szerzőink
A kötetben található képek forrásjegyzéke