Pedagógusmesterség az Európai Unióban
Paraméterek
Szerző | Bábosik István – Torgyik Judit |
Cím | Pedagógusmesterség az Európai Unióban |
Kiadó | Eötvös József Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2007 |
Terjedelem | 330 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 7338 60 8 |
Eredeti ár:
3.530 Ft
3.353 Ft
Online kedvezmény:
5%
A kötetet a neveléstudomány művelőiből és pszichológusokból álló, több éve a felsőoktatásban dolgozó, tizenhat fős munkacsoport készítette. A könyvet mindenekelőtt a pedagógusok, a tanárjelöltek és a doktorandusz hallgatók figyelmébe ajánljuk. |
|
|
Leírás
A társadalom jövője szempontjából olyan stratégiai funkciót betöltő intézmény, mint az iskola, nem működhet vaktában vagy rögtönzésszerűen. Világosan tudatában kell lennie céljainak, s ezek megvalósítása érdekében, és nem véletlenszerűen kell felhasználnia időbeli és hatásrendszerbeli kapacitásait. Ezeket a célkitűzéseket, feladatokat a társadalmi valóság diktálja, s kényszeríti ki a társadalom gazdasági-kulturális fejlődése, versenyképességének biztosítása érdekében. Kötetünk tanulmányai az Európai Unió iskolával, valamint a pedagógusmesterséggel szembeni elvárásait, továbbá az iskola fejlődésének tendenciáit elemzik. Az érdeklődő olvasó többek között megtudhatja, hogy az EU emberképének milyen pedagógiai konzekvenciái vannak. Milyen jellegzetes kompetenciákat várnak el egy pedagógustól? Mi befolyásolja a tanulók motiváltságát az iskolában? Milyen lehetőségei vannak az informatikai kompetencia fejlesztésének, és az IKT-eszközök oktatási alkalmazásainak? Mit jelent az inkluzív nevelés ma Európában? Hogyan értelmezhető a reflektivitás a tanári munkában, miért gondoljuk úgy, hogy a reflektivitás a tanári munka hatékonyságának egyik kulcstényezője? Miben segítheti a pszichológus pedagógiai munkánkat? Hogyan ismerhetők fel az iskoláskorban előforduló viselkedészavarok? Milyen mentálhigiénés programokat kínálhat egy oktatási intézmény? Az önművelés mely pedagógiai folyóiratokban, nemzetközi internetes adatbázisokban való keresés, olvasás útján valósulhat meg? A kötetet a neveléstudomány művelőiből és pszichológusokból álló, több éve a felsőoktatásban dolgozó, tizenhat fős munkacsoport készítette. A könyvet mindenekelőtt a pedagógusok, a tanárjelöltek és a doktorandusz hallgatók figyelmébe ajánljuk.
Eötvös József Könyvkiadó, 2007.
Írta: Bábosik István – Torgyik Judit
Lektor: Schaffhauser Franz
Tartalom
Bábosik István: Az Európai Unió elvárásai az iskolával szemben
A szociális életképesség megalapozása az iskolában
Bábosik István: A szociális életképesség feltételei
Mócz Dóra: Felkészítés az élethosszig tartó tanulásra
Csikósné Sipeki Irén: A pályaválasztás pedagógiai vonatkozásai
Dancsó Tünde: Az informatikai kompetencia fejlesztési lehetőségei és az IKT-eszközök alkalmazása az oktatásban
Új kihívások – változó pedagógusszerep
Torgyik Judit: A tanári szerep dimenziói
Tölgyesi József: A pedagógus kapcsolatai kollégáival, a tanulókkal és a szülőkkel
Mátóné Szabó Csilla: A pályakezdő pedagógus
A gyermekközpontú iskola felé
Séra László: Motiváció az osztályban – avagy amit egy pedagógusnak a motivációról tudnia kell
Kalamár Hajnalka: Az iskola mint örömforrás
Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata
Segítő iskola – segítő pedagógus – az integráció útjai
Réthy Endréné: Integráció, inklúzió Európában
Makó Hajnalka: Az iskolai mentálhigiéné jelentőségéről pedagógusoknak
Fábián Henriette: Viselkedészavarok iskoláskorban
Laczkó Ildikó: Miben segíthet a pszichológus?
A pedagógus önképzése – az önfejlesztés útjai
Sántha Kálmán: A hatékonyság kulcsa: reflektivitás
Karlovitz János Tibor: A pedagógiai tájékozódás forrásai