Testnevelés
A labdán való mozgás, hintázás, ringatás felejthetetlen élménye szinte az anyaméh biztonságos közegét idézi fel. S eközben az izmok összjátéka, a mozgás koordinációja fokozatosan alakul ki. A labda alkalmazása számos helyzetreflexet és támaszreakciót hív elő.
A DVD tartalmazza a szakmai összejövetel: plenáris üléseinek teljes előadásait, a szekcióülések részleteit, a csatolt file-ban a hozzájuk tartozó szakanyagokat és az összes előadás prezentációit.
A könyvből megtudhatják az olvasók, szülők, testnevelő tanárok, gyógytestnevelők, edzők, óvónők, hogy milyen gyakorlatokat célszerű bemutatni, megtanítani és végeztetni a különböző korú gyermekeknek egészséges felnőtté válásuk érdekében.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
A testnevelés sajátos feladatai közül az egyik legfontosabb a sokoldalú, arányos fejlesztés és az egészséges testi fejlődés biztosítása. Az optimális terhelés megtervezésénél figyelembe kell venni a 3-10 éves gyermek mozgásfejlődésének ütemét.
Napjainkban egyre több gyermek szenved a rossz testtartás miatt kialakuló fájdalmakban, betegségekben. Kiadványunkkal e betegségek megelőzését kívánjuk elősegíteni azáltal, hogy egy jól használható, elméletileg is megalapozott prevenciós szemléletű anyagot adunk a szakemberek kezébe.
Az alapvető mozgásformák kialakulásának és kialakításának folyamatát tervszerű, tudatos mozgástevékenység szervezésével és irányításával lehet eredményesen segíteni. A 3-7 éves korosztály mozgástevékenységének tervezésével és szervezésével foglalkozó óvodapedagógus és leendő óvodapedagógus számára jól hasznosítható az új szerkesztésben és átdolgozásban közreadott, bővített szakmai anyag.
Ez a személyes hangvételű óvodapedagógiai kézikönyv „az óvodás gyermekek mindenek felett álló érdekét” képviseli azáltal, hogy az óvodai szabad játék védelmét hirdeti, miközben az Alapprogram szellemisége tükrében elemzi és értékeli az óvodai mindennapok gyakorlatát.
A labdagyakorlatok és a labdával való játékok fontos szerepet töltenek be a mozgásfejlődésben és -fejlesztésben. Az alapvető mozgásformákkal kapcsolatos készség és képességfejlesztés kiemelt eszközrendszere.
A könyvet nem csak gyógytestnevelőknek ajánljuk, mert gyakorlatanyaga jól használható az óvodai és az iskolai testnevelés kiegészítésére is. Somogyiné Kuti Ilona munkáját hiánypótlónak tekinthetjük, hisz a gyógytestnevelő szakirodalomban eddig nem volt jelen egy kimondottan csak a gyógyúszás területét feldolgozó komplex szakkönyv.
Az idejében felismert, kezdődő mozgásszervi elváltozásokat mozgással gyógyíthatjuk. Meggyőződésem, hogy az életkori sajátosságok miatt ezt csak játékosan tehetjük. Ezért kapta a könyv – amelyben 452 gyakorlat leírása és egyszerűsített rajzírása található – a „Játsszunk gyógyító tornát!” címet.