Vizuális nevelés
A kötet alapmű, a téma enciklopédikus összefoglalása. Mint ilyen, tudományos munka, de az érdeklődő nem szakember számára is élvezetes, informatív. A rajzok értő tanulmányozása sokszor komoly ismeretszerző kirándulás a szavak nélküli világba.
Óvodásoktól a dédszülőkig mindenki megpróbálhatja a báb- és játékkészítést! A könyvben bemutatott figurák elkészítéséhez nem kell tudni szabni, varrni. Miközben készül a báb, a gyermekek megismerkedhetnek az anyagokkal, színekkel, a szülők-nagyszülők pedig élvezhetik a közös játék örömét....
A kreatív tevékenységek során sokszor eshetünk abba a hibába, hogy igazából nem is a gyerekek kreativitását fejlesztjük, mert az alkalmazott technikák vagy anyagok nem felelnek meg az életkori sajátosságaiknak, vagy nem adnak elegendő teret a fantáziának. A kreativitásnak belülről kell fakadnia, amit úgy alapozhatunk meg, ha engedjük a gyerekeket kísérletezni, vagy minél több tevékenységbe bevonni, hogy valóban szabadon alkothassanak.
Az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” című óvodai program átfogja az óvodáskor teljes nevelő-fejlesztő munkáját, az Óvodai nevelés országos alapprogramja szerint készült alternatíva. A program alappillére kettős: az érzelmekre épít és a gyermek esztétikai tevékenységét, alkotó készségének fejlesztését hangsúlyozza.
A LOGICO PRIMO innovatív tanulójáték – az óvodások napirendjébe beépíthetően – a következő területek fejlesztéséhez kínál játékos gyakorlatokat: érzékelés, koncentráció, mennyiségek és színek ismerete, térbeli tájékozódás, nyelvi kifejezésmód, tárgyi információk, valamint hozzárendelések és analógiaképzés révén logikai összefüggések keresése.
Az egyes meserészek rövidek, frappánsak, a kísérő kérdések elgondolkodtatják az 5-6 éveseket, a meseolvasás pedig lebilincselő fejlesztőjátékká válik. Gyermeke birtokába juthat az iskolába lépéshez szükséges képességeknek és készségeknek, megismerkedik a számokkal, irányokkal, anélkül fejlődik és tanul, hogy ez teher lenne számára. A mese és a feladatok végére érve pedig elkészül a saját egyedi mesekönyv.
Nagyné Koncz Éva programja elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több ponton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választja ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat. A közös munka során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká válnak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni, összhangba kerülnek egymással, képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját.