Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Óvodai módszertani könyvcsomag – „nevelés”
Eredeti ár: 6.720 Ft
4.368 Ft
Online kedvezmény: -35%

Óvodai módszertani könyvcsomag – „nevelés”

Eredeti ár: 6.720 Ft
4.368 Ft
Online kedvezmény: -35%
Kósáné Ormai Vera - Horányi Annabella szerk.: Gyerekeinkért (Gyakorlati pszichológia szülőknek, nagyszülőknek, egészséges és beteg gyerekekkel foglalkozóknak)
Perlai Rezsőné: Matematikai játékok óvodáskorban
Perlai Rezsőné: Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? (Tapasztalatok az óvodáskori tanulásról)
Perlai Rezsőné: Erkölcsi nevelés az óvodában (Az óvodáskor viselkedéskultúrája)
A négy könyv együtt 35% kedvezménnyel!

Leírás

Kósáné Ormai Vera - Horányi Annabella szerk.: Gyerekeinkért (Gyakorlati pszichológia szülőknek, nagyszülőknek, egészséges és beteg gyerekekkel foglalkozóknak)
Perlai Rezsőné: Matematikai játékok óvodáskorban
Perlai Rezsőné: Mit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? (Tapasztalatok az óvodáskori tanulásról)
Perlai Rezsőné: Erkölcsi nevelés az óvodában (Az óvodáskor viselkedéskultúrája)
A négy könyv együtt 35% kedvezménnyel!
 
A kötet mindazoknak szól, akik gyerekekkel foglalkoznak, elsősorban szülőknek és pedagógusoknak, de nevelőotthoni nevelőknek, védőnőknek, gyermekorvosoknak is.
 
A gyerekek szeretik használni az eszüket, különösen, ha abban örömüket lelik. Lételemük a játék, de annak szinte minden formája, típusa magában hordozza a gondolkodás igényét. A gondolkodás fejlesztését óvodáskorban elsősorban a játékok, játékos cselekvések segítik. Perlai Rezsőné színes, felhívó jellegű illusztrációkkal, színes ábrákkal készült könyve sokféle játékot, játékos megoldást tartalmaz. Alapötleteket ad, amelyek bővítése, általuk újak kitalálása nyitottságot jelent gyereknek, pedagógusnak, szülőnek egyaránt.
A játékok többsége matematikai jellegű, hiszen a matematika végtelen ötlettára a gondolkodásfejlesztés – és műveletiségén keresztül a tanulás – szempontjából nagyszerű lehetőségeket és értékeket kínál. A gyerekek a játékok révén tapasztalatokat gyűjthetnek önmagukról, más személyekről, dolgokról, jelenségekről, szűk környezetükről. A játék során fölfedeznek matematikai jelenségeket is, miközben bővül ismeretük, szókészletük, alakul társaikhoz, felnőttekhez, környezetükhöz való viszonyuk.
A játék eszköze és a játékhoz fűződő cselekvés együttesen segíti a gyermeki valóság megismerését, egyben a megismerő funkciók fejlődését. Nem a boltban vásárolt játék lesz igazán hasznos fejlesztő feladatainkhoz. Értékesebbek azok az eszközök, amelyeket együtt készítünk a gyerekekkel, amelyek olyan praktikus elgondolással készülnek, hogy többször, sokféle módon felhasználhatók.
Hat matematikai témakör jelenik meg a játékgyűjteményben. Így:
• a halmazalkotások,
• a mennyiségek játékos összemérése, mérése,
• a játékok a természetes számokkal,
• a tájékozódás a valóság formavilágában,
• tájékozódó játékok térben és síkban
• és a véletlenek játéka.
Mindegyik téma szakmai – elméleti matematikai, -fejlődéslélektani – bevezetéssel indul, amely egyrészt felidézi, másrészt tudatosítja az óvodai matematikai fejlesztés alapfontosságú elemeit. Itt összefüggést mutat meg az óvodás gyermek megismerési folyamatai és gondolkodása között, miközben képet kapunk azok aktuális szintjéről, s kimutatja azt is, hogy melyek azok, amelyek a megjelenő játékos tevékenységekhez feltétlenül szükségesek. Ez nemcsak tájékoztat, hanem elősegíti a tevékenységek használatának tudatosságát is. Ezt követően a témában összegyűjtött játékok következnek. Minden játékban benne foglaltatik:
• a játék szabályának egyfajta lehetséges menete,
• valamint a benne megtapasztalható fejlesztési tartalom, és
• az ajánlott életkorra való utalás.
A könyv végén a tárgymutató a matematikai tartalmak közötti kapcsolatokat hivatott feltárni, de a játékok többféle tartalomban való alkalmazhatóságát is kimutatja. A kötet hiánypótló kislexikonnal zárul, amely az óvodai nevelésben előforduló gondolkodási műveleteket, matematikai fogalmakat definiálja.
 
Az óvodáskorú gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Amire kíváncsi, ami iránt érdeklődést mutat, abban segítenünk kell őt, csak így juthat el az önállósághoz gondolkodásban, döntésben, cselekedeteiben. Nem kívánhatunk óvodáskorban olyan szintű tanulási motívumokat a gyermektől, amelyek csak iskoláskorra fejlődnek ki. A könyv azt mutatja be, hogyan lehet összhangot létesíteni óvodás gyermekeink játszó világa és a környező valóság megismerése között, úgy, hogy közben ne sérüljön játszó kedvük, erősödjön kíváncsiságuk, gondolkodásuk. Ahhoz ugyanis, hogy megismerjenek dolgokat, hogy képesek legyenek szembenézni a világgal, nem elegendő a kíváncsiságuk. Ismernünk és támogatnunk kell őket nevelő–fejlesztő tevékenységünkkel. A tanítás elsősorban a gondolkodva tanulás megtanítása legyen! A játékban ott rejlik a gondolkodás lehetősége, de a gondolkodás nem játék, nem tekinthetjük egyszerűen csak játéknak. Fontos, hogy a pedagógus tanuljon meg együtt gondolkodni a gyermekkel, együtt keressék a helyes és igaz utat a megismerés és a megértés felé. A gyermeki gondolkodás tanulása, logikájának finomítása akkor jár sikerrel, ha ébren tudjuk tartani a gyermeki érdeklődést.
 
A nevelés társadalmilag meghatározott, céltudatos tevékenység. Célja, hogy a gyermek személyisége kibontakozhasson, egyben társadalmi fejlődésének objektív folyamata is létrejöjjön – szokásrendszerek, értékalapok kialakulásával. A ma gyermeke a holnap felnőttje, aki majd építi gyermeke jövőjét, társadalmát, ilyen módon senkinek sem lehet közömbös, mivé fejlődik, hogyan alakul gyermekeink élete. Ezért fontos megvizsgálnunk a családi- és az intézményes nevelés elé gördített akadályokat, a nevelési folyamat problémáit. Megkeresni azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a morális nevelés többet, jobbat tehet gyermekeink személyiségének formálásáért, jellemük fejlesztéséért, viselkedéskultúrájuk alakulásáért. Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát. Keressük meg, milyen teendőink lehetnek annak érdekében, hogy gyermekeink felnőtt emberként pozitív értékekkel élhessék mindennapjaikat, formálhassák szebbé és jobbá környezetüket. Gyermekeink, óvodáskoruk lezártával, olyan erkölcsi érzékenységgel viselkedjenek, amely biztos alapot jelenthet az iskolai oktatás-nevelés folyamatához, annak szűkebb-tágabb környezetében alakuló személyiségükhöz.
 
Kapcsolódó témakör:

Paraméterek

Cím Óvodai módszertani könyvcsomag – „nevelés”
Alcím Akciós módszertani szakkönyvcsomag
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2023
Terjedelem 600 oldal
Formátum Oktatócsomag
ISBN FLAKC40

Tartalom

Kósáné Ormai Vera - Horányi Annabella szerk.: Gyerekeinkért (Gyakorlati pszichológia szülőknek, nagyszülőknek, egészséges és beteg gyerekekkel foglalkozóknak)
Perlai RezsőnéMatematikai játékok óvodáskorban
Perlai RezsőnéMit tanítsunk? Gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? (Tapasztalatok az óvodáskori tanulásról)
Perlai RezsőnéErkölcsi nevelés az óvodában (Az óvodáskor viselkedéskultúrája)

Kapcsolódó kiadványok

Óvodai nevelési év-kezdő füzetcsomag

Raktáron
Eredeti ár:1.550 Ft 1.007 Ft
-35%

Óvodai módszertani könyvcsomag – „ősz”

Raktáron
Eredeti ár:15.080 Ft 10.556 Ft
-30%

Óvodai módszertani könyvcsomag – „fejlesztés”

Raktáron
Eredeti ár:11.130 Ft 7.791 Ft
-30%

Óvodai módszertani könyvcsomag – „tavasz – nyár”

Raktáron
Eredeti ár:13.780 Ft 9.646 Ft
-30%