Néptánc-pedagógia
Paraméterek
Sorozat | Hagyományoktatás – módszertani füzetek |
Szerző | Antal László |
Cím | Néptánc-pedagógia |
Alcím | Tanári kézikönyv (2., javított kiadás) |
Kiadó | Hagyományok Háza |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 193 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 7363 42 9 |
Eredeti ár:
1.500 Ft
Ez az első olyan magyar nyelvű munka, amely a teljességre törekszik a néptánc didaktikai kérdései tekintetében, elméleti-fogalmi igényességgel, gyakorlati tapasztalatokkal. Antal László könyve a néptánckutatás és a néptáncoktatás eddigi tapasztalatait, az általános pedagógia eredményeit ötvözi. |
|
|
Leírás
Ez az első olyan magyar nyelvű munka, amely a teljességre törekszik a néptánc didaktikai kérdései tekintetében, elméleti-fogalmi igényességgel, gyakorlati tapasztalatokkal. Antal László könyve a néptánckutatás és a néptáncoktatás eddigi tapasztalatait, az általános pedagógia eredményeit ötvözi. Elsősorban néptáncpedagógusok, művészeti iskolákban tanítók és táncegyütteseket vezetők forgathatják haszonnal ezt a könyvet.
Hagyományok Háza, 2010.
Írta: Antal László
Szerkesztette: Szilágyi Zsolt
Tartalom
Bevezetés
Hitek, vallomások a néptáncról és nevelő erejéről
Az iskolai táncoktatás rövid története és tanulságai
A magyar néptáncok tudományos elemzése és rendszerezése mint a tantárgypedagógia alapja
Táncoktatás, művészeti nevelés
A táncművészeti nevelés, a művészeti alkotómunka folyamata
A néptánc mint komplex tantárgy, tanszak tartalmi összetevői
A népi játék
A táncanyag
A tánctanulást megalapozó, elősegítő technikák, gyakorlatok
A tananyaggá, tantárggyá szervezhető kontextus
A néptánc mint fejlesztő erő
A népi játék és néptánc a motoros képességek fejlesztésében
A népi játék és néptánc a zenei nevelésben
Játék és tánc a szocializációban
Tananyaggá formálás
A tananyag kiválasztásának szempontjai
A tananyag elrendezésének elvei
A követelményrendszer
Ellenőrzés és értékelés
A tantervi, tantárgyi tervezés
A központi szabályozás dokumentumai
Az iskolai tervezés
Hogyan tanítsunk?
A néptánc szerkezeti elemzése
Módszerek, rávezető eljárások
Az iskolai néptáncoktatás szervezeti formái és keretei
Érdeklődés, élmény, motiváció
Terhelés
Differenciálás a táncoktatásban
A táncpedagógus
A pedagógus mint kommunikátor
Néhány gondolat az együttesvezető, szakkörvezető pedagógusról
Tanulói elvárások
Zárszó
Irodalom