Művészetek báb- és drámajátékkal 2. osztály
Paraméterek
Sorozat | Szavakon innen, szavakon túl |
Szerző | Székely Andrea – Láng Rita |
Cím | Művészetek báb- és drámajátékkal 2. osztály |
Alcím | Projektfüzet 2. osztályosoknak |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 54 oldal |
Formátum | A/4, irkafűzött |
ISBN | 978 963 16 4362 6 |
Eredeti ár:
990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény:
10%
A füzet hat nagy témát dolgoz fel projektfüzérre fűzve, projekt módszerrel. A teljes projekt érzékenyen és jó aránnyal vezeti át a tanulókat a dramatikus és mímes játékok felől az elmélyültebb drámapedagógiai munkaformák felé. |
|
|
Leírás
A „Hajóra szállunk” Művészetek báb- és drámajátékkal projektfüzet 2. – kiadónk új fejlesztésű, kompetencia alapú taneszköz-rendszerének és oktatási programjának elemeként – a „Szavakon innen, szavakon túl” Olvasókönyv 2. osztályosoknak című kiadványhoz készült, de önállóan is használható, különleges kiadvány.
Míg az első évfolyam füzetében a gesztenyefa palota ágain sétáltak a gyerekek, ünnepeltek, veszekedtek, építettek, majd az év végére megalkották a saját gesztenyefa palotájukat, addig a 2. évfolyamon hajóra szállnak. A hajón számtalan olyan kis zug van, amelyben egy-egy titok rejtőzik. Megismerkednek a gyerekek a legénységgel és az utasokkal, de a kalandos úton találkozhatnak kalózokkal is. Különböző égtájakon át hajóznak, számos helyen kikötnek, találkoznak különböző nemzetiségű, életkorú, különös, kedves, mogorva, egyszóval mindenféle emberrel. Megismerve őket lehetőség nyílik arra, hogy a gyerekek bepillantsanak a kultúrájukba is.
A füzet hat nagy témát dolgoz fel projektfüzérre fűzve, projekt módszerrel. A teljes projekt érzékenyen és jó aránnyal vezeti át a tanulókat a dramatikus és mímes játékok felől az elmélyültebb drámapedagógiai munkaformák felé. Minden projekt – az elsős füzettel megegyező módon – három-három foglalkozásból áll. Mind a hat téma végén kihajtható oldal található. A gyerekek ezekre az üres lapokra rajzolják le a témával kapcsolatos élményüket, reflexiójukat. Kiegyenlített módon ékelődnek az egyes művészeti tevékenységek a szövegértési és szövegalkotási feladatok közé, egyenlő arányban találkozhatunk a báb, dráma, zene, tánc és vizuális nevelés tevékenységeivel. Dramatikus felépítés szerint, egymásra épülve követik egymást a feladatok, játékok.
A feldolgozás módjának megválasztásakor a projekt jellegből és az óra típusából (komplex művészetek) adódóan a szerzők arra törekedtek, hogy az anyanyelvi kompetenciák kialakulásához szükséges készségek-képességek fejlesztése és az adott szöveganyaghoz kapcsolódó szövegértési és szövegalkotási tevékenység sokoldalú legyen. Ezért találkozhatnak a gyerekek a munkafüzet oldalain a szövegekhez kapcsolódó festményekkel, fotókkal, készíthetnek bábokat és játszhatnak velük, a dramatikus tevékenységek széles köre jelenik meg. A füzet tananyaga integrálható az olvasásórákba, de délutáni foglalkozások megtartására is alkalmas.
Műszaki Könyvkiadó, 2010.
MK-4362-6
Írta: Székely Andrea - Láng Rita
Illusztrálta: Nagy Diána
Kapcsolódó kiadvány:
Tartalom
1. Hajóra szállunk
A mi hajónk
Kell egy kapitány
Merre vegyük az irányt?
2. Élet a hajón
Munkára fel!
Hajóünnep
Élet a hajón
3. Nagyvárosi kikötő
Bevásárlás
Egészség és betegség
Ápolás
4. Lakatlan sziget
A felfedezők
Elveszett társak
Hős megmentők
5. A hajó szelleme
Elveszett tárgyak
Cserebere
Mit mondtál?
6. Hazafelé
Megérkezés előtt
Képregény
Az én hajóm
Képek és fotók jegyzéke