Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye
Paraméterek
Szerző | Pektor Gabriella |
Cím | Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye |
Alcím | Második, változatlan kiadás |
Kiadó | Mozaik Kiadó |
Kiadás éve | 2017 |
Terjedelem | 208 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 697 652 1 |
Eredeti ár:
4.880 Ft
A gyűjteményben található csaknem másfélszáz játék számos lehetőségét kínál a szociális és mentális érettség, a gondolkodás, a térérzékelés, a nagy- és finommozgások játékos fejlesztésére. |
|
|
Leírás
Minden szülő arra vágyik, hogy gyermekéből boldog, sikeres felnőtt váljék. Van ennek valami titka? A mozgás, a játék a kisgyermek lételeme. A szinte szüntelen tevékenység kihat fejlődésük minden területére, a mozgáson keresztül fedezik fel és ismerik meg a világot. Ezt a felfedező tevékenységet fontos, hogy minden életkori szakaszban biztosítsuk a gyermeknek akár az otthon melegében, akár a bölcsőde és az óvoda közegében, s annak sincsen akadálya, hogy az örömteli gyermekévek az iskoláskorban is folytatódjanak.
A könyv az élményteli, játékos mozgáshoz, a mozgással való fejlesztéshez kíván segítséget nyújtani az óvodapedagógusoknak, tanítóknak és a szülőknek is. A szerző olyan játékokat gyűjtött össze, amelyek a gyerekek játékos kedvét és nagy mozgásigényét kihasználva többek között testtartásukat javítják, kondicionális és koordinációs képességeiket fejlesztik. Az örömteli mozgás szinte észrevétlenül segíti az együttműködési és a megfigyelőképesség, a ritmusérzék, a testséma, a szem-kéz koordináció fejlődését. A gyűjteményben található csaknem másfélszáz játék számos lehetőségét kínál a szociális és mentális érettség, a gondolkodás, a térérzékelés, a nagy- és finommozgások játékos fejlesztésére.
Mozaik Kiadó, 2017.
MS-9341
Írta: Pektor Gabriella
Lektor: Nagyné dr. Kovács Ildikó sportpedagógus, Dr. Kriston Vízi József játékkutató, szakértő
Szerkesztette: Fodor Zsuzsa és Kriston-Bordi Zsuzsanna
Anyanyelvi lektor: Varró Sándor
Illusztrációk: Papdi Gábor
Kapcsolódó témakörök:
Tartalom
Előszó
Kedves Olvasók!
A mozgásfejlesztésről
1. Elöljáróban
Bevezetés
1. 1. Kinek a felelőssége a mozgás lehetőségének a biztosítása?
1. 2. Néhány jó tanács a csecsemőgondozás és a mozgás terén
1. 3. Az egyén fejlődése
1. 4. A mozgás jelentősége
1. 5. Fejlesztési területek
2. Fejlesztési területek és módszerek
2. 1. Szociális és mentális érettség
A szociális érettség és a mozgás
A szüléssel kapcsolatos körülmények
Az óvodából az iskolába
Segítenek a titkos jelek
2. 2. Gondolkodás, problémamegoldás, feladattudat
A feladattudat kialakítása és a mozgás kapcsolata
2. 3. Térérzékelés, testséma, a keresztcsatornák fejlesztése
A térérzékelés jelentősége
Gimnasztika és szerialitás
Zenei nevelés és szerialitás
2. 4. Nagymozgások (természetes mozgások)
A mozgástanulás szakaszairól
Versengésbe ágyazott mozgásformák
2. 5. Finommozgások és taktilitás
Ügyes kezek munkája
Felkészülés az iskolára
3. Segítségnyújtás
3. 1. Jó tanácsok a mozgás során történő balesetek elkerüléséhez
Fontos tudnivalók, amit minden gyermekkel tudatnunk kell
A megfelelő ruházat ellenőrzése
Betegség után
3. 2. Tűzriadó
3. 3. Akikre külön figyelnünk kell
Az asztmás gyermekek
A cukorbeteg gyermek
3. 4. Mi a teendőnk különféle sérülések esetén?
Mozgással összefüggő sérülések
Kisebb sérülések az arcon, fejen
Problémák a szabadban tartott órákon
Ritkán előforduló esetek
Légúti idegen test (játékdarabok, nagyobb ételfalatok)
Játékgyűjtemény
4. A játékgyűjtemény használata
4. 1. A játékleírások értelmezése
4. 2. A játék leírása, utasítások
4. 3. Speciális feladatok
4. 4. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk
4. 5. A tevékenység értékelése
3 éves kortól
4 éves kortól
5 éves kortól
6 éves kortól
7 éves kortól
Tárgymutató
Irodalomjegyzék