Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Mozgásban tehetséges gyermekek felismerése és gondozása az óvodás- és kisiskolás korban

Paraméterek

Szerző Gaál Sándorné
Cím Mozgásban tehetséges gyermekek felismerése és gondozása az óvodás- és kisiskolás korban
Kiadó Szerzői kiadás
Kiadás éve 2024
Terjedelem 152 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 02 0499 4
Eredeti ár:
3.990 Ft

A kötet ahhoz kínál megoldási javaslatokat, hogy a jelenlegi óvodai és kisiskolai nevelés szervezeti keretei között hogyan valósítható meg az átlagtól eltérő gyermekek mozgásfejlesztése.

Leírás

Az óvodai és iskolai nevelés tartalmának és formájának folyamatos korszerűsítése szoros összefüggésbe hozható a nevelés-képzés mindenkori változásaival és a társadalom igényeivel. Ez tapasztalható az erre irányuló törekvések közös jellemzőiben is, melyek az alapvető készségek és képességek differenciált fejlesztésével, az egyéni fejlettséghez igazodó optimális terhelés tudatos megtervezésével és a sokféle tevékenység által történő megvalósításával mutatnak megoldási módokat, a korábbi jó gyakorlatokra építve.

A kötet ahhoz kínál megoldási javaslatokat, hogy a jelenlegi óvodai és kisiskolai nevelés szervezeti keretei között hogyan valósítható meg az átlagtól eltérő gyermekek mozgásfejlesztése, a fentiekben körvonalazott korszerűsítés jellemzőinek tervszerű és tudatos figyelembevételével és felhasználásával. Az első és második gyermekkorra vonatkozó vizsgálatok eredményeinek gyakorlatközelbe hozásával komoly és megbízható információkhoz juthatunk a mozgásfejlődés és -fejlesztés óvodás- és kisiskoláskori jellemzőiről. Ennek ismeretében célirányosan tervezhető a „bemenet” és a „kimenet”. A differenciálás nevelési és tanulási szempontból betöltött pedagógiai és pszichológiai szerepének elméleti és gyakorlati kérdéseiben a mozgásban jól teljesítő gyermekek gondozásához és a mozgásfejlődésben alulteljesítők felzárkóztatásához is megbízható alapul szolgál.

 

Szerzői kiadás, 2024.

Írta: Gaál Sándorné

Lektor: dr. Fest Sarolta, Bajomi Nagy Éva

Tartalom

1. Bevezető gondolatok

2. A tehetségről általában

3. A mozgásfejlődés jellemzői a gyermekkorban

4. A motoros képességek jellemzése, fejlődése és fejlesztésének lehetőségei

5. Óvodások és kisiskolások testi fejlettségének és a motoros teljesítményének megállapítására alkalmas próbák

6. Óvodás és kisiskolás gyermekek finommotoros vizsgálata

7. Az alapvető mozgásformákkal kapcsolatos elméleti ismeretek szintjének megállapítása (begyakorlottság, elsajátíthatóság)

8. A mozgásban jól teljesítő (akár tehetséges) gyermekek korai felismerése és gondozása

9. Felzárkóztatás

10. Differenciált mozgásfejlesztés

11. Az irányított mozgástevékenység anyagának differenciált feldolgozása 

12. A mozgásban jól teljesítő gyermekek gondozásának szervezeti keretei (tehetséggondozás)

13. Összefoglalás

14. Irodalom

15. Mellékletek