Mozgásban tehetséges gyermekek felismerése és gondozása az óvodás- és kisiskolás korban
Paraméterek
Szerző | Gaál Sándorné |
Cím | Mozgásban tehetséges gyermekek felismerése és gondozása az óvodás- és kisiskolás korban |
Kiadó | Szerzői kiadás |
Kiadás éve | 2024 |
Terjedelem | 152 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 02 0499 4 |
A kötet ahhoz kínál megoldási javaslatokat, hogy a jelenlegi óvodai és kisiskolai nevelés szervezeti keretei között hogyan valósítható meg az átlagtól eltérő gyermekek mozgásfejlesztése. |
|
|
Leírás
Az óvodai és iskolai nevelés tartalmának és formájának folyamatos korszerűsítése szoros összefüggésbe hozható a nevelés-képzés mindenkori változásaival és a társadalom igényeivel. Ez tapasztalható az erre irányuló törekvések közös jellemzőiben is, melyek az alapvető készségek és képességek differenciált fejlesztésével, az egyéni fejlettséghez igazodó optimális terhelés tudatos megtervezésével és a sokféle tevékenység által történő megvalósításával mutatnak megoldási módokat, a korábbi jó gyakorlatokra építve.
A kötet ahhoz kínál megoldási javaslatokat, hogy a jelenlegi óvodai és kisiskolai nevelés szervezeti keretei között hogyan valósítható meg az átlagtól eltérő gyermekek mozgásfejlesztése, a fentiekben körvonalazott korszerűsítés jellemzőinek tervszerű és tudatos figyelembevételével és felhasználásával. Az első és második gyermekkorra vonatkozó vizsgálatok eredményeinek gyakorlatközelbe hozásával komoly és megbízható információkhoz juthatunk a mozgásfejlődés és -fejlesztés óvodás- és kisiskoláskori jellemzőiről. Ennek ismeretében célirányosan tervezhető a „bemenet” és a „kimenet”. A differenciálás nevelési és tanulási szempontból betöltött pedagógiai és pszichológiai szerepének elméleti és gyakorlati kérdéseiben a mozgásban jól teljesítő gyermekek gondozásához és a mozgásfejlődésben alulteljesítők felzárkóztatásához is megbízható alapul szolgál.
Szerzői kiadás, 2024.
Írta: Gaál Sándorné
Lektor: dr. Fest Sarolta, Bajomi Nagy Éva
Tartalom
1. Bevezető gondolatok
2. A tehetségről általában
3. A mozgásfejlődés jellemzői a gyermekkorban
4. A motoros képességek jellemzése, fejlődése és fejlesztésének lehetőségei
5. Óvodások és kisiskolások testi fejlettségének és a motoros teljesítményének megállapítására alkalmas próbák
6. Óvodás és kisiskolás gyermekek finommotoros vizsgálata
7. Az alapvető mozgásformákkal kapcsolatos elméleti ismeretek szintjének megállapítása (begyakorlottság, elsajátíthatóság)
8. A mozgásban jól teljesítő (akár tehetséges) gyermekek korai felismerése és gondozása
9. Felzárkóztatás
10. Differenciált mozgásfejlesztés
11. Az irányított mozgástevékenység anyagának differenciált feldolgozása
12. A mozgásban jól teljesítő gyermekek gondozásának szervezeti keretei (tehetséggondozás)
13. Összefoglalás
14. Irodalom
15. Mellékletek