Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Montessori tipegő

Paraméterek

Szerző Simone Davies
Cím Montessori tipegő
Alcím Kulcs a világ önálló felfedezéséhez
Kiadó Open Books
Kiadás éve 2022
Terjedelem 256 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 572 205 1
Eredeti ár:
5.999 Ft
5.399 Ft
Online kedvezmény: 10%

Simone Davies tanácsai segítségével békés és nyugodt hangulatot teremthetsz otthonodban, és így a kis, bölcsis „gézengúzzal” az életet nem fárasztó feladatok sorozatának, hanem a felfedezés és kíváncsiság boldogító időszakának élheted meg. A Maria Montessori elveire épülő több száz gyakorlati ötlet segítségével ráébredhetsz, hogyan táplálhatod a kicsik természetes kíváncsiságát: a picibe vetett bizalomtól a rácsodálkozás élményének erősítéséig.

Leírás

Simone Davies tanácsai segítségével békés és nyugodt hangulatot teremthetsz otthonodban, és így a kis, bölcsis „gézengúzzal” az életet nem fárasztó feladatok sorozatának, hanem a felfedezés és kíváncsiság boldogító időszakának élheted meg. A Maria Montessori elveire épülő több száz gyakorlati ötlet segítségével ráébredhetsz, hogyan táplálhatod a kicsik természetes kíváncsiságát: a picibe vetett bizalomtól a rácsodálkozás élményének erősítéséig. A könyv lépésről lépésre vezet rá azokra a rutinokra, amelyek gördülékenyebbé tehetik mindennapjaitokat, a fogmosástól a bilire szoktatásig, a testvérekkel való együttműködéstől a játékok elpakolásáig.
Milyen praktikus tanácsokkal szolgál a könyv?
o Maradj összeszedett akkor is, amikor gyermeked nem az, hogy szeretettel és tisztelettel tudd meghúzni a határokat – és közben ne kelljen a megvesztegetés vagy a büntetés eszközeire hagyatkoznod.
o Tedd otthonossá lakásodat, és számolj le a káosszal.
o Foglald le gyermeked olyan Montessori-tevékenységekkel, amelyek pontosan megfelelnek az egy és három év közöttiek igényeinek.
o Segítsd gyermekedet abban, hogy kérdezve tanulhasson és érdeklődéssel fedezhesse fel az őt körülvevő világot.
o Tekints világodra a tipegő szemével, hogy átérezd azt a meglepetést és örömöt, amelyet az ő nézőpontja kínál.

Simone Davis Sydney-ben született, jelenleg Amszterdamban él. Közel 15 éve Montessori-tanár, kisgyermekekkel és szüleikkel dolgozik, hogy tanácsai segítségével békés és nyugodt hangulatot teremthessenek otthonukba.

 

Open Books, 2022.

Írta: Simone Davies

Fordította: Szilágyi Zsófia

 

Kapcsolódó témakör:

Montessori-pedagógia

Bölcsődei nevelés

Tartalom

1. FEJEZET – BEVEZETÉS

Nézzünk másként a tipegőkre

Miért szeretem a tipegőket?

Amit a tipegőkről tudnunk kell

A Montessori-tipegő nevelése

Hogyan hozzuk ki a legtöbbet ebből a könyvből?

2. FEJEZET – A MONTESSORI-MÓDSZERRŐL

Dr. Maria Montessori életéről röviden

A hagyományos vs. Montessori-oktatás

Néhány Montessori-alapelv

3. FEJEZET – MONTESSORI-TEVÉKENYSÉGEK TIPEGŐKNEK

Montessori-tevékenységek a teljes gyermekért

Mitől Montessori egy tevékenység?

Hogyan mutassuk be a gyermeknek tevékenységet?

Általános alapelvek, melyeket tartsunk szem előtt

Hogyan készítsünk elő egy tevékenységet?

Tevékenységtípusok

Szem-kéz koordináció

Zene és mozgás

Gyakorlati élet

Művészet és kézművesség

Nyelv

Kiegészítés a szabadban és a természetben töltött időről

És mi a helyzet a nem Montessori-játékokkal?

4. FEJEZET – A LAKÁS KIALAKÍTÁSA

Montessori-terek kialakítása

Egyik helyiség a másik után

Bejárat

Nappali

Konyha

Étkező

Hálószoba

Fürdőszoba

A művészi-kézműves tevékenységek tere

Egy kényelmes hely az olvasáshoz

A szabadban

Általános alapelvek, melyeket tartsunk szem előtt

A rendetlenség felszámolása

Tegyük kényelmessé

A jó kialakítás munkát takarít meg

Megosztott terek

Apró terek

Az otthoni környezet fontossága

Az önellátás tere

5. FEJEZET – NEVELJÜNK KÍVÁNCSI GYERMEKET, AKI TAPINT, LÁT ÉS HALL

ELSŐ RÉSZ – A GYERMEKÜNK KÍVÁNCSISÁGÁNAK ÖSZTÖNZÉSE

A kíváncsiság öt lehetősége

A gyermekünkbe vetett bizalom

Tanulnivalóban gazdag környezet

Idő

Biztonságos és biztos alap

A rácsodálkozás érzésének ápolása

A kíváncsi emberek hét alapelve

Kövesd a gyermeket

Bátorítsuk a gyakorlati tanulást

Vond be a gyermeket a mindennapi tevékenységekbe

Haladjunk lassan

Segíts nekem, hogy magam csinálhassam

Bátorítsuk kreativitásra

Megfigyelés

MÁSODIK RÉSZ – FOGADJUK EL GYERMEKÜNKET ANNAK, AKI

A tipegő önmagáért való elfogadása, értékelése és a kapcsolódás lehetőségének biztosítása

Legyünk a gyermek tolmácsa

Engedjünk meg neki minden érzést, de nem minden viselkedést

Dicséret helyett adjunk visszajelzést gyermekünknek

Mit mondhatunk dicséret helyett

Szerepek és címkék

6. FEJEZET – AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS FELELŐSSÉG KÉSZSÉGÉNEK ÁPOLÁSA GYERMEKÜNKBEN

ELSŐ RÉSZ – AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS ÁPOLÁSA

Miért nem alkalmaz

Montessori-megközelítés fenyegetést, megvesztegetést és büntetést?

Problémamegoldás a tipegőnkkel

Hogyan vonjuk be a gyermeket?

Milyen módon szóljunk hozzá, hogy felkeltsük a figyelmét?

Az elvárások kezelése

Bónusz – Készítsünk feljegyzést

MÁSODIK RÉSZ – A HATÁROK MEGVONÁSA

A határok megvonása rendben van

Tegyük világossá a határokat

Elhatározásunkat kedves és egyértelmű tettekkel vigyük végig

Vegyük tudomásul a negatív érzelmeket

A hiszti kezelése

Újrakapcsolódás a megnyugvás után

Segítsünk neki a jóvátételben

Tippek a határok megvonásához

Praktikus ellenőrző lista a határokhoz

7. FEJEZET – ÜLTESSÜK ÁT GYAKORLATBA

ELSŐ RÉSZ – MINDENNAPI GONDOSKODÁS

Napi ritmus

Szertartások

Felöltözés és elindulós

Étkezés

Alvás

Fogmosás

MÁSODIK RÉSZ – MEGBIRKÓZÁS A VÁLTOZÁSSAL

Vécére szoktatós

Viszlát, cumi!

Testvérek

HARMADIK RÉSZ – HASZNOS KÉSZSÉGEK TIPEGŐK SZÁMÁRA

Osztozás

Tanítsuk meg, hogy mikor szólhat közbe

Készségek introvertált tipegők számára

Az ütés/harapás/lökdösés/hajigálás fázisa

A koncentráció fejlesztése

A frusztráció kezelése

Amikor gyermekünk ránk akaszkodik

Képernyőidő

Kétnyelvűség

8. FEJEZET – FELNŐTTNEK LENNI

A felnőtt felkészülése

Testünk ápolása

Maradjunk nyitottak a tanulásra

Kezdjük jól – és zárjuk jól a napot

Gyakoroljuk a jelenlétet

Megfigyelés

Töltsük fel érzelmi üzemanyagtankjainkat, és a gyermekünkét is

Lassítsunk

Legyünk gyermekünk útmutatói

Otthonunk legyen a segítség

Legyünk őszinték

Vállaljunk felelősséget életünkért és választásainkért

Tanuljunk saját hibáinkból

Ünnepeljük meg azt, ahol tartunk

Tudatosság

Folyamatosan gyakoroljunk

9. FEJEZET – KÖZÖS MUNKA

De mi a helyzet a többiekkel?

A szülők is emberek

Amikor a gyermek az egyik szülőt preferálja

A családként való együttműködés kulcsa

Egy csónakban evezünk

Nagyszülők és gondozók

Konfliktus a családban

A válás nem feltétlenül örök haragot jelent

10. FEJEZET – A KÖVETKEZŐ LÉPÉS

Felkészülés az óvodára/iskolára

Az előttünk álló évek

Itt az ideje a változásnak az oktatásban

Eljött a béke ideje

VALÓS TÖRTÉNETEK

OTTHONI TÁRLATVEZETÉSEK ÉS IDÉZETEK MONTESSORI-CSALÁDOKTÓL

FÜGGELÉK

Helyette mondjuk inkább azt, hogy...

Hol találhatunk Montessori-eszközöket és bútort?

A Montessori-iskolák

Mit keressünk a Montessori-iskolákban?

Hogyan néz ki egy nap a Montessori iskolában?

A Montessori-módszer minden gyermeknél alkalmazható?

Hogyan tud a gyermek a hagyományos iskolához alkalmazkodni, ha előtte Montessoriba járt?

Érzések és szükségletek

Play-doh-recept